Ahogy 2024 véget ér, érdemes visszatekintened egy évre, amely újradefiniálta a kreativitás fogalmát, a marketinget és a technológiát. Az úttörő AI-fejlesztésektől a szerzői jogi és adatvédelmi trendekig, 2024 igazi átalakulást hozott. Nézzük meg az Adobe által által készített gyorselemzésben együtt az év legfontosabb eseményeit, és azt, hogy mi várható 2025-ben!
2024-ben a generatív mesterséges intelligencia nemcsak megérkezett a mainstreambe, hanem át is alakította azt. Az olyan eszközök, mint az Adobe Firefly, forradalmasították a kreatív munkafolyamatokat, bárki számára lehetővé téve, hogy egyszerű szöveges utasításokból kiváló minőségű vizuális anyagokat hozzhasson létre. A GenStudio for Performance Marketing pedig racionalizálta a kampányok létrehozását, segítve a márkákat a személyre szabott marketingben.
2024-ben az adatvédelmet biztosító marketing került a középpontba, mivel a márkák az átláthatóságnak és a személyre szabhatóságnak egyaránt fokozott figyelemet tulajdonítottak. Az olyan adatplatformok fejlődése, mint az Adobe Real-Time CDP, lehetővé tette a marketingesek számára, hogy tiszteletben tartsák a fogyasztói adatokat, miközben személyre szabott élményeket nyújtanak.
Ez az év rávilágított arra, hogy a bizalom nemcsak érték, hanem versenyelőny is. Azok a márkák, amelyek prioritásként kezelik az ügyfelek adatainak védelmét, azt tapasztalják, hogy tovább virágoznak.
Ahogy a félretájékoztatás és a hamisítványok kezdték uralni a címlapokat, a hitelesség lett a kulcs. Olyan jelentős cégek, mint a Google, TikTok, OpenAI és Sony csatlakoztak az Adobe által indított content authenticity initiative-hez. Elkezdtek AI által generált tartalmakat tartalmi hitelesítő adatokkal (content credentials) ellátni, ezzel biztosítva a bizalmat a digitális korban.
Ez a technológia lehetővé teszi az alkotók és a márkák számára, hogy biztonságos módon a szerzőséget igazoló metaadatokat ágyazzanak be a digitális állományokba, így biztosítva a bizalom megtartását.
Ahogy az AI képességei bővülnek, a felelősség és elszámoltathatóság iránti igény is nő. 2025-re várhatóan nagyobb hangsúlyt kapnak az AI fejlesztését és használatát irányító etikai keretek. Az innovációról a célorientált innovációra való átállás lesz a jövő kulcsa.
2025-ben a márkák arra fognak törekedni, hogy valódi, mély kapcsolatokat teremtsenek az ügyfelekkel. A közönség többé nem csak termékeket vagy ígéreteket keres, hanem olyan történeteket, amelyek összhangban vannak az értékeikkel, és olyan élményeket, amelyekkel azonosulni képesek.
Az AR, VR és a metaverse technológiák továbbra is teret hódítanak, egy új szintre emelve a márkák és a közönség kapcsolatát. Az Adobe kreatív eszközei révén már most is együttműködnek olyan márkákkal, mint a the Coca-Cola Company és az NVIDIA, hogy a 3D designt a történetmesélés varázsával ötvözzék.
A generatív mesterséges intelligencia felemelkedése, valamint a hitelesség és bizalom iránti törekvés továbbra is nagy szerepet kap 2025-ben. Lépj be ebbe az izgalmas új évbe, és fedezd fel az átgondoltabb innováció lehetőségeit!
Forrás: Looking back, moving forward: 2024 highlights and 2025 predictions | Adobe Blog
Szoftver árakért és további információért keresd fel viszonteladóink egyikét! Ha kérdésed van, ügyfélszolgálatunk is készségesen a rendelkezésedre áll!
Fedezd fel, hogyan készíthetsz profi, pályakezdő önéletrajzot már egyetem alatt az Adobe Acrobat és beépített AI asszisztens segítségével.
Ismerd meg az Adobe Acrobat AI Asszisztensét, amely intelligens megoldásokkal nemcsak gyorsítja, hanem egyszerűsíti is a dokumentumkezelést.
Az Adobe Project Neo a kreatív világ egyik következő szintje azzal, hogy a 3D tervezést széles körben elérhetővé teszi felhasználóbarát felületének köszönhetően.