2025. november 14-én a budapesti Lurdy Házban rendezik meg a KreaCont, amely a kreatív szakma egyik legizgalmasabb eseménye lesz idén. Az egynapos konferencia a digitális és analóg világ alkotóit hozza össze, hogy közösen beszélgessenek művészetről, technológiáról, inspirációról és a kreatívipar jövőjéről.
Az előadások két teremben fognak zajlani: a Szoftver.hu Teremben és az Art/Net/Wrk Teremben. Kint van az idei előadók teljes listája, az elismert hazai szakemberek mellett neves nemzetközi kreatívok is színpadra lépnek. Grafikusok, illusztrátorok, zenészek, fotóművészek, jogi szakértők, animátorok és nemzetközi concept artistok osztják meg tudásukat és tapasztalataikat az ipar különböző szemszögeiből. Olyan kérdéseket boncolgatnak majd, mint: hogyan változtatja meg a mesterséges intelligencia az alkotás folyamatát? Miért fontos a szellemi tulajdon védelme a kreatíviparban? Hogyan építhetünk nemzetközi karriert illusztrátorként, motion designerként vagy festőként? És az egyik legfontosabb kérdés: hogyan maradhatunk hűek saját alkotói identitásunkhoz a folyamatosan változó környezetben?
A világhírű lengyel concept artist, Darek Zabrocki előadásában egy nagyon fontos kérdésre keresi a választ: „Mi tesz téged igazán önmagaddá?”. Személyes élményein és tapasztalatain keresztül mutatja be, hogyan lehet megőrizni a művészi identitást egy olyan versengő iparágban, mint a concept art. Zabrocki szerint az igazi siker kulcsa nem pusztán a technikai tudásban, hanem abban rejlik, hogy az alkotó képes legyen saját hangját megtartani és nyomot hagyni a világban. Inspiráló előadás mindenki számára, aki keresi a helyét a kreatív szakmában.
A vizuális történetmesélés világa több formában is megjelenik a KreaCon színpadán. Pozsgay Gyula képregényrajzoló az „Áramvonalas képregényrajzolás” című előadásában mutatja meg, hogyan lehet hatékonyan és tudatosan felépíteni egy történetet a kilencedik művészet eszközeivel. A népszerű grafikus és illusztrátor bemutatja saját bevált technikáit, eszközeit, trükkjeit, így azok, akik maguk is kacérkodnak a képregénykészítéssel, értékes tippekkel térhetnek haza.
A motion design világát Major Erik hozza közelebb a közönséghez, aki szerint a „kevesebb néha több”. Előadásában azt mutatja be, hogyan lehet a túlzott technikai bonyolítás helyett a tiszta, letisztult vizuális megoldásokra építeni, és miért hálásabb az ügyfelek számára is az egyszerűség.
A street artból indult Brunszkó László „Nikon One” személyes történetén keresztül arról mesél, hogyan válhat valaki közösségi ismertségből széles körben elismert illusztrátorrá és kreatív tervezővé. Az önazonos alkotói út, a self-marketing és a művészi evolúció kulisszatitkai is előkerülnek.
Az illusztráció világát több előadó is képviseli. Anna Podedworna, a lengyel concept artist, aki olyan projekteken dolgozott, mint a League of Legends, a Magic: The Gathering vagy a Mufasa: The Lion King, arról beszél, hogyan lehet betörni a játékiparba illusztrátorként. Őszintén mesél a nehézségekről, az ATS-barát önéletrajz fontosságáról, és arról, hogyan építhető stabil karrier ebben a rendkívül versengő iparágban.
Valló Berta saját karrierútját mutatja be a londoni stúdiómunkáktól a Rolling Stone Magazine megbízásain át a Taschen illusztrációs antológiájáig. Előadása egyszerre inspiráló és gyakorlati: betekintést nyújt a nemzetközi megrendelésekbe, és tanácsokat ad azoknak, akik most indulnak ezen a pályán.
A festészet világát Tejfel Krisztián képviseli, aki kisvárosból indulva vált a Wacom nemzetközi nagykövetévé, és akinek munkáit ma már világszerte gyűjtők és galériák ismerik. Előadásában arról mesél, hogyan lehet a digitális médiumok világából visszatalálni a tradicionális festészethez, és mit jelent megtalálni a helyünket a globális művészeti közegben.
