Ahogy 2024 véget ér, érdemes visszatekintened egy évre, amely újradefiniálta a kreativitás fogalmát, a marketinget és a technológiát. Az úttörő AI-fejlesztésektől a szerzői jogi és adatvédelmi trendekig, 2024 igazi átalakulást hozott. Nézzük meg az Adobe által által készített gyorselemzésben együtt az év legfontosabb eseményeit, és azt, hogy mi várható 2025-ben!
2024-ben a generatív mesterséges intelligencia nemcsak megérkezett a mainstreambe, hanem át is alakította azt. Az olyan eszközök, mint az Adobe Firefly, forradalmasították a kreatív munkafolyamatokat, bárki számára lehetővé téve, hogy egyszerű szöveges utasításokból kiváló minőségű vizuális anyagokat hozzhasson létre. A GenStudio for Performance Marketing pedig racionalizálta a kampányok létrehozását, segítve a márkákat a személyre szabott marketingben.
2024-ben az adatvédelmet biztosító marketing került a középpontba, mivel a márkák az átláthatóságnak és a személyre szabhatóságnak egyaránt fokozott figyelemet tulajdonítottak. Az olyan adatplatformok fejlődése, mint az Adobe Real-Time CDP, lehetővé tette a marketingesek számára, hogy tiszteletben tartsák a fogyasztói adatokat, miközben személyre szabott élményeket nyújtanak.
Ez az év rávilágított arra, hogy a bizalom nemcsak érték, hanem versenyelőny is. Azok a márkák, amelyek prioritásként kezelik az ügyfelek adatainak védelmét, azt tapasztalják, hogy tovább virágoznak.
Ahogy a félretájékoztatás és a hamisítványok kezdték uralni a címlapokat, a hitelesség lett a kulcs. Olyan jelentős cégek, mint a Google, TikTok, OpenAI és Sony csatlakoztak az Adobe által indított content authenticity initiative-hez. Elkezdtek AI által generált tartalmakat tartalmi hitelesítő adatokkal (content credentials) ellátni, ezzel biztosítva a bizalmat a digitális korban.
Ez a technológia lehetővé teszi az alkotók és a márkák számára, hogy biztonságos módon a szerzőséget igazoló metaadatokat ágyazzanak be a digitális állományokba, így biztosítva a bizalom megtartását.
Ahogy az AI képességei bővülnek, a felelősség és elszámoltathatóság iránti igény is nő. 2025-re várhatóan nagyobb hangsúlyt kapnak az AI fejlesztését és használatát irányító etikai keretek. Az innovációról a célorientált innovációra való átállás lesz a jövő kulcsa.
2025-ben a márkák arra fognak törekedni, hogy valódi, mély kapcsolatokat teremtsenek az ügyfelekkel. A közönség többé nem csak termékeket vagy ígéreteket keres, hanem olyan történeteket, amelyek összhangban vannak az értékeikkel, és olyan élményeket, amelyekkel azonosulni képesek.
Az AR, VR és a metaverse technológiák továbbra is teret hódítanak, egy új szintre emelve a márkák és a közönség kapcsolatát. Az Adobe kreatív eszközei révén már most is együttműködnek olyan márkákkal, mint a the Coca-Cola Company és az NVIDIA, hogy a 3D designt a történetmesélés varázsával ötvözzék.
A generatív mesterséges intelligencia felemelkedése, valamint a hitelesség és bizalom iránti törekvés továbbra is nagy szerepet kap 2025-ben. Lépj be ebbe az izgalmas új évbe, és fedezd fel az átgondoltabb innováció lehetőségeit!
Forrás: Looking back, moving forward: 2024 highlights and 2025 predictions | Adobe Blog
Szoftver árakért és további információért keresd fel viszonteladóink egyikét! Ha kérdésed van, ügyfélszolgálatunk is készségesen a rendelkezésedre áll!
AI, etika és kreativitás: a 2024-es év kiemelkedő pillanatai és az Adobe 2025-ös előrejelzései. Készülj fel te is, a jövő már most van!
Meglepő informatikai trendek az oktatási szektorban: Pl. előnyben a szenvedély a fizetéssel, távmunkával szemben, az AI pedig motivál!
Cinema 4D a filmipar legjavában: Shōgun, Fallout, 3 Body Problem és Lessons in Chemistry címfelirat dizájnok vizuális kiválóságát az Emmy-n díjazták.