A grafikai tervezés a technológiai fejlődéssel, a változó kulturális trendekkel és a kialakulóban lévő tervezési filozófiákkal folyamatosan fejlődik. A 2024-es trendek előrejelzésekor a tervezők és az iparági szakértők a stílusok és megközelítések sokszínűségét jósolják, amelyek a következő év vizuális esztétikáját alakítják majd. Nézzünk néhányat ezekből!
Főleg a kedves tiszteletlenséget felvállaló márkák esetében várható a terjedése, akik aranyos, pezsgő és váratlan rajzfilmfigurákat használnak a hatás kiváltáshoz.
Példák: Graza olívaolaj, koktélok, kemény szódavíz, gluténmentes pékségek.
A mesterséges intelligencia integrálása a grafikai tervezésbe.
Az AI mindenképpen pozitív hatással lesz a tervezési munkafolyamatokra, az inspiráció és produktivitás újabb szintjeit ostromolva.
Példák: Viva Magenta A 2023-as év Pantone színe kampány.
Visszahatás a mesterséges intelligenciára, az emberi jellegre összpontosítva.
A kézzel renderelt elemek fokozott használata.
Több digitális montázs és kézzel készített mozaik elvárása.
Fakó színpaletták és féltónusos képek.
Kísérleti, egyedi tipográfia a nosztalgikus hangulatért.
Az 1970-es/1980-as évek reklámesztétikája visszatérőben.
Aggodalom a kreatív teljesítmény homogenizálódása miatt, ami a művészeti oktatás rendszerszintű leértékelődése miatt történik. Ennek kiegyensúlyozására kell hogy szolgáljanak a sokszínűséget és a tehetséggondozást előtérbe helyező oktatási programok.
Fokozott tudatosság szükséges a nyomtatás környezeti hatásaival kapcsolatban.
A fenntarthatóság, a felelős erdőgazdálkodás szemponjainak érvényesítése a papírgyártás során, világosabb színű designok előnybe részesítése, csökkentve így a felhasznált festék mennyiségét.
Az akadálymentesítés hangsúlyossá kell hogy váljon a webdesignban is, hogy mindenki (képességeitől függetlenül) zökkenőmentesen kapcsolódhasson a tartalomhoz.
Az interaktív digitális kampányok hangsúlyozása.
Multimédiás elemek integrálása a weboldalakon.
Példák: látványos interaktív weboldalak, kiterjesztett valóság élmény szűrők használatával, grafikai elemek bevonásával a fizikai térben, tapintható nyomtatott tárgyakkal való interakciók.
Tipográfián alapuló márkaépítés és csomagolás.
Minimalista trendek jól olvasható és emlékezetes dizájnnal.
Példák: Bormárkák, alkoholmentes sörök, kézműves pálinkák, dióvajak és parfümök.
Szórakoztató, élénk, figyelemfelkeltő színek használata.
Kontrasztos színek, neon, magas telítettség és gradiensek a figyelemfelkeltő mintákhoz.
Példák: MLY&R London for Ford Make it Visible kampány.
A 3D-s tervezés folyamatosan növekvő trendben lesz
A hozzáférhetőség az olyan ingyenes szoftvereken keresztül, mint a Blender jóval egyszerűbbé vált. A böngészőben is várható animált 3D illusztrációk használata.
Összefoglalva, 2024 dinamikus és innovatív évet ígér a grafikai tervezés számára, az olyan futurisztikus technológiák, mint a mesterséges intelligencia, valamint a felelős és fenntartható tervezés erős hangsúlyozásával. A tervezőket arra ösztönözzük, hogy használják ezeket a trendeket, elősegítve a kreativitást és feszegetve a vizuális kifejezés határait.
Fedezd fel, hogyan készíthetsz profi, pályakezdő önéletrajzot már egyetem alatt az Adobe Acrobat és beépített AI asszisztens segítségével.
Ismerd meg az Adobe Acrobat AI Asszisztensét, amely intelligens megoldásokkal nemcsak gyorsítja, hanem egyszerűsíti is a dokumentumkezelést.
Az Adobe Project Neo a kreatív világ egyik következő szintje azzal, hogy a 3D tervezést széles körben elérhetővé teszi felhasználóbarát felületének köszönhetően.