Az Adobe Premiere Pro legújabb frissítése egy vadonatúj színkezelési rendszert hoz, amely leginkább a színkorrekcióban kevésbbé járatos felhasználók számára készült. Az új rendszer automatikusan átalakítja a nyers és log felvételeket HDR és SDR videóvá, anélkül, hogy LUT-okat kellene használnod. Ez a fejlesztés a Rec 709 vagy az ACEScct színtér használatával javítja a dinamikatartományt.
Az új színkezelési rendszer automatikus tone mappinget végez a nyers és log felvételek alapján, miközben a mostanában népszerű kamerák többségét támogatja. Az új gamut-wide presetek raw és log adatokat használnak, magasabb hűségű képfeldolgozást biztosítva nagyobb dinamikatartománnyal és rugalmassággal. Az effektek, mint a Lumetri színkorrekció, most már figyelik a színteret, és pontosabb színeket biztosítanak a Premiere Pro és az After Effects közötti munka során a Dynamic Link használatával.
Az Adobe felismeri, hogy manapság sok videószerkesztőnek saját magának kell elvégeznie a színkorrekciót, legyen szó YouTuberekről vagy profi videószerkesztőkről. Az új színkezelési rendszer célja, hogy láthatatlan és automatikus legyen mindenki számára anélkül, hogy bonyolult színkorrekciós folyamatokba kellene merülnöd. Azok számára, akik egyedi LUT-okat használnak, továbbra is lehetőség van a színkezelés kikapcsolására és saját munkafolyamatuk használatára.
Az új kontextusérzékeny tulajdonságok panel megjeleníti a leggyakrabban használt eszközöket bármely kiválasztott elemhez, csökkentve az időt, amit a panelek keresgélésével töltesz. A vágás most mindig jelen van a program monitorban, közvetlen vágásmanipulációs vezérlőkkel, így elkerülhető a tulajdonságok panelhez való ugrálás.
Mostantól egyszerre több klip tulajdonságait is módosíthatod, ami jelentősen felgyorsítja a munkafolyamatot. Az új felhasználói felület modern megjelenést kapott, lekerekített sarkokkal, gyorsabb frissítéssel és nagyobb testreszabhatósággal.
Bár az Adobe még nem jelentette be a text-to-video generálás funkció pontos megjelenési dátumát, a cég továbbra is elkötelezett a funkció bevezetése mellett. Az Adobe hangsúlyozza, hogy fontos, hogy ezt a funkciót helyesen valósítsák meg, különösen a harmadik féltől származó eszközök, mint a Sora integrálásának potenciális ellentmondásai miatt.
Jelentős fejlesztések töréntek az Adobe After Effects esetén is:
Az Adobe bejelentette az After Effects jelentős frissítéseit, amelyek számos új eszközt és funkciót tartalmaznak a 3D objektumokkal való munkához. Ezek az újítások mély és gyors kapcsolatot biztosítanak az Adobe Substance 3D-vel.
Az új eszközök között megtalálod a beágyazott 3D animációk támogatását, amely lehetővé teszi, hogy 3D elemek árnyékot vessenek az élő felvételekre. Az új árnyékfogók segítségével a 3D objektumok valósághűen integrálódnak a jelenetekbe.
Az új depth-mapping lehetővé teszik, hogy a 3D objektumok valósághű jelenlétet kapjanak a jelenetekben. Az shadow-catchers segítségével pedig a 3D elemek pontos árnyékokat vethetnek, így még élethűbbé téve a kompozíciókat.
Az Adobe 33 új animációs presetet is hozzáadott az After Effects-hez, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják a kreatív folyamatokat. Ez lefedi a legnépszerább, trendi motion-graphics animációkat, melyek a stílusok és az effektek kombinálásával egyedileg testreszabható látványt tudnak teremteni.
Az új felhasználói felület frissítései közé tartozik a két sötét mód, egy világos mód és egy nagy kontrasztú mód. Az új betűtípusok és tipográfia javítják az olvashatóságot, és a UI hardveres gyorsítás mostantól Windows rendszeren is elérhető.
A Substance 3D-ből importált ingyenes 3D asset-ek előre riggelve és animálva érkeznek, így könnyen keyframe-elheted őket az After Effects-ben. Ez lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen integráld a 3D objektumokat a valós világ felvételeibe és 2D jelenetekbe. Az Adobe jelenleg kb.20,000 szerzői joggal védett 3D assetet kínál.
A Substance 3D Sampler lehetővé teszi, hogy normal map-et és kép-alapú fényeket (IBL) hozz létre fényképekből, amelyek ideálisak a környezetek és helyszínek illesztéséhez az After Effects-ben. Ez a funkció jelentősen felgyorsítja a 3D animációs munkafolyamatot.
Az Adobe bemutatta, hogy milyen egyszerű most a munka az After Effects és a Substance 3D között. Az új "Send to After Effects" funkcióval egy kattintással áthelyezheted a modelleket az After Effects-be, ahol pontosan elhelyezheted és megvilágíthatod azokat.
Az After Effects új 3D UI munkaterülete frissített betűtípusokkal, módokkal és tipográfiával rendelkezik. Ez a frissítés modern megjelenést és gyorsabb frissítést biztosít, valamint nagyobb testreszabhatóságot kínál.
Forrás: Adobe
Ha további információra van szükséged, keresd fel viszonteladóink egyikét, illetve ügyfélszolgálatunk is készségesen áll rendelkezésedre!
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! A webinár videójában pedig mutatjuk, hogyan.
Ne hagyd ki a lehetőséget, és szerezd be Adobe Express előfizetésedet most 30% kedvezménnyel!
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! Mutatjuk, hogyan, hogy biztosan a tiéd legyen a legkülönlegesebb.