Pocsai Gergő arról mesél, hogyan épített karriert úgy, hogy közben Európa-szerte utazott, és gyakorlatilag „bőröndből” dolgozott. A szabadság, a mobilitás és a kreatív önmegvalósítás áll a történetének középpontjában. Arra biztatja a hallgatóságot, hogy merjenek kilépni a komfortzónájukból, és a saját útjukat járni.
Szilágyi Csaba, aki a Cyberpunk 2077 fejlesztésében is részt vett, karrierépítési tapasztalatairól beszél: miért fontos néha irányt váltani, hogyan találhatjuk meg a számunkra valóban értékes projekteket, és mit tanulhatunk a nagy volumenű nemzetközi munkákból.
A KreaCon nem csak a vizuális művészetekről szól. Bánkuti Dani, zenei producer és oktató, bemutatja, hogyan születik meg egy dal az első ötletfoszlánytól a végső masterig. Előadásában hangsúlyozza, hogy bár a technikai folyamat fontos, a zene valódi lényege mindig az érzelem és a történet, amit átad.
A fotóművészet területén Borsi Flóra világhírű, díjnyertes fotóművész avat be az AI etikus használatába. Saját alkotói tapasztalatain keresztül mutatja be, hogyan lehet az AI-t úgy alkalmazni, hogy ne veszítsük el az emberi kreativitás hitelességét, és milyen etikai dilemmákat kell figyelembe venni a mesterséges intelligencia térhódításával.
A mesterséges intelligencia szinte minden kreatív szakmát átalakít. Érthetően, több előadás is ezzel a témával foglalkozik, hiszen pont ez az ipar az, amit gyökeresen felbolygat.
Perhiniák Martin azt vizsgálja, hogyan lehet megtartani az alkotói kontrollt az AI mellett. Élő demókkal és valós példákkal mutatja be, hogyan építhető be az AI a grafikai folyamatokba úgy, hogy az valóban a tervezőt segítse, ne pedig helyettesítse.
Farkas Róbert gyakorlati oldalról közelít: előadásában a Stable Diffusion és más eszközök segítségével mutatja be, hogyan irányítható a mesterséges intelligencia, és hogyan érhetjük el, hogy tényleg azt a képet hozza létre, amit szeretnénk.
Varga Tamás, a DIGIC Pictures Character Supervisora a 3D karaktertervezés kulisszái mögé enged betekintést. Az AI mellett bemutatja azt a csapatmunkát és szakmai folyamatot, amely a nemzetközi szinten elismert animációk (például a Love, Death & Robots) létrehozásához vezet.
László Ede, a Terraform Studios environment artistja szintén a hatékonyságot helyezi előtérbe, de a concept art világában. Előadásában arról beszél, hogyan épül fel egy workflow, amely lehetővé teszi a minőségi munkát a gyorsan változó, nemzetközi piacon.
A kreatív karrier nem csak az alkotásról szól. A tudatosság és az önmenedzselés is kulcsfontosságú. Dr. Gubicz Flóra Anna előadásában megmutatja, hogyan védhetik meg az alkotók saját ötleteiket, neveiket és arculatukat. A szellemi tulajdonjog területén szerzett tapasztalatait gyakorlatias tanácsokká formálja, amelyek minden kreatív szakember számára hasznosak lehetnek.
A KreaCon 2025 egyszerre szól a szakmáról és az inspirációról. A konferencia programja megmutatja, mennyire sokszínű a kreatív ipar: képregény, zene, illusztráció, fotó, AI, festészet, animáció, street art és szellemi tulajdonvédelem. Mindez egyetlen nap alatt, két teremben.
Akár gyakorlati tudásra vágysz, akár motivációra, akár kapcsolatokat szeretnél építeni, a KreaCon kivételes lehetőség arra, hogy bepillants a kreatív ipar jelenébe és jövőjébe.
JetBrains IDE-k áttekintése: mikor melyiket érdemes választani, milyen funkciókra számíthatsz, és mire figyelj, ha most kezdesz fejleszteni.
Ismerd meg a KreaCon 2025 előadóit! 16 nemzetközileg elismert szakember áll színpadra november 14-én a kreatív ipar képviseletében.
Idén is ingyenes JetBrains IDE-k diákoknak, új AWS Skill Path képzések, adatvizualizációs kurzusok és versenyek középiskolásoknak.