Adobe Firefly Generative Match: Generálj képeket saját stílusodban!

2023-11-20 11:00
Ismerd meg az Adobe Firefly Generative Match funkcióját, hogy egyszerűen és biztonságosan generálhass stílusodhoz illeszkedő képeket.

adobe firefly generative match

Adobe Firefly Generative Match

A béta verzióban elindított Adobe Firefly Generative Match az Adobe felelős mesterséges intelligencia-fejlesztésének terméke.

Az, hogy egy eredeti képet varázsolhatunk elő, ha csak néhány szót - például "egy medve az erdőben fagylaltot eszik" - beírunk az Adobe Firefly parancssorába, már lassan evidensnek számít. De a szöveges utasítások önmagukban nem elegendőek. Nehezebb leírni, hogy pontosan hogyan is szeretnénk, hogy nézzen ki valami - szinte lehetetlen megtalálni a pontos szavakat, amelyekkel leírhatjuk a stílusunkat.

Ezért indította el az Adobe a Firefly új, béta verzióban elérhető funkcióját, a Generative Match-et. A Generative Match használata során a szöveges kérés mellé egy referenciaképet is csatolhatunk. A Firefly generatív mesterséges intelligenciája olyan képeket készít, amelyek ötvözik a szöveges promptokat és a referenciaképet. Ha a referenciakép egy macskát ábrázol rajzfilmstílusban, akkor az új képen a medve is ugyanígy fog kinézni. Ha a referenciakép háttere sok lila, barna és vörös színt tartalmaz, akkor az új képen lévő színek is ilyenek lesznek.



A Firefly Generative Match segítségével létrehozott képek

Az Adobe Firefly Generative Match egy olyan hatékony technológia, amely segít az alkotóknak abban, hogy munkájukat - vagy a brandjük stílusát - felhasználva olyan új, méretarányos képeket készítsenek, amelyek egységes stílusúak és hangulatúak. Természetesen az Adobe tisztában van azzal is, hogy ezt a funkciót, mint minden generatív AI technológiát, felelősségteljesen kell fejleszteni, erőteljes biztosítékokkal.

Hogyan működik a Generative Match?

Kezdjük a Firefly webes alkalmazásban, az AI-alapú kreativitást támogató programban. Amikor beírjuk a promptot a Text-to-Image eszközben, a "Style Match" (Stílusillesztés) lehetőséget kell keresni a jobb oldalon. Itt vagy egy referenciaképet választhatunk ki egy előre összeállított, különböző stílusú, az Adobe által engedélyezett gyűjteményből, vagy feltölthetünk egy saját képet - feltéve, hogy megerősítettük a rendszer számára, hogy rendelkezünk a kép felhasználási jogaival. És mint minden Firefly funkció esetében, itt is a felhasználó a felelős

Elképzelhető, hogy azt álmodtuk meg, hogy a generált kép pontosan úgy nézzen ki, mint a referenciaképünk. Vagy talán azt szeretnénk, ha a képnek több saját karaktere lenne. Egy egyszerű csúszkával meghatározhatjuk, hogy mennyire hasonlítson a végső alkotás a referenciaképre.

A Generative Match technológiát először a Firefly weboldalon és az Adobe Illustratorban vezette be az Adobe, majd a többi Creative Cloud eszközre is kiterjesztette.

adobe firefly generative match

A Generative Match segítségével történő képgenerálásnak számos előnye van. Minden művésznek van egy egyedi sítlusa, mely kifejezi gondolkodásmódját és üzenetét. A Generative Match segítségével úgy irányíthatjuk a Firefly-t, hogy az a saját egyedi stílusunkban készítsen képeket.

Ha egy marketingcsapatban dolgozol egy új kampányon, a Generative Match segítségével a csapat egységes megjelenésű kampánytartalmakat készíthet, még akkor is, ha egyszerre sok kolléga dolgozik az anyagokon.

A Generative Match, ahogy a Firefly tágabb értelemben is, segíthet a kreatív embereknek lépést tartani a tartalom iránti óriási kereslettel. Emellett sokkal gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a különböző kreatív megközelítések feltárását, melyből a művészek tovább inspirálódhatnak.

Felelősség és védelem

Miközben a Firefly-t a kreatív alkotás megerősítése érdekében fejlesztették, az Adobe arre is fókuszált, hogy meggátolja a visszaéléseket, valamint, hogy ösztönözze az átláthatóságot és a tulajdonjogok helyzetét.

