A grafikai tervezés a technológiai fejlődéssel, a változó kulturális trendekkel és a kialakulóban lévő tervezési filozófiákkal folyamatosan fejlődik. A 2024-es trendek előrejelzésekor a tervezők és az iparági szakértők a stílusok és megközelítések sokszínűségét jósolják, amelyek a következő év vizuális esztétikáját alakítják majd. Nézzünk néhányat ezekből!
Főleg a kedves tiszteletlenséget felvállaló márkák esetében várható a terjedése, akik aranyos, pezsgő és váratlan rajzfilmfigurákat használnak a hatás kiváltáshoz.
Példák: Graza olívaolaj, koktélok, kemény szódavíz, gluténmentes pékségek.
A mesterséges intelligencia integrálása a grafikai tervezésbe.
Az AI mindenképpen pozitív hatással lesz a tervezési munkafolyamatokra, az inspiráció és produktivitás újabb szintjeit ostromolva.
Példák: Viva Magenta A 2023-as év Pantone színe kampány.
Visszahatás a mesterséges intelligenciára, az emberi jellegre összpontosítva.
A kézzel renderelt elemek fokozott használata.
Több digitális montázs és kézzel készített mozaik elvárása.
Fakó színpaletták és féltónusos képek.
Kísérleti, egyedi tipográfia a nosztalgikus hangulatért.
Az 1970-es/1980-as évek reklámesztétikája visszatérőben.
Aggodalom a kreatív teljesítmény homogenizálódása miatt, ami a művészeti oktatás rendszerszintű leértékelődése miatt történik. Ennek kiegyensúlyozására kell hogy szolgáljanak a sokszínűséget és a tehetséggondozást előtérbe helyező oktatási programok.
Fokozott tudatosság szükséges a nyomtatás környezeti hatásaival kapcsolatban.
A fenntarthatóság, a felelős erdőgazdálkodás szemponjainak érvényesítése a papírgyártás során, világosabb színű designok előnybe részesítése, csökkentve így a felhasznált festék mennyiségét.
Az akadálymentesítés hangsúlyossá kell hogy váljon a webdesignban is, hogy mindenki (képességeitől függetlenül) zökkenőmentesen kapcsolódhasson a tartalomhoz.
Az interaktív digitális kampányok hangsúlyozása.
Multimédiás elemek integrálása a weboldalakon.
Példák: látványos interaktív weboldalak, kiterjesztett valóság élmény szűrők használatával, grafikai elemek bevonásával a fizikai térben, tapintható nyomtatott tárgyakkal való interakciók.
Tipográfián alapuló márkaépítés és csomagolás.
Minimalista trendek jól olvasható és emlékezetes dizájnnal.
Példák: Bormárkák, alkoholmentes sörök, kézműves pálinkák, dióvajak és parfümök.
Szórakoztató, élénk, figyelemfelkeltő színek használata.
Kontrasztos színek, neon, magas telítettség és gradiensek a figyelemfelkeltő mintákhoz.
Példák: MLY&R London for Ford Make it Visible kampány.
A 3D-s tervezés folyamatosan növekvő trendben lesz
A hozzáférhetőség az olyan ingyenes szoftvereken keresztül, mint a Blender jóval egyszerűbbé vált. A böngészőben is várható animált 3D illusztrációk használata.
Összefoglalva, 2024 dinamikus és innovatív évet ígér a grafikai tervezés számára, az olyan futurisztikus technológiák, mint a mesterséges intelligencia, valamint a felelős és fenntartható tervezés erős hangsúlyozásával. A tervezőket arra ösztönözzük, hogy használják ezeket a trendeket, elősegítve a kreativitást és feszegetve a vizuális kifejezés határait.
A Balázs Győző Református Gimnázium és a Szoftver.hu csapata szintén jelen volt a miskolci pályaválasztási kiállításon!
Professzionalitás, könnyű kalibrálhatóság, pontos színek és finom részletek: ismerd meg az új DataColor Spyder eszközöket és csomagokat!