Maxon Tools: A 2024-es Emmy-jelölt alkotások mozgatórugója

2025-01-02 09:00
Cinema 4D a filmipar legjavában: Shōgun, Fallout, 3 Body Problem és Lessons in Chemistry címfelirat dizájnok vizuális kiválóságát az Emmy-n díjazták.
Cinema 4D a filmipar legjavában: Shōgun, Fallout, 3 Body Problem és Lessons in Chemistry címfelirat dizájnok kiválóságát az Emmy-n díjazták.

A Maxon büszkén gratulál a 2024-es Creative Arts Emmy® Díj Main Title Design kategória nyertesének és jelöltjeinek. Az idei rangos díjat elnyerő Shōgun, amelyet az Elastic dizájnstúdió készített, valamint a jelöltek – a Fallout, a 3 Body Problem és a Silo –, amelyek az Antibody dizájnstúdió munkái, kivételes művésziességet és innovációt képviselnek a televíziós iparágban. Ezek a művek remekül példázzák, hogyan segíthetik a Maxon eszközei az ilyen különleges történetek életre keltését. Nézzük is, miért a Maxon és a Cinema 4D a filmipar leghűbb társa!

Raoul Marks, az Antibody senior tervezője, elmagyarázza, hogy a filmipar iparágában milyen fontos a magas minőségű és intuitív szoftverek (mint például a Cinema 4D) használata a művészi elképzelések megvalósításához:
„Alapvetően úgy gondolom, hogy a művész az, aki megteremti azt az egyedi esztétikát, amelyre egy műsornak szüksége van. A szoftver szerepe az, hogy ne álljon az útjában, és a folyamatot a lehető legegyszerűbbé tegye. A Cinema 4D ebben kiváló, mivel nagyon sokoldalú, így mindig van mód a kívánt vizuális koncepció megvalósítására. Emellett pedig elég egyszerű és felhasználóbarát ahhoz, hogy ezek a lépések ne legyenek túlbonyolítva. Ez egy művészi eszköz, és imádom, hogy milyen gyorsan lehet vele a fejemben lévő képeket digitális formába önteni."

Shōgun

Az Emmy-díjas Shōgun teljes egészében a Cinema 4D segítségével készült. A kulcsfontosságú elemeket, például a szamuráj sisakot, a ZBrush-ban alkották meg aprólékos részletességgel. Ezáltal pontosan illeszkedtek a műsor meglévő látványelemeihez. Az Elastic produkciós csapata a Cinema 4D robusztus eszközkészletére támaszkodott a projekt minden szakaszában. A tervezéstől és szimulációktól egészen a végső renderelésig. Az intuitív felület és a fejlett funkciók, mint például a MoGraph, a fizikai szimulációk (bullet physics) és a törési objektum (fracture object), lehetővé tették, hogy dinamikus elemeket – például homokot és köveket – költséges szimulációk nélkül valósítsanak meg.

A 1600-as évek Japánjának témáit ötvözve, és a sorozatban szereplő zen kert elrendezéséből és jelentőségéből inspirálódva a homokkert törékeny jellegét használták fel, hogy a kor politikai zűrzavara és múlandósága jelenjen meg. A Cinema 4D segítségével életre keltették ezt a víziót. Különösen a dinamikus homokszimulációkon keresztül, amelyeket a RealFlow plugin tovább javított, lehetővé téve, hogy milliónyi részecske valósághű módon lépjen kölcsönhatásba.

A szoftver sokoldalúsága lehetővé tette a csapat számára, hogy egyszerre élvezze a kreatív szabadságot és a technikai precizitást. Létrehozták a zen kert folyamatosan változó táját, miközben a ZBrush biztosította a szükséges részletességet és realizmust a kellékek számára. Ezzel pedig életre keltve Shōgun történelmi és szimbolikus gazdagságát. ,,A Cinema 4D központi szerepet játszott a produkciós folyamatunkban. Felhasználóbarát és robusztus eszközkészlete, valamint a harmadik féltől származó pluginok széles választéka lehetővé tette számunkra, hogy a projekt szinte minden aspektusát a programon belül kezeljük" - nyilatkozott Nadia Tzuo, az Elastic rendezője.

