A Pixar, az Adobe, az Apple, az Autodesk és az NVIDIA, valamint a Linux Alapítványhoz tartozó Joint Development Foundation (JDF) bejelentették az Alliance for OpenUSD (AOUSD) szövetséget, hogy elősegítsék a Pixar Universal Scene Description technológia szabványosítását, fejlesztését, fejlődését és növekedését.
A szövetség célja a 3D ökoszisztéma szabványosítása az Open Universal Scene Description (OpenUSD) képességeinek fejlesztésével. A 3D eszközök és adatok nagyobb fokú átjárhatóságának előmozdításával a szövetség lehetővé teszi a fejlesztők és tartalomkészítők számára, hogy nagyméretű 3D projekteket állítsanak össze és szimuláljanak, valamint 3D-képes termékek és szolgáltatások egyre szélesebb körét hozzák létre.
A Pixar Animation Studios által létrehozott OpenUSD egy nagy teljesítményű 3D jelenetleíró technológia, amely robusztus együttműködést biztosít az eszközök, adatok és munkafolyamatok között. Az OpenUSD már ismert arról, hogy képes a művészi kifejezésmódok közös megragadására és a filmes tartalomgyártás racionalizálására, de teljesítménye és rugalmassága ideális tartalmi platformmá teszi az új iparágak és alkalmazások igényeinek kielégítésére is.
A szövetség írásos specifikációkat dolgozott ki, amelyek részletezik az OpenUSD jellemzőit. Ez nagyobb kompatibilitást és szélesebb körű elfogadást, integrációt és megvalósítást tesz lehetővé, és lehetővé teszi, hogy más szabványügyi testületek is beépítsék saját specifikációikba. A Linux Foundation JDF-jét választották a projekt befogadására, mivel ez lehetővé teszi az OpenUSD specifikációinak nyílt, hatékony és eredményes fejlesztését, miközben utat biztosít a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) általi elismeréshez.
Az AOUSD emellett elsődleges fórumot biztosít a technológia továbbfejlesztésének az ipar által történő közös meghatározásához. A szövetség vállalatok és szervezetek széles körét hívja meg, hogy csatlakozzanak és vegyenek részt az OpenUSD jövőjének alakításában.
"A Universal Scene Description-t (univerzális jelenetleírásnak lehetne fordítani) a Pixarnál találták ki, és ez a legmodernebb animációs pipeline technológiai alapja" - mondta Steve May, a Pixar technológiai igazgatója és az AOUSD elnöke. "Az OpenUSD a Pixar filmkészítésben eltöltött évek során megvalósult kutatásán és alkalmazásán alapul. A projektet 2016-ban nyílt forráskódúvá tettük, és az OpenUSD hatása most már túlmutat a film, a vizuális effektek és az animáció területén, és más iparágakra is kiterjed, amelyek egyre nagyobb mértékben támaszkodnak a 3D-s adatokra a médiamegosztás során. Az AOUSD bejelentésével jelezzük az izgalmas következő lépést: az OpenUSD mint technológia folyamatos fejlődését és nemzetközi szabványként való pozícióját."
"Az Adobe-nál hiszünk abban, hogy a művészek számára olyan rugalmas és hatékony megoldásokat kell nyújtanunk, amelyek számos eszközön futnak" - mondta Guido Quaroni, az Adobe 3D&I részlegének vezető műszaki igazgatója. "A közös 3D adatreprezentáció kihasználása a kreatív folyamat során megsokszorozza az egyes csomagok és eszközök által nyújtott értéket. Az OpenUSD azért jött létre, hogy az egyik ilyen "multiplikátor" legyen, és örömmel látjuk, hogy a vállalatok sokszínű csoportja összefogott ennek az innovatív és nyílt technológiának a támogatására."
"Az OpenUSD segít felgyorsítani az AR-élmények következő generációját, a művészi alkotástól a tartalomszolgáltatásig, és a spatial computing alkalmazások egyre szélesebb skáláját fogja létrehozni" - mondta Mike Rockwell, az Apple Vision Products Group alelnöke. "Az Apple aktívan részt vett az USD fejlesztésében, és ez az úttörő visionOS platform, valamint az új Reality Composer Pro fejlesztői eszköz alapvető technológiája. Alig várjuk, hogy elősegíthessük a széles körben elfogadott szabvánnyá való növekedését."
"Akár CG-világokat vagy digitális személyiségeket alkotnak, akár a 3D-s web felé tekintenek, a tartalomkészítőknek egységes módszerre van szükségük az együttműködéshez és az adatok megosztásához az eszközök, szolgáltatások és platformok között" - mondta Gordon Bradley, az Autodesk média- és szórakoztatóipari részlegének munkatársa. "Az Autodesk örömmel támogatja az Alliance for OpenUSD-t, amely a vizuális effektek, az animáció és azon túl a 3D átjárhatóságát segíti elő, és támogatja a víziónkat, hogy segítsük ügyfeleinket a tervezésben és egy jobb világ létrehozásában.""
"Az OpenUSD teljes körű alapot biztosít a 3D fejlesztőknek, művészeknek és tervezőknek ahhoz, hogy széleskörű, több alkalmazás közötti átjárhatósággal oldják meg a nagyméretű ipari, digitális tartalomkészítési és szimulációs munkaterhelést" - mondta Guy Martin, az NVIDIA nyílt forráskódú és szabványokért felelős igazgatója. "Ez a szövetség egyedülálló lehetőséget kínál az OpenUSD együttműködés globális felgyorsítására azáltal, hogy az iparágak közötti hivatalos szabványokat hoz létre a 3D világok és az ipari digitalizáció megvalósítása érdekében."
Ha többet szeretne megtudni az AOUSD-ről és arról, hogyan vehet részt benne, látogasson el a www.aousd.org weboldalra. Az Academy Software Foundation 2023. augusztus 6-i, USD-ről szóló panelbeszélgetésére való ráhangolódásért látogasson el a weboldalra.
Elérhetőek a TeamViewer 2024-es Black Friday kedvezményei! Szerezd be akár 30%-kal kedvezőbben - mi pedig mutatjuk hozzá a részleteket!
A SketchUp a tervezők és építészek első számú választása világszerte - a Cyber Week alatt pedig most 24% kedvezményt zsebelhetsz be!