Firefly generatív modelleket felelősségteljesen képezték ki olyan licencelt és public domain tartalmakon, amelyek szerzői jogai lejártak. A szoftver olyan tartalommoderációt alkalmaz, amely kiszűri az anyagokat, mielőtt azok a Firefly képzési adathalmaz (training dataset) részévé válnának. Amellett, hogy a Firefly-t úgy tervezték, hogy kereskedelmi szempontból biztonságos legyen, az Adobe a vállalati ügyfeleknek lehetőséget kínál arra is, hogy a Firefly által generált tartalmakra szellemi tulajdonjogi kártérítést kapjanak.

Egy fontos lépés, hogy a vállalat elvégezte a Content Credentials fejlesztését, egyfajta "digitális összetevő címkét", amely lehetővé teszi az alkotók számára, hogy munkájukhoz olyan információkat csatoljanak, mint a nevük, a dátum, valamint a tartalom létrehozásához használt eszközök és szerkesztések. Ennek az információnak az a célja, hogy nagyobb átláthatóságot és bizalmat teremtsen a digitális tartalomak világában. Ezt a nyílt szabványos megközelítést az Adobe által társalapított, jelenleg közel 2000 tagot számláló Content Authenticity Initiative kezdeményezte. Olyan jelentős márkák, mint a Microsoft, a Leica Camera, a Nikon, a Publicis Groupe és sokan mások integrálták a Content Credentials-t digitális élményeket megvalósító termékeikbe.

Emellett közreműködött a FAIR-törvény kidolgozásában, és támogatja, hogy a kongresszus elfogadja azt, amely jogot ad az alkotóknak arra, hogy fellépjenek azok ellen, akik a mesterséges intelligenciával visszaélve szándékosan ellopják szellemi termékeiket, hogy kereskedelmi haszonszerzés céljából, az engedélyük nélkül használják fel azokat.

Emellett a vállalat új irányelveket és biztosítékokat dolgozott ki az olyan új funkciók, mint a Generative Match jogszerű használatának elősegítésére és a rosszindulatú szereplők kiszűrésére.

Először...

A felhasználóktól megkövetelik, hogy megerősítsék, joguk van a Generative Matchbe feltöltött munkáik referenciaképként való felhasználására.

Másodszor...

Ha egy kép tartalmi hitelesítő adatai olyan címkéket tartalmaznak, amelyek azt jelzik, hogy a kép nem használható stílusreferenciaként, a felhasználók nem használhatják a képet a Generative Match segítségével. A Content Credentials keretrendszer részeként a fő Adobe termékekben bevezetik azt a lehetőséget, hogy ezeket a címkéket a felhasználók hozzáadhassák az eszközökhöz.

Harmadszor...

Amikor egy referenciaképet használunk egy kép létrehozásához, elmentjük a kép miniatűrjét, hogy biztosítsuk, hogy a Generative Match használata megfelel a szolgáltatási feltételeinknek. Ezen felül az is fontos, hogy az eszköz tartalmi hitelesítő adataiban referenciaképet használtunk, mivel a referenciakép tárolása egy fontos, elszámoltathatóságot biztosító tényező. Az Adobe által biztosított Firefly kártalanítás nem terjed ki az olyan eszközökkel kapcsolatos követelésekre, amelyek egy felhasználó által biztosított jogsértő tartalmon alapulnak.

Fontos megjegyezni, hogy a Generative Match egy új funkció, és béta verzióban marad mindaddig, amíg az Adobe visszajelzéseket gyűjt, és mind a funkciót, mind a bevezetett biztosítékokat tökéletesíti.

Mivel a Firefly összes funkcióját a kreatív közösséggel együttműködve fejlesztette az Adobe és továbbra is szeretné így fejleszteni termékét, ezért kérik a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a Discordon vagy az Adobe Firefly közösségi fórumon folytatott párbeszédhez, hogy megoszthassák ötleteiket, alkotásait és visszajelzéseket adhassanak.

Olvass tovább

,
[WEBINÁR]: Adobe Acrobat - Kezdjük az alapoktól, 2. rész!

Legutóbbi webinárunk során az Adobe Acrobat tanfolyam első részében a szoftver alapjaival ismerkedtünk meg.
Most, a második részben tovább lépünk, és a haladó funkciók világába kalauzoljuk el résztvevőinket.

,
Megérkezett az AI új generációja a Photoshopba

A generatív mesterséges intelligencia következő generációja már elérhető a Photoshop bétában. De mit is jelent ez pontosan?

,
Wacom OLED kijelzővel: Wacom Movink

Megérkezett a Wacom Movink! Miért érdemes az Wacom első OLED képernyős digitális rajztábláját választani? Kiderül a cikkből!

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram