Az Adobe Premiere Pro legújabb frissítése egy vadonatúj színkezelési rendszert hoz, amely leginkább a színkorrekcióban kevésbbé járatos felhasználók számára készült. Az új rendszer automatikusan átalakítja a nyers és log felvételeket HDR és SDR videóvá, anélkül, hogy LUT-okat kellene használnod. Ez a fejlesztés a Rec 709 vagy az ACEScct színtér használatával javítja a dinamikatartományt.
Az új színkezelési rendszer automatikus tone mappinget végez a nyers és log felvételek alapján, miközben a mostanában népszerű kamerák többségét támogatja. Az új gamut-wide presetek raw és log adatokat használnak, magasabb hűségű képfeldolgozást biztosítva nagyobb dinamikatartománnyal és rugalmassággal. Az effektek, mint a Lumetri színkorrekció, most már figyelik a színteret, és pontosabb színeket biztosítanak a Premiere Pro és az After Effects közötti munka során a Dynamic Link használatával.
Az Adobe felismeri, hogy manapság sok videószerkesztőnek saját magának kell elvégeznie a színkorrekciót, legyen szó YouTuberekről vagy profi videószerkesztőkről. Az új színkezelési rendszer célja, hogy láthatatlan és automatikus legyen mindenki számára anélkül, hogy bonyolult színkorrekciós folyamatokba kellene merülnöd. Azok számára, akik egyedi LUT-okat használnak, továbbra is lehetőség van a színkezelés kikapcsolására és saját munkafolyamatuk használatára.
Az új kontextusérzékeny tulajdonságok panel megjeleníti a leggyakrabban használt eszközöket bármely kiválasztott elemhez, csökkentve az időt, amit a panelek keresgélésével töltesz. A vágás most mindig jelen van a program monitorban, közvetlen vágásmanipulációs vezérlőkkel, így elkerülhető a tulajdonságok panelhez való ugrálás.
Mostantól egyszerre több klip tulajdonságait is módosíthatod, ami jelentősen felgyorsítja a munkafolyamatot. Az új felhasználói felület modern megjelenést kapott, lekerekített sarkokkal, gyorsabb frissítéssel és nagyobb testreszabhatósággal.
Bár az Adobe még nem jelentette be a text-to-video generálás funkció pontos megjelenési dátumát, a cég továbbra is elkötelezett a funkció bevezetése mellett. Az Adobe hangsúlyozza, hogy fontos, hogy ezt a funkciót helyesen valósítsák meg, különösen a harmadik féltől származó eszközök, mint a Sora integrálásának potenciális ellentmondásai miatt.
Jelentős fejlesztések töréntek az Adobe After Effects esetén is:
Az Adobe bejelentette az After Effects jelentős frissítéseit, amelyek számos új eszközt és funkciót tartalmaznak a 3D objektumokkal való munkához. Ezek az újítások mély és gyors kapcsolatot biztosítanak az Adobe Substance 3D-vel.
Az új eszközök között megtalálod a beágyazott 3D animációk támogatását, amely lehetővé teszi, hogy 3D elemek árnyékot vessenek az élő felvételekre. Az új árnyékfogók segítségével a 3D objektumok valósághűen integrálódnak a jelenetekbe.
Az új depth-mapping lehetővé teszik, hogy a 3D objektumok valósághű jelenlétet kapjanak a jelenetekben. Az shadow-catchers segítségével pedig a 3D elemek pontos árnyékokat vethetnek, így még élethűbbé téve a kompozíciókat.
Az Adobe 33 új animációs presetet is hozzáadott az After Effects-hez, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják a kreatív folyamatokat. Ez lefedi a legnépszerább, trendi motion-graphics animációkat, melyek a stílusok és az effektek kombinálásával egyedileg testreszabható látványt tudnak teremteni.
Az új felhasználói felület frissítései közé tartozik a két sötét mód, egy világos mód és egy nagy kontrasztú mód. Az új betűtípusok és tipográfia javítják az olvashatóságot, és a UI hardveres gyorsítás mostantól Windows rendszeren is elérhető.
A Substance 3D-ből importált ingyenes 3D asset-ek előre riggelve és animálva érkeznek, így könnyen keyframe-elheted őket az After Effects-ben. Ez lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen integráld a 3D objektumokat a valós világ felvételeibe és 2D jelenetekbe. Az Adobe jelenleg kb.20,000 szerzői joggal védett 3D assetet kínál.
A Substance 3D Sampler lehetővé teszi, hogy normal map-et és kép-alapú fényeket (IBL) hozz létre fényképekből, amelyek ideálisak a környezetek és helyszínek illesztéséhez az After Effects-ben. Ez a funkció jelentősen felgyorsítja a 3D animációs munkafolyamatot.
Az Adobe bemutatta, hogy milyen egyszerű most a munka az After Effects és a Substance 3D között. Az új "Send to After Effects" funkcióval egy kattintással áthelyezheted a modelleket az After Effects-be, ahol pontosan elhelyezheted és megvilágíthatod azokat.
Az After Effects új 3D UI munkaterülete frissített betűtípusokkal, módokkal és tipográfiával rendelkezik. Ez a frissítés modern megjelenést és gyorsabb frissítést biztosít, valamint nagyobb testreszabhatóságot kínál.
Forrás: Adobe
Ha további információra van szükséged, keresd fel viszonteladóink egyikét, illetve ügyfélszolgálatunk is készségesen áll rendelkezésedre!
Az Adobe Fonts kedvelt klasszikusokkal és új kedvencekkel is bővült egyaránt. Öt év alatt ez a legnagyobb bővítés.
A Maxon termékei elismerést kaptak az innováció és kiválóság terén a média technológiában.
A JetBrains CLion mostantól ingyenes nem kereskedelmi használatra: Azaz ha tanulsz, hobbiból fejlesztesz vagy open source-ban dolgozol.