Az Adobe és az HP együttműködésével létrejött HP Z Captis anyagscanner forradalmasítja a valós anyagok nagyméretű digitális rögzítését. Ez az együttműködés ötvözi a fejlett hardveres szkennelést az iparág vezető 3D anyagkészítő szoftverével, hogy egyszerűbbé tegye az anyagfelvételt egy gombnyomásra.
A valós anyagok pontos rögzítése és digitalizálása kulcsfontosságú a termék vizualizációhoz, virtuális prototípus-készítéshez és az immerzív élményt nyújtó alkalmazásokhoz. Az iparágak közötti ún. digitális ikrekre való egyre nagyobb szükséglet jelentősen megnövelte a pontos digitális anyagfelvétel iránti igényt. A digitális ikrek leegyszerűsítik a tervezési folyamatokat, csökkentik a hulladékot, csökkentik az ökológiai lábnyomot, és gyorsabbá, költséghatékonyabbá teszik a prototípus-készítést.
Az engedélyezés után a digitális ikrek marketing célokra újrahasznosíthatók, gyorsabban frissíthetők a piaci bevezetések után, elkerülve a költséges újraforgatásokat. Emellett lehetővé teszik a földrajzilag távol élő munkatársak közötti együttműködést is, mivel a designerek azonnal tudnak a digitális anyagokkal dolgozni.
Az HP Z Captis nagy felbontású szkennelést és anyagkönyvtárak optimalizálását teszi lehetővé, és zökkenőmentesen integrálódik a szélesebb 3D ökoszisztémába. Ez a megoldás lehetővé teszi a kreatívok, designerek és a gyártók számára, hogy nagyfelbontású, magas minőségű digitális ikreket készítsenek az anyagokról.
Az HP Z Captis használata egyszerű. Az anyagmintát a Captis-be kell helyezni, majd a Substance 3D Sampler-rel kalibrálni, fókuszt, expozíciót stb. állítani automatizált eszközökkel. A Captis autofókuszál az anyagra, lehetővé téve a felhasználók számára a whitepoint beállítását és a szkennelés indítását. Egy 4K szkennelés körülbelül 3 percet, míg egy 8K szkennelés körülbelül 12 percet vesz igénybe.
A szkennelés után az Adobe Substance 3D Sampler segít kisimítani a gyűrődéseket, hibákat, és biztosítja, hogy az anyag csempézhető (azaz végtelenül ismétlődő) maradjon. Automatikus munkafolyamatokat fejlesztettek ki a feladatok ismétlésének kezelése és a nagy mennyiségű anyag napi feldolgozása érdekében.
Ettől kezdve a felhasználók exportálhatják digitális ikreiket, hogy azok egyezzenek a fizikai mintáikkal. Vagy maradhatnak a Sampler-ben, hogy javítsák a szkenneléseket, színeket állítsanak be, grafikákat importáljanak, domborítási hatásokat alkalmazzanak, mintákat rétegezzenek, és újakat generáljanak a Firefly használatával. Ez a rugalmasság lehetővé teszi a testre szabható anyagok integrálását különféle 3D munkafolyamatokba.
Az HP Z Captis és a Substance 3D Sampler különféle anyagokat képes rögzíteni. Szövetet, bőrt, fát, betont, valamint bonyolultabb anyagokat, mint a csipke és nem hagyományos anyagokat, mint az aszfalt, fű, festékecsetvonások, sőt még akár ételeket is. Ez a sokoldalúság ideálissá teszi a divat, építészet, ipari tervezés, VFX és játékfejlesztői iparágakban.
"Az egyik fő kihívás a digitális ikrek létrehozása során a fizikai anyag pontos reprezentálása volt," mondta Michael Tanzillo, az Adobe 3D technikai művészetek vezetője. "A Captis és a Sampler munkafolyamata figyelemre méltóan pontos digitális reprodukciókat biztosít az összetett anyagokról."
Az HP Z Captis anyagscanner többféle használati esetet fed le: minta az eszközbe és eszköz a mintára. A Stúdió módot a könnyen illeszkedő mintákhoz használják. A Felfedező mód lehetővé teszi az anyagok egyedi helyeken történő felvételét, nagyobb rögzítési területek befogadását, de ez potenciálisan hosszabb előkészítést igényel a csökkent optimális világítás miatt.
"Egyetlen eszköz mindkettő felhasználási módot lefedi, nem szükséges külön eszköz az anyagkönyvtárad ritka eseteihez," mondta Jerome Derel, az Adobe vezető kutatómérnöke.
A Captis munkafolyamat zökkenőmentesen integrálódik a szélesebb 3D ökoszisztémába az SBSAR fájlok generálásával, amelyek szinte minden 3D alkalmazással kompatibilisek. Ezek a fájlok natívan működnek a Substance 3D Suite-ben, és exportálhatók a Clo, V-Stitcher, VRED, Maya, Cinema 4D, Unreal Engine-ben történő felhasználáshoz. Ez biztosítja hogy az anyagok egyetlen forrásból származnak így egységesítve a munkafolyamatokat a koncepciótervezés, gyártás, marketing és a 3D nyomtatás terén.
A Captis több ezer képből álló rögzítési szekvenciát használ, amelyet foltokban hajtanak végre a memóriaterület minimalizálása érdekében, 72 képből álló fotometriás adattáblát hozva létre. Az anyagbecslés a közvetlen világítást szórt és visszavert jelekké osztja fel, a háttérvilágítással pedig átlátszóságot képes becsülni.
"Csak a Felfedező mód felszínét karcoltuk," mondta Derel. A csapat további kérdéseket vizsgál, például hogy milyen magasra mehet az eszköz, hány felvétel tárolható akkumulátorral, és hogyan lehet optimalizálni a rögzítési szekvenciákat a minták alapján a hatékonyság javítása érdekében.
Forrás: Material Capture at Scale with HP Z Captis and Substance 3D Sampler | Adobe Blog
JetBrains IDE-k áttekintése: mikor melyiket érdemes választani, milyen funkciókra számíthatsz, és mire figyelj, ha most kezdesz fejleszteni.
Fedezd fel, hogyan készíthetsz profi, pályakezdő önéletrajzot már egyetem alatt az Adobe Acrobat és beépített AI asszisztens segítségével.
A grafikai tervezés jövője már itt van!
Fedezd fel az Adobe vadonatúj fejlesztését, a Project Neo-t webinárunk keretében, és pillants bele a kreatív világ következő szintjébe!