Fallout

A Fallout a poszt-apokaliptikus Los Angelesben játszódik, ahol a lakosok földalatti bunkerekben élnek. Az Antibody csapata grafikai sziluett esztétikát célzott meg. Ezt a Cinema 4D legújabb fejlesztései, különösen a nézőtéri renderelési képességek, jelentősen fokoztak. A csapat valós időben dolgozhatott a szerkesztőben, így gyorsan renderelhették a teljes produkciós minőségű szekvenciákat anélkül, hogy ray tracinget kellett volna használniuk. Ez a hatékonyság kulcsfontosságú volt, mivel nyolc egyedi szekvenciát fejlesztettek a sorozathoz. Ezek csak egy ködös réteget és finom háttérvilágítást igényeltek a kívánt grafikai hatás fenntartásához. Azonban a folyamatosan változó történetszálak és a számos Easter egg miatt ezek a szekvenciák rengeteg iteráción mentek keresztül. A Cinema 4D „Viewport Render” fülének javított valós idejű renderelése révén a csapat hatékonyan tudott dolgozni a szekvenciák iterálásán. Eközben az olyan funkciók, mint a supersampling és az antialiasing, lehetővé tették a nézőtéri renderelések gyors előkészítését produkciós minőségben. Ezzel pedig jelentősen egyszerűsítve az Antibody munkafolyamatát.

Silo

A Silo egy disztópikus jövőben játszódik, ahol több ezer ember él egy hatalmas földalatti silóban. Az Antibody egy kísérteties címfelirat-szekvenciát készített, amelyben szellemszerű alakok navigálnak a komplexum labirintusszerű folyosóin. Ez a teljes CG szekvencia azt a kihívást jelentette, hogy több száz finom apparíciót generáljanak, amit alacsony felbontású modellek és előre elkészített sétáló ciklusok alkalmazásával értek el, melyeket Alembic fájlokként exportáltak. A Cinema 4D robusztus Alembic kezelésének köszönhetően, valamint annak a képességének, hogy számos példányt klónozzanak, a csapat képes volt ezeket az alakokat időeltolással elhelyezni a jelenetben a gyaloglási utak mentén. A mozgáselmosódás és a hosszú expozíció használatával az Octane-ban etéreális emberi mozgásnyomokat hoztak létre. Ezek finoman utaltak a siló nyugtalanító, ősi történelmére. A Cinema 4D hatékonysága a nagy léptékű példányosítás és iteráció kezelésében tette lehetővé ezt az alapvető történetmesélő hatást.

3 Body Problem

A 3 Body Problem című sorozat a bestselling regényen alapul, és az emberiség kapcsolatáról szól egy idegen civilizációval. Az Antibody csapatának a technikai kihívást az jelentette, hogy egy végtelen zoom-effektust hozzanak létre, amely zökkenőmentesen vált át az emberi agy szinapszisainak mikroszkopikus részleteitől a felhőkarcolókig, bolygókig és hatalmas kozmikus tájakig. A Cinema 4D robusztus jelenetátméretező eszközei, valamint az After Effects-szel való integrációja lehetővé tette, hogy ezeket az összetett, folyamatosan változó léptékeket sokkal hatékonyabban kezeljék. A render instancing segítségével gyorsan vizualizálhatták a sűrű statikus hálókat, így a csapat képes volt nagy számú jelenetet kezelni egyetlen fájlban. A Cinema 4D rugalmasságának kihasználásával a csapat folyamatosan alakíthatta és finomíthatta a szekvenciákat, így vizuálisan lenyűgöző módon ábrázolhatták a sorozat kiterjedt, tudományos alapú narratíváját, ezzel is maradandót alkotva a filmipar területén.

„A Maxon büszkén támogatja és ünnepli az idei díjazottak és jelöltek kreativitását, akik kiemelkedő munkájukkal magas szintre emelték a vizuális történetmesélés kiválóságát” – mondja a Maxon vezérigazgatója, David McGavran. „Megtiszteltetés számunkra, hogy eszközeink szerepet játszhattak ezen lenyűgöző címfelirat-szekvenciák kidolgozásában, és folyamatosan arra törekszünk, hogy biztosítsuk a művészek számára a szükséges eszközöket legmerészebb vízióik megvalósításához.”

Minden kép a Televíziós Akadémia jóvoltából.

Forrás: Maxon Tools Power 2024 Emmy Award Main Title Design Winners and Nominees

Árakért és további információért keresd fel viszonteladóink egyikét! Ha kérdésed van,  ügyfélszolgálatunk is készségesen a rendelkezésedre áll!

Olvass tovább


A Boris FX új AI eszközöket ad a Continuum 2025.5-hoz

Ez a verzió egyrészt AI-alapú eszközöket vezet be, másrészt fejlesztéseket kínál a meglévő funkciókban, nagyobb hatékonyságot és kreatív kontrollt biztosítva az alkotók számára.


Több mint 1500 új betűtípussal bővült az Adobe Fonts

Az Adobe Fonts kedvelt klasszikusokkal és új kedvencekkel is bővült egyaránt. Öt év alatt ez a legnagyobb bővítés.


Díjazott Maxon alkalmazások a NAB 2025 rendezvényén

A Maxon termékei elismerést kaptak az innováció és kiválóság terén a média technológiában.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram