A számítástechnikai oktatás iránti kereslet ugrásszerűen nő világszerte. Hogy megértsük a legújabb trendeket, kihívásokat és motivációkat, amelyek a tanulókat mozgatják, a Jetbrains elkészítette a 2024-es informatikai tanulási trendek felmérését. A részletes kérdőívet 16 országból és hét régióból több mint 23 991 tanuló töltötte ki. Olvass tovább, hogy megtudd, mi derült ki! A felmérés részletes eredményeit itt tudod elolvasni.
Bár a programozás, algoritmusok és adatbázisok még mindig a tananyag fontos részei, a mesterséges intelligencia új érdeklődést kelt az informatika iránt. A tanulók közel 28%-a tervezi, hogy következő kurzusán mesterséges intelligenciával foglalkozik, míg 33-34% már most is ezt tanulja. Köztük 18% az, aki most teszi az első lépéseket az informatikában.
A mesterséges intelligenciával támogatott fordítóeszközök különösen népszerűek sokszínű vagy nem angolul beszélő régiókban, mint Észak-Eurázsia, Törökország, Ázsia és Latin-Amerika.
Ellentétben azzal a vélekedéssel, hogy a kezdők egyszerűbb eszközöket részesítenek előnyben, a tanulók 46%-a az első kódsorát IDE-ben írta. Ezzel megelőzve a szövegszerkesztőket (28%) és a böngészőalapú szerkesztőket (11%). Az IDE-t használók kevesebb kihívással, kevesebb elszigeteltséggel találkoznak, sokkal kevésbbé tapasztalják meg az imposztor-szindrómát és úgy érzik, jobban felkészültek a technológia gyors fejlődésére anélkül, hogy túlterheltnek éreznék magukat.
Annak ellenére, hogy a QA / tesztelő szerepek potenciális belépési pontot jelentenek a technológiai pályára, általában kevésbé keresettek. A felhasználói felület (UI) és felhasználói élmény (UX) tervező (16%) mellett az üzleti elemző (14%) szerepkörök azonban különösen népszerűek a nők körében.
A szenvedély és a kreativitás ugyanúgy hajtja a IT techet tanulókat mint a művészeket vagy a zenészeket. Az informatikát tanulók közel fele (46%) azért kezdi el, hogy kihívásokat oldjon meg, folyamatokat automatizáljon, vagy a hobbiját karrierré alakítsa. Az alkotás iránti vágy - legyen szó játékokról, weboldalakról vagy innovatív megoldásokról - felülmúlja a fizetés (41%) vagy a távmunka rugalmassága (34%) iránti motivációkat.
A tanulók 76%-a a gyakorlati projekteket tartja a kurzusok legfontosabb részének, messze megelőzve az olyan tényezőket, mint a strukturált tanterv vagy a világos tanulási célok.
A női tanulók jobban értékelik az időbeli rugalmasságot, a távoktatási lehetőségeket, a technikai támogatást és a könnyen elérhető tanulási lehetőségeket a férfiaknál.
Az elegendő alvás a második legnépszerűbb termelékenységi stratégia világszerte, de a németek inkább a zenehallgatást preferálják. Az észak- és dél-amerikai tanulók a "háziállat-időt" is kikapcsolódásnak tekintik, míg például Nigériában, Kínában, Dél-Koreában és a Közel-Keleten ez szinte ismeretlen mint pihentető tevékenység.
A 30 év alatti fiatal informatikusok sztereotip képe, akik éjszaka kódolnak és nappal dolgoznak, még mindig igaz. Különösen Indiában és Kínában. Azonban egyre több 30 éves és idősebb tanuló vált át az informatikai szakterületre a legkülönbözőbb területekről, mint mérnöki, pénzügyi, egészségügyi szakterületek vagy a kreatív művészetek.
Árakért és további információért keresd fel viszonteladóink egyikét! Ha kérdésed van, ügyfélszolgálatunk is készségesen a rendelkezésedre áll!
AI, etika és kreativitás: a 2024-es év kiemelkedő pillanatai és az Adobe 2025-ös előrejelzései. Készülj fel te is, a jövő már most van!
Meglepő informatikai trendek az oktatási szektorban: Pl. előnyben a szenvedély a fizetéssel, távmunkával szemben, az AI pedig motivál!
Cinema 4D a filmipar legjavában: Shōgun, Fallout, 3 Body Problem és Lessons in Chemistry címfelirat dizájnok vizuális kiválóságát az Emmy-n díjazták.