Sam Yang egy digitális művész , aki SamDoesArts néven alkot az interneten, elsősorban digitális rajzokat készít Wacom Cintiq Pro digitális tábláján, anime/manga ihlette rajzfilmes stílusban. Mindez láthatóan nagyon népszerű, mivel YouTube-csatornáján több mint 1 millió feliratkozója van, Instagramján pedig több mint 2 millióan követik! Egy másik oka, hogy ennyien követik, hogy mindenki különféle tartalomtípusokért követi a felületeit, többek között művészeti tanácsok, kihívások, vlogokok és részletes digitális művészeti oktatóanyagok miatt.
Népszerűsége miatt Samtől gyakran kérnek tanácsot. Az alábbi videóban művészi pályájáról mesél, és segít a nézőknek megérteni, mi tarthatja vissza őket attól, hogy teljes művészi potenciáljukat megvalósítsák (igazából semmi). Az alábbi cikk a YouTube-csatornáján található videó alapján készült, a leírt gondolatok pedig mind Samtől származnak. Lássuk, Sam mit tart a 7 legnagyobb hibának, amit digitális művészek elkövetnek.
Sokan mondják nekem (Sam), hogy motiválatlannak érzik magukat, amikor rajzolásról van szó. Ezt az okozhatja, hogy nincsenek céljaik. Amikor a célokról beszélünk, érdemes azokat hosszú távú és rövid távú célokra bontani: a hosszú távú például arra vonatkozik, hogy hol képzeled el magad 10 év múlva. Animátor akarsz lenni egy stúdióban, vagy szeretnél még mindig hobbi animátor lenni, de már csak a saját történeteidet akarod kényelmesebben elmesélni? Ezt talán elég nehéz elképzelni, mert olyan messze van a jövőben, és elérhetetlennek tűnik - és ezzel el is érkeztünk a rövid távú célokhoz.
Ha van egy elképzelésed arról, hogy általában hol szeretnél lenni a jövőben, akkor ebből kiindulva visszafelé haladva kitűzhetsz magad elé néhány rövid távú célt. Ha animátor akarsz lenni, talán jó lenne például azzal kezdeni, hogy megtanulsz anatómiai rajzokat készíteni. Először erre koncentrálj! Akár hobbi-, akár hivatásos művész akarsz lenni, legyen egy célod, amiért a jövőben dolgozol, és tűzz ki néhány rövid távú célt is!
Sok embert látok, aki egyszerre próbál mindenbe belekezdeni - például beleveti magát a színek világába, a karakterekbe, a formanyelvbe, a tökéletes vonalvezetésbe. A gond az, hogy nem tudsz koncentrálni, ha túlságosan szétszórod önmagadat és a figyelmedet, és túl sok mindenre kell koncentrálnod. Nagyon nehéz hatékonyan elsajátítani az alapokat, és ez nagyon gyorsan elkedvetleníthet attól, hogy egyáltalán művészettel foglalkozz.
A tanulás egy jobb megközelítése, hogy egyszerre csak egy dologra koncentrálsz, ahogyan azt a rövid távú céloknál is láttuk. Például: "A következő két hétben kifejezetten az emberi arc rajzolásával akarok foglalkozni", vagy "A következő hónapban csak az állatokat akarom tanulmányozni". Csináld úgy, ahogy neked megfelel, de állj rá egyvalamire, és koncentrálj arra. Legyen egy célod, amiért dolgozol az adott témával kapcsolatban; ez sokkal jobb információ befogadást és feldolgozást tesz majd lehetővé. Sokkal fogsz így tanulni.
Egyes művészek azt mondják, hogy ha referenciákat használsz, akkor csalsz. Micsoda? Művészként a valós életből kell megfigyelned dolgokat ahhoz, hogy tanulhass. Meg kell értened, hogyan működik a bevilágítás, és hogyan lép kölcsönhatásba a témákkal; hogyan foglalják el a háromdimenziós tárgyak a háromdimenziós teret, és hogyan néznek ki különböző szemszögből. Ha valamit élethűen próbálsz rajzolni - és nem teljesen absztrakt módon - akkor az a való életen alapul, függetlenül attól, hogy mennyire stilizált. És az egyetlen módja annak, hogy valóban jobbá válj a rajzolásban, az, hogy megfigyeled és tanulsz a körülötted lévő dolgokból.
Pontosan tudom, milyen az, amikor az ember apró, jelentéktelen részletek megszállottja lesz, mert régebben én (Sam) is folyton ezt csináltam. Gyakran azon kapom magam, hogy annyira hiperfókuszálok egy-egy területre, hogy órákon keresztül csak azt a területet dolgozom át. Szerintem a fejlődésed szempontjából nagyon fontos, hogy képes legyél azt mondani magadnak, hogy "most tovább kell lépni" és az alkotás egy másik részével foglalkozni vagy egyszerűen valami másba belekezdeni.
