Az Adobe bemutatta a Spectrum frissítését, azt a tervezőrendszert, amelyet a vállalat az elmúlt 10 évben az összes alkalmazás és webes élmény létrehozához alapul használt. A nem meglepő módon Spectrum 2 névre keresztelt új dizájnrendszer egy kicsit visszavesz a jelenlegi Spectrum dizájn szigorúságából, és jóval több színfoltot ad hozzá, hogy - ahogy a vállalat mondja - "még intuitívabbá, befogadóbbá és örömtelibbé tegye az Adobe eszközeinek használatát minden platformon, miközben támogatja küldetésünket, hogy mindenki számára lehetővé tegyük a kreativitást". A Spectrum 2 egyes részei már megtalálhatók a legújabb Adobe webes alkalmazásokban, például a Firefly generatív AI szolgáltatásban, az Adobe Expressben és az új Adobe Acrobat webes élményeiben.
Az Adobe szerint a csapat három területre helyezte a hangsúlyt a Spectrum 2 tervezésekor: a dinamikus kontrasztra és fényerőre, a könnyebben hozzáférhető színekre és a figyelemhierarchiára, amely az egyes vizuális elemek priorizálását szolgálja.
Eric Snowden, az Adobe dizájnért felelős alelnöke az alábbiakban röviden mesél a frissítés motivációjáról és arról, hogyan tervezi a vállalat ennek a gyakorlatba ültetését.
"A legmagasabb szinten van néhány változás, amelyek mind egyszerre történnek. Az egyik: az Adobe egészen más célközönséget szólít meg, mint tíz évvel ezelőtt, amikor a Spectrum 1-et létrehoztuk. A Spectrum 1 2013-ban készült [...], miközben az Adobe jelenleg sokkal, de sokkal szélesebb közönséget szólít meg, mint akkoriban. Az első naptól kezdve beépítjük a termékekbe a hozzáférhetőséget (accessibility) és az inkluzivitást - és amikor azt mondom, hogy hozzáférhető, akkor valódi hozzáférhetőségre gondolok - mint pl. színvakság kezelése, WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) szabványok, mindezek beépítve a platformba -, de a megközelíthetőség is fontos, vagyis hogy új emberek is be tudjanak lépni ebbe az ökoszisztémánkba és itt sikeresek legyenek."
Megjegyezte, hogy az Adobe ma már lényegesen több platformra kínál termékeket, mint tíz év,beleértve a VR-t támogató eszközöket is. Alapvetően, míg a "régi" Adobe szinte kizárólag a professzionális felhasználókat (és az eszközei elsajátítására motivált hobbistákat) célozta meg, addig a mai Adobe egy sokkal szélesebb piacot akar megszólítani, amely többek között diákokat, közösségi tartalomkészítőket és kisvállalkozókat is magában foglal. Sok szempontból ez volt az Adobe stratégiájának lényege az elmúlt években.
Snowden elmondta, hogy amikor a vállalat az eredeti Spectrum tervezőrendszert tervezte, nagyon szigorú, szürke és komoly megjelenést választott. Részben azért, mert a vállalat a kreatív alkotók kreatív munkáját akarja hangsúlyozni, és nem akar az útjukba állni. "Nem akarunk eltávolodni ettől, de az Adobe sok szempontból egy kreatív vállalat is, és ezért most már a megközelíthetőséget, fényességet, vidámságot és világos tereket is preferáljuk - szóval megváltozott a hozzáállásunk."
Az Adobe a Spectrum 2 bevezetését először a webes és az iOS-alkalmazásokon hozza el, kezdve a webes alkalmazások első frissítéseivel valamikor 2024 elején. Aztán idővel a vállalat zászlóshajó asztali eszközeihez, például a Photoshophoz, a Lightroomhoz és a Premiere Pro-hoz is eljut majd.
Az Adobe összesen jóval több mint 100 alkalmazásba tervezi bevezetni az új dizájnnyelvet. Egy új dizájnrendszer bevezetése ilyen nagyszámú alkalmazásban sosem könnyű feladat. Elég ha csak megnézzük, hogy mennyi időbe telt a Google-nak, mire a Material Design rendszerét a szolgáltatásai többségére bevezette. Az Adobe mégis arra számít, hogy a Spectrum 2-t 2024-ben már jó néhány alkalmazásba be tudja vezetni.
Snowden hangsúlyozta, hogy az Adobe továbbra is szeretné megadni a professzionális felhasználóknak a rugalmasságot, hogy ugyanúgy használhassák az eszközeiket, mint eddig, ugyanakkor jobb out-of-the-box élményt szeretne nyújtani azoknak, akik még csak most tanulják egy adott eszköz használatát. "Nagyon komolyan vesszük ezt a felelősséget. De azt is szeretnénk biztosítani, hogy a dolgokat korszerűnek tartsuk, és ahol csak lehet, előremozduljunk - megkönnyítve a dolgokat az emberek számára. A kreativitás felgyorsítása - különösen a Creative Cloud oldalán - az egyik legfontosabb alapelvünk" - mondta Snowden - és hozzátette, hogy rengeteg dühös hívást kapna a barátaitól, ha túl sokat piszkálná azokat az eszközöket, amelyekre nap mint nap támaszkodnak a munkájuk során.
Hozzátette azonban, hogy a különböző termékcsapatok kihasználhatják ezt a változást arra, hogy kiemeljenek néhány újabb eszközt, amelyeket az elmúlt évek során adtak hozzá, hogy rávilágítsanak néhány modernebb módszerre, amelyekhez az új felhasználók talán nem vonzódnak azonnal, mivel a jelenlegi dizájnban kissé rejtve vannak.
A Balázs Győző Református Gimnázium és a Szoftver.hu csapata szintén jelen volt a miskolci pályaválasztási kiállításon!
Professzionalitás, könnyű kalibrálhatóság, pontos színek és finom részletek: ismerd meg az új DataColor Spyder eszközöket és csomagokat!