Az Adobe és az HP együttműködésével létrejött HP Z Captis anyagscanner forradalmasítja a valós anyagok nagyméretű digitális rögzítését. Ez az együttműködés ötvözi a fejlett hardveres szkennelést az iparág vezető 3D anyagkészítő szoftverével, hogy egyszerűbbé tegye az anyagfelvételt egy gombnyomásra.
A valós anyagok pontos rögzítése és digitalizálása kulcsfontosságú a termék vizualizációhoz, virtuális prototípus-készítéshez és az immerzív élményt nyújtó alkalmazásokhoz. Az iparágak közötti ún. digitális ikrekre való egyre nagyobb szükséglet jelentősen megnövelte a pontos digitális anyagfelvétel iránti igényt. A digitális ikrek leegyszerűsítik a tervezési folyamatokat, csökkentik a hulladékot, csökkentik az ökológiai lábnyomot, és gyorsabbá, költséghatékonyabbá teszik a prototípus-készítést.
Az engedélyezés után a digitális ikrek marketing célokra újrahasznosíthatók, gyorsabban frissíthetők a piaci bevezetések után, elkerülve a költséges újraforgatásokat. Emellett lehetővé teszik a földrajzilag távol élő munkatársak közötti együttműködést is, mivel a designerek azonnal tudnak a digitális anyagokkal dolgozni.
Az HP Z Captis nagy felbontású szkennelést és anyagkönyvtárak optimalizálását teszi lehetővé, és zökkenőmentesen integrálódik a szélesebb 3D ökoszisztémába. Ez a megoldás lehetővé teszi a kreatívok, designerek és a gyártók számára, hogy nagyfelbontású, magas minőségű digitális ikreket készítsenek az anyagokról.
Az HP Z Captis használata egyszerű. Az anyagmintát a Captis-be kell helyezni, majd a Substance 3D Sampler-rel kalibrálni, fókuszt, expozíciót stb. állítani automatizált eszközökkel. A Captis autofókuszál az anyagra, lehetővé téve a felhasználók számára a whitepoint beállítását és a szkennelés indítását. Egy 4K szkennelés körülbelül 3 percet, míg egy 8K szkennelés körülbelül 12 percet vesz igénybe.
A szkennelés után az Adobe Substance 3D Sampler segít kisimítani a gyűrődéseket, hibákat, és biztosítja, hogy az anyag csempézhető (azaz végtelenül ismétlődő) maradjon. Automatikus munkafolyamatokat fejlesztettek ki a feladatok ismétlésének kezelése és a nagy mennyiségű anyag napi feldolgozása érdekében.
Ettől kezdve a felhasználók exportálhatják digitális ikreiket, hogy azok egyezzenek a fizikai mintáikkal. Vagy maradhatnak a Sampler-ben, hogy javítsák a szkenneléseket, színeket állítsanak be, grafikákat importáljanak, domborítási hatásokat alkalmazzanak, mintákat rétegezzenek, és újakat generáljanak a Firefly használatával. Ez a rugalmasság lehetővé teszi a testre szabható anyagok integrálását különféle 3D munkafolyamatokba.
Az HP Z Captis és a Substance 3D Sampler különféle anyagokat képes rögzíteni. Szövetet, bőrt, fát, betont, valamint bonyolultabb anyagokat, mint a csipke és nem hagyományos anyagokat, mint az aszfalt, fű, festékecsetvonások, sőt még akár ételeket is. Ez a sokoldalúság ideálissá teszi a divat, építészet, ipari tervezés, VFX és játékfejlesztői iparágakban.
"Az egyik fő kihívás a digitális ikrek létrehozása során a fizikai anyag pontos reprezentálása volt," mondta Michael Tanzillo, az Adobe 3D technikai művészetek vezetője. "A Captis és a Sampler munkafolyamata figyelemre méltóan pontos digitális reprodukciókat biztosít az összetett anyagokról."
Az HP Z Captis anyagscanner többféle használati esetet fed le: minta az eszközbe és eszköz a mintára. A Stúdió módot a könnyen illeszkedő mintákhoz használják. A Felfedező mód lehetővé teszi az anyagok egyedi helyeken történő felvételét, nagyobb rögzítési területek befogadását, de ez potenciálisan hosszabb előkészítést igényel a csökkent optimális világítás miatt.
"Egyetlen eszköz mindkettő felhasználási módot lefedi, nem szükséges külön eszköz az anyagkönyvtárad ritka eseteihez," mondta Jerome Derel, az Adobe vezető kutatómérnöke.
A Captis munkafolyamat zökkenőmentesen integrálódik a szélesebb 3D ökoszisztémába az SBSAR fájlok generálásával, amelyek szinte minden 3D alkalmazással kompatibilisek. Ezek a fájlok natívan működnek a Substance 3D Suite-ben, és exportálhatók a Clo, V-Stitcher, VRED, Maya, Cinema 4D, Unreal Engine-ben történő felhasználáshoz. Ez biztosítja hogy az anyagok egyetlen forrásból származnak így egységesítve a munkafolyamatokat a koncepciótervezés, gyártás, marketing és a 3D nyomtatás terén.
A Captis több ezer képből álló rögzítési szekvenciát használ, amelyet foltokban hajtanak végre a memóriaterület minimalizálása érdekében, 72 képből álló fotometriás adattáblát hozva létre. Az anyagbecslés a közvetlen világítást szórt és visszavert jelekké osztja fel, a háttérvilágítással pedig átlátszóságot képes becsülni.
"Csak a Felfedező mód felszínét karcoltuk," mondta Derel. A csapat további kérdéseket vizsgál, például hogy milyen magasra mehet az eszköz, hány felvétel tárolható akkumulátorral, és hogyan lehet optimalizálni a rögzítési szekvenciákat a minták alapján a hatékonyság javítása érdekében.
Forrás: Material Capture at Scale with HP Z Captis and Substance 3D Sampler | Adobe Blog
Nagy méretű textúrákat hozhatunk létre a HP Z Captis hardware és a Substance 3D Sampler szoftver kombinációjával.
Nevezd be alkotásodat, és nyerj Adobe MAX Creativity Award-ot!
Az üzleti hatékonyság növelése elsődleges szempontként volt, és a személyre szabott megoldásoknak köszönhetően ez több, mint teljesítve lett.