Ahelyett, hogy egy órán át igazítanád egy karakter orrán, inkáb készíthetnél hat 10 perces tanulmányt különböző orrokról különböző szögekből, és ez az információt rögtön be tudna épülni a mentális könyvtáradba. Lépjünk túl azon, hogy minden tökéletes legyen! Próbálj meg minden egyes rajzhoz időkorlátot szabni, hogy rákényszerítsd magad a továbblépésre, és ne hagyd, hogy ennyire elvessz a részletekben!
Nagyon csábító lehet, különösen, ha még csak most kezdesz bele a digitális művészetbe, hogy több száz ecsetet akarsz letölteni, és minden egyes ecsetet használni a festményeden. Amikor először kezded, nem baj, ha minden egyes ecsetet kipróbálsz, de ahogy egyre tapasztaltabb leszel, el kell kezdened ésszerűsíteni ezt a folyamatot. Én személy szerint azt javaslom, hogy találj néhány olyan ecsetet, amelyekkel nagyon jó alkotni, és koncentrálj ezek használatára. Ez nem azt jelenti, hogy nem adhatsz hozzá textúrákat, de legyen egy jól bevált eszköztárad, amelyet szívesen használsz, és így minden egyes festményedben, alkotásodban legyen valamilyen szintű egységesítő harmónia. Én úgy találom, hogy az ecsetek közötti állandó váltogatás csak kizökkent a ritmusból.
Az akár jól is elsülhet, ha összehasonlítod magad másokkal, csak hogy lásd, hol tartasz a képességeid szintjét tekintve, de ez soha ne keserítsen el. Soha nem ismerjük a teljes történetet - lehet, hogy az a másik ember csak három éve rajzol, de minden egyes nap legalább két órát gyakorol, míg te az elmúlt öt évben talán csak hétvégén tudtál rajzolni. A nagy képet mindig több dolog árnyalja, ezért nem hasznos, ha összehasonlítod magad másokkal és emiatt leminősíted magad.
Jó, ha pozitív szemszögből nézed mások munkáját, és inspirálódsz belőle, ha pedig tényleg muszáj összehasonlítanod és vizsgálódnod, akkor hasonlítsd össze magad a néhány évvel ezelőtti önmagaddal, és nézd meg, milyen messzire jutottál. Ha következetes voltál, akkor nagy valószínűséggel látni fogsz olyan dolgokat, amiket most másképp csinálnál, és ez az igazi fejlődés.
Csak azért, mert valami fent van a neten, és sokan nézik, még nem jelenti azt, hogy ez az, ami a legjobban beválik majd neked. Rengeteg nagyon megkérdőjelezhető információ van a neten. A saját kezedbe kell venned a felelősséget, hogy megbizonyosodj arról, hogy az információ, amit nézel, megbízható.
Az egyik módja annak, hogy megbizonyosodj arról, hogy az információ, jó-e számomra, az, hogy megpróbálom figyelembe venni azt a személyt, aki az információt adja: milyen munkát végez, és hogy ez olyan dolog-e, inspirál-e engem, vagy sem. Hogy ez olyasvalami-e, amire én is törekszem. Ha megnézed a munkámat, és azt mondod: "Ó, ez nem olyan jó", akkor talán nem kellene tőlem tippeket kapnod, mert én ilyen munkát végzek, és az általam adott tippek ezen alapulnak!
Amire érdemes odafigyelni, az az, hogy látom, hogy az emberek mindenféle "furcsa" információt osztanak meg, melyek néha nagy figyelmet kapnak, mert úgy tűnik, hogy találtak egy nagyon jó módszert, amivel teljesen máshogy lehet alkotni, mint eddig vagy egy le lehet vágni a sikerhez vezető hosszú utat valahogy. Pedig a valóságban ez nem létezik!
Ha szeretnél többet megtudni a Wacom táblákról és hogy melyik számodra a legmegfelelőbb, látogass el a Wacominfo olsalára, valamint, ha kérdésed merül fel, keresd ügyfélszolgálatunkat bizalommal!
Különleges kedvezmény keretein belül most 35%-os kedvezménnyel szerezheted be a CorelDRAW Graphics Suite örökös üzleti licencedet!
3 fő oka van annak, hogy a tervező szakemberek a SketchUp Pro-t választják a SketchUp Free program helyett.
Lezajlott a MiaMI 2.0 konferencia, és rengeteg érdekes gondolat hangzott el a kép és vidógyártás jövőjét illetően.