Salvador Dali egyszer azt mondta: "Az igazi művész nem az, akit inspirálnak, hanem az, aki másokat inspirál". Marco Bucci a megtestesült művész, akit Dali ünnepelne, hiszen Marco 2007 óta nagylelkűen osztja meg művészetét, tanácsait és kreatív inspirációját népszerű YouTube-csatornáján.
Az alábbi videóban Marco elárulja, hogyan vált profi művésszé annak ellenére, hogy nem járt hivatalos művészi iskolába, és ad néhány tippet arra vonatkozóan, hogyan követheti valaki a saját kreatív szenvedélyét akkor is, ha a művészeti iskola nem szerepel a jövőbeli tervei között. Több korai alkotását bemutatva Marco személyes tapasztalatból mutatja be, hogy a jó rajzolás olyan készség, amelyet el lehet sajátítani, ha keményen dolgozol, és nincs szükséged veleszületett tehetségre a sikerhez.
Marco egy helyi torontói rajzstúdióban vett órákat, amely Nick Kilisiané volt. Az első foglalkozáson, az aktmodell pózolásán Marco rögtön megpróbálta a test kész körvonalait lerajzolni, ugyanúgy, ahogy sok kezdő művész lerakja az első vonalakat. Hamarosan kiderült, hogy a rajzolásnek ez a módja nem hoz optimális eredményt.
"Miután láttam Nick 3-5 perces rajzai közül néhányat, világossá vált, hogy a rajzoláshoz való hozzáállásomnak alapvetően meg kell változnia" - mondta Marco. És íme néhány dolog, amit útközben megtanult…
Nick megmutatta Marcónak, hogy a tanára, Glenn Vilppu hogyan rajzolna valamit, amit "gesztusoknak" hívnak. A gesztusrajznak nem az a célja, hogy késznek vagy szépnek tűnjön; ez egy olyan rajzolási módszer, amelynek célja, hogy gyorsan megragadja egy póz érzetét, és nagyon gyorsan jelezzen olyan dolgokat, mint a súly, az egyensúly és a mozgás. "A gesztusrajzolásnak nincsenek szabályai, de egy tanácsom van, amikor gesztust rajzolsz: legyél "gesztikus"”. Ez segít megtalálni a pózon belüli nagyobb összefüggéseket" - tanácsolja Marco.
A ritmus egy absztrakt átvezető vonal, amely kecsesen összeköti a póz minden részét, és segít abban, hogy együtt összeadódjanak valamivé. Egy figura ritmusát úgy is felfoghatjuk, mint a formákon keresztül történő "mozgást". Egy alakzat középvonala határozza meg a póz általános mozgását, és így a ritmusát is.
A következő lecke, amit Marco Nick-től tanult, az volt, hogyan kell egy alakzatot alapformákra bontani. Marco és Nick úgy kezdték, hogy egy darab pauszpapírt rátettek egy alakról készült fényképre, és dobozokkal, ellipszisekkel és hengerekkel rekonstruálták azt. Az összetett alakzatok egyszerűbb formákra való lebontása segít átlátni az alakzatok méreteit, geometriáját és térfogatát. Nick azt is megtanította, hogy a hengereket - például a karokon - négyzetre kell vágni, hogy jobban érzékeltesse mind a kerekdedséget, mind a karok síkjait. Marco azt is megtanulta, hogy a geometrián keresztül rajzoljon, és a szellemellipszisek, hengerek és dobozok hozzáadásával érzékeltesse a térben elfoglalt helyzetüket, így jobb érzéke alakult ki a háromdimenziós figurák megalkotásához.
Ezeken a Nickkel tartott órákon 2003-ban Marco megvásárolta első Wacom táblagépét.
Első Wacom táblagép
"Meg voltam győződve arról, hogy profi művész lehetek, ez egy hatalmas pillanat volt számomra, ezért elmentem és vettem egy táblagépet. A Wacomot választottam, mert, hé! ez az iparági szabvány, és hidd el, már mindet kipróbáltam addigra."
Az alakzat alapvető összetevő, amely minden információt becsomagol és emészthető módon juttat el a nézőhöz. Egy alakot teljesen ki lehet dolgozni egy gesztussal, de az alakzatok hozzáadása egyfajta kifinomultságot kölcsönöz a rajznak. Íme egy egyszerű gyakorlat, amelyet Marco javasol az alakzatok megértésének fokozására: rajzolj egy alapformát (például egy négyzetet), majd rajzold át egy kicsit ferdén, mintha egy erő hatna rá. Rajzold le újra, de adj hozzá egy görbét az egyik oldalához. Hogy dimenziót adj hozzá, próbálj meg keresztkontúrokat hozzáadni a forma fölé.
A világos sziluett nagy szabadságot ad a karakter belső vonalainak megalkotásában. Ha ki tudod tölteni a rajzot úgy, hogy csak az alakot látod, és a figura még mindig olvasható és érthető, akkor jó sziluettet rajzoltál.
Néha az alakzatok egy témára való alapozása segíthet abban, hogy jó tervhez juss, de az alakzatok torzítása vagy eltorzítása és a méretek variálása segít minimalizálni az ismétlődést. Marco egy 2002-es példát hoz fel, amikor Chris Sanders a Lilo és Stitch című animációs filmhez hozta jellegzetes kerek formáit. Rámutat, hogy ez egy stilisztikai döntés volt, de olyan, amely az élet vizuális leckéiből ered.
Marco óva int az ismétlődő szimmetriától, amely a természetben szinte soha nem fordul elő. Ehelyett azt javasolja, hogy próbáld ki az általa "eltolt szimmetriának" nevezett módszert. Marco a következő példát adja:
Lenyomozza a vádliizom görbületét, felrajzolja a csúcspontokat, és egy vonalat húz keresztül rajtuk. A szimmetria az átlósan történik. "A Lilo és Stitch style guide-ban van egy figyelmeztetés a nyilvánvaló szimmetriától. Két megoldás van: eltoljuk a szimmetriát, vagy két teljesen különböző vonalat állítunk egymás mellé".
Folytatja: "A szem egyszerűen szereti a változatosságot, és minden művész, akit valaha is tanulmányoztam, a vizuális szótárában szerepel az ív kontra egyenes dolog, de nem az ív vagy az egyenes a fontos. Hanem a 'valami kontra valami' dinamika, és az, hogy hogyan illeszkednek egymáshoz."
Különleges kedvezmény keretein belül most 35%-os kedvezménnyel szerezheted be a CorelDRAW Graphics Suite örökös üzleti licencedet!
3 fő oka van annak, hogy a tervező szakemberek a SketchUp Pro-t választják a SketchUp Free program helyett.
Lezajlott a MiaMI 2.0 konferencia, és rengeteg érdekes gondolat hangzott el a kép és vidógyártás jövőjét illetően.