Az Adobe Firefly lehet a képalkotó mesterséges intelligencia jövője, egyben az első etikus AI képgenerátor, ami máris kipróbálható.
A művészet és a design világában jelenleg kevés vitatottabb dolog van, mint a generatív mesterséges intelligencia modellek. A ChatGPT-től a DALL-E 2-ig az AI tartalomgenerátorok használatát etikai és szerzői jogi kérdések garmadáját veti fel. Így talán nem meglepő, hogy az Adobe saját generatív AI-modelljének bejelentése az átláthatóságra, az etikára és a tartalom hitelesítésére összpontosít.
Az Adobe bejelentette a Firefly-t, a generatív AI modellek családját, amelyet úgy terveztek, hogy "biztonságos legyen a kereskedelmi felhasználása". Az eszközöket, köztük a tech-to-image generálást, először az Adobe Express, a Photoshop és az Illustrator programokba integrálják, és a Firefly mától béta verzióban elérhető.
A ma indult Adobe Firefly béta tartalmaz egy szöveg-kép generátort, a képekre különböző stílusok alkalmazásának lehetőségét, valamint szöveghatásokat - lehetővé téve a felhasználók számára, hogy stílusokat vagy textúrákat alkalmazzanak a szövegre részletes szöveges leírással.
Bár sok ilyen képesség hasonlít azokhoz, amelyek riadalmat keltettek a Stable Diffusionhoz hasonlóan, az Adobe szeretné hangsúlyozni, hogy nem a művészek helyettesítésének tekinti a mesterséges intelligenciát - inkább a kreatívok "másodpilótájaként" jellemzi azt.
"Amikor az AI legjobb tulajdonságainak hasznosításáról van szó, az Adobe megbízható partnernek bizonyult, amely értéket nyújt az ügyfeleknek, miközben erős etikai kereteket tart fenn" - áll a vállalat közleményében. "Az Adobe átgondoltan közelít a generatív AI-hoz, és mind saját tapasztalatait, mind a szélesebb kreatív közösség kollektív bölcsességét beépítve olyan dolgot hoz létre, amely minden ügyfélszegmens számára megkülönböztethető és értékes."
Az AdobeFirefly képernyőkép egy alpakabébi 3D-s képét generáló Adobe Fireflyról
Kezdetben a Firefly az Adobe Stock képeken, nyíltan licencelt tartalmakon és olyan közkincseken, ahol a szerzői jogok lejártak, képekre és szöveghatásokra összpontosít, és úgy tervezték, hogy kereskedelmi felhasználásra biztonságos tartalmakat generáljon, úgy hogy "biztosítja, hogy a Firefly ne mások vagy márkák alapján generáljon tartalmat". Az Adobe bevezeti a "Do Not Train" címkét azon alkotók számára, akik nem szeretnék, hogy a tartalmukat felhasználják a modellek képzéséhez, amely "a tartalomhoz társítva marad, bárhol is használják, publikálják vagy tárolják".
Az Adobe lassan integrálja a mesterséges intelligenciát az alkalmazáscsomagjába, legutóbb a Photoshop lenyűgöző fotóhelyreállítási és háttércsere eszközeivel. Ugyanakkor a vállalat elkötelezettnek tűnik a félretájékoztatás elleni küzdelemben is. A legkézzelfoghatóbb a Content Authenticity Initiative (CAI), amely a félretájékoztatás ellen igyekszik felvenni a harcot, és mindenféle digitális tartalomhoz hozzáadni egy ellenőrizhető bizalmi réteget.
A béta programra itt lehet feliratkozni, de az érdeklődők csatlakozhatnak a Firefly Discord szerverhez is, ahol a fejlesztők folyamatosan várják a visszajelzéseket és a felhasználói igényeket.
(Adobe)
Ilyen volt az Express vs. webes szerkesztők webinárunk. Lemaradtál róla? Ne aggódj, most vissza tudod nézni!
Gyere el új Adobe Express webinárunkra és fedezd fel miben különbözik más webes szerkesztőktől, és miért érdemes az Adobe megoldásait választani!
Ne hagyd ki a lehetőséget, és szerezd be Adobe Express előfizetésedet most 30% kedvezménnyel!