Az Adobe Firefly lehet a képalkotó mesterséges intelligencia jövője, egyben az első etikus AI képgenerátor, ami máris kipróbálható.
A művészet és a design világában jelenleg kevés vitatottabb dolog van, mint a generatív mesterséges intelligencia modellek. A ChatGPT-től a DALL-E 2-ig az AI tartalomgenerátorok használatát etikai és szerzői jogi kérdések garmadáját veti fel. Így talán nem meglepő, hogy az Adobe saját generatív AI-modelljének bejelentése az átláthatóságra, az etikára és a tartalom hitelesítésére összpontosít.
Az Adobe bejelentette a Firefly-t, a generatív AI modellek családját, amelyet úgy terveztek, hogy "biztonságos legyen a kereskedelmi felhasználása". Az eszközöket, köztük a tech-to-image generálást, először az Adobe Express, a Photoshop és az Illustrator programokba integrálják, és a Firefly mától béta verzióban elérhető.
A ma indult Adobe Firefly béta tartalmaz egy szöveg-kép generátort, a képekre különböző stílusok alkalmazásának lehetőségét, valamint szöveghatásokat - lehetővé téve a felhasználók számára, hogy stílusokat vagy textúrákat alkalmazzanak a szövegre részletes szöveges leírással.
Bár sok ilyen képesség hasonlít azokhoz, amelyek riadalmat keltettek a Stable Diffusionhoz hasonlóan, az Adobe szeretné hangsúlyozni, hogy nem a művészek helyettesítésének tekinti a mesterséges intelligenciát - inkább a kreatívok "másodpilótájaként" jellemzi azt.
"Amikor az AI legjobb tulajdonságainak hasznosításáról van szó, az Adobe megbízható partnernek bizonyult, amely értéket nyújt az ügyfeleknek, miközben erős etikai kereteket tart fenn" - áll a vállalat közleményében. "Az Adobe átgondoltan közelít a generatív AI-hoz, és mind saját tapasztalatait, mind a szélesebb kreatív közösség kollektív bölcsességét beépítve olyan dolgot hoz létre, amely minden ügyfélszegmens számára megkülönböztethető és értékes."
Az AdobeFirefly képernyőkép egy alpakabébi 3D-s képét generáló Adobe Fireflyról
Kezdetben a Firefly az Adobe Stock képeken, nyíltan licencelt tartalmakon és olyan közkincseken, ahol a szerzői jogok lejártak, képekre és szöveghatásokra összpontosít, és úgy tervezték, hogy kereskedelmi felhasználásra biztonságos tartalmakat generáljon, úgy hogy "biztosítja, hogy a Firefly ne mások vagy márkák alapján generáljon tartalmat". Az Adobe bevezeti a "Do Not Train" címkét azon alkotók számára, akik nem szeretnék, hogy a tartalmukat felhasználják a modellek képzéséhez, amely "a tartalomhoz társítva marad, bárhol is használják, publikálják vagy tárolják".
Az Adobe lassan integrálja a mesterséges intelligenciát az alkalmazáscsomagjába, legutóbb a Photoshop lenyűgöző fotóhelyreállítási és háttércsere eszközeivel. Ugyanakkor a vállalat elkötelezettnek tűnik a félretájékoztatás elleni küzdelemben is. A legkézzelfoghatóbb a Content Authenticity Initiative (CAI), amely a félretájékoztatás ellen igyekszik felvenni a harcot, és mindenféle digitális tartalomhoz hozzáadni egy ellenőrizhető bizalmi réteget.
A béta programra itt lehet feliratkozni, de az érdeklődők csatlakozhatnak a Firefly Discord szerverhez is, ahol a fejlesztők folyamatosan várják a visszajelzéseket és a felhasználói igényeket.
(Adobe)
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! A webinár videójában pedig mutatjuk, hogyan.
Ne hagyd ki a lehetőséget, és szerezd be Adobe Express előfizetésedet most 30% kedvezménnyel!
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! Mutatjuk, hogyan, hogy biztosan a tiéd legyen a legkülönlegesebb.