A Maxon büszkén gratulál a 2024-es Creative Arts Emmy® Díj Main Title Design kategória nyertesének és jelöltjeinek. Az idei rangos díjat elnyerő Shōgun, amelyet az Elastic dizájnstúdió készített, valamint a jelöltek – a Fallout, a 3 Body Problem és a Silo –, amelyek az Antibody dizájnstúdió munkái, kivételes művésziességet és innovációt képviselnek a televíziós iparágban. Ezek a művek remekül példázzák, hogyan segíthetik a Maxon eszközei az ilyen különleges történetek életre keltését. Nézzük is, miért a Maxon és a Cinema 4D a filmipar leghűbb társa!
Raoul Marks, az Antibody senior tervezője, elmagyarázza, hogy a filmipar iparágában milyen fontos a magas minőségű és intuitív szoftverek (mint például a Cinema 4D) használata a művészi elképzelések megvalósításához:
„Alapvetően úgy gondolom, hogy a művész az, aki megteremti azt az egyedi esztétikát, amelyre egy műsornak szüksége van. A szoftver szerepe az, hogy ne álljon az útjában, és a folyamatot a lehető legegyszerűbbé tegye. A Cinema 4D ebben kiváló, mivel nagyon sokoldalú, így mindig van mód a kívánt vizuális koncepció megvalósítására. Emellett pedig elég egyszerű és felhasználóbarát ahhoz, hogy ezek a lépések ne legyenek túlbonyolítva. Ez egy művészi eszköz, és imádom, hogy milyen gyorsan lehet vele a fejemben lévő képeket digitális formába önteni."
Az Emmy-díjas Shōgun teljes egészében a Cinema 4D segítségével készült. A kulcsfontosságú elemeket, például a szamuráj sisakot, a ZBrush-ban alkották meg aprólékos részletességgel. Ezáltal pontosan illeszkedtek a műsor meglévő látványelemeihez. Az Elastic produkciós csapata a Cinema 4D robusztus eszközkészletére támaszkodott a projekt minden szakaszában. A tervezéstől és szimulációktól egészen a végső renderelésig. Az intuitív felület és a fejlett funkciók, mint például a MoGraph, a fizikai szimulációk (bullet physics) és a törési objektum (fracture object), lehetővé tették, hogy dinamikus elemeket – például homokot és köveket – költséges szimulációk nélkül valósítsanak meg.
A 1600-as évek Japánjának témáit ötvözve, és a sorozatban szereplő zen kert elrendezéséből és jelentőségéből inspirálódva a homokkert törékeny jellegét használták fel, hogy a kor politikai zűrzavara és múlandósága jelenjen meg. A Cinema 4D segítségével életre keltették ezt a víziót. Különösen a dinamikus homokszimulációkon keresztül, amelyeket a RealFlow plugin tovább javított, lehetővé téve, hogy milliónyi részecske valósághű módon lépjen kölcsönhatásba.
A szoftver sokoldalúsága lehetővé tette a csapat számára, hogy egyszerre élvezze a kreatív szabadságot és a technikai precizitást. Létrehozták a zen kert folyamatosan változó táját, miközben a ZBrush biztosította a szükséges részletességet és realizmust a kellékek számára. Ezzel pedig életre keltve Shōgun történelmi és szimbolikus gazdagságát. ,,A Cinema 4D központi szerepet játszott a produkciós folyamatunkban. Felhasználóbarát és robusztus eszközkészlete, valamint a harmadik féltől származó pluginok széles választéka lehetővé tette számunkra, hogy a projekt szinte minden aspektusát a programon belül kezeljük" - nyilatkozott Nadia Tzuo, az Elastic rendezője.
A Fallout a poszt-apokaliptikus Los Angelesben játszódik, ahol a lakosok földalatti bunkerekben élnek. Az Antibody csapata grafikai sziluett esztétikát célzott meg. Ezt a Cinema 4D legújabb fejlesztései, különösen a nézőtéri renderelési képességek, jelentősen fokoztak. A csapat valós időben dolgozhatott a szerkesztőben, így gyorsan renderelhették a teljes produkciós minőségű szekvenciákat anélkül, hogy ray tracinget kellett volna használniuk. Ez a hatékonyság kulcsfontosságú volt, mivel nyolc egyedi szekvenciát fejlesztettek a sorozathoz. Ezek csak egy ködös réteget és finom háttérvilágítást igényeltek a kívánt grafikai hatás fenntartásához. Azonban a folyamatosan változó történetszálak és a számos Easter egg miatt ezek a szekvenciák rengeteg iteráción mentek keresztül. A Cinema 4D „Viewport Render” fülének javított valós idejű renderelése révén a csapat hatékonyan tudott dolgozni a szekvenciák iterálásán. Eközben az olyan funkciók, mint a supersampling és az antialiasing, lehetővé tették a nézőtéri renderelések gyors előkészítését produkciós minőségben. Ezzel pedig jelentősen egyszerűsítve az Antibody munkafolyamatát.
A Silo egy disztópikus jövőben játszódik, ahol több ezer ember él egy hatalmas földalatti silóban. Az Antibody egy kísérteties címfelirat-szekvenciát készített, amelyben szellemszerű alakok navigálnak a komplexum labirintusszerű folyosóin. Ez a teljes CG szekvencia azt a kihívást jelentette, hogy több száz finom apparíciót generáljanak, amit alacsony felbontású modellek és előre elkészített sétáló ciklusok alkalmazásával értek el, melyeket Alembic fájlokként exportáltak. A Cinema 4D robusztus Alembic kezelésének köszönhetően, valamint annak a képességének, hogy számos példányt klónozzanak, a csapat képes volt ezeket az alakokat időeltolással elhelyezni a jelenetben a gyaloglási utak mentén. A mozgáselmosódás és a hosszú expozíció használatával az Octane-ban etéreális emberi mozgásnyomokat hoztak létre. Ezek finoman utaltak a siló nyugtalanító, ősi történelmére. A Cinema 4D hatékonysága a nagy léptékű példányosítás és iteráció kezelésében tette lehetővé ezt az alapvető történetmesélő hatást.
A 3 Body Problem című sorozat a bestselling regényen alapul, és az emberiség kapcsolatáról szól egy idegen civilizációval. Az Antibody csapatának a technikai kihívást az jelentette, hogy egy végtelen zoom-effektust hozzanak létre, amely zökkenőmentesen vált át az emberi agy szinapszisainak mikroszkopikus részleteitől a felhőkarcolókig, bolygókig és hatalmas kozmikus tájakig. A Cinema 4D robusztus jelenetátméretező eszközei, valamint az After Effects-szel való integrációja lehetővé tette, hogy ezeket az összetett, folyamatosan változó léptékeket sokkal hatékonyabban kezeljék. A render instancing segítségével gyorsan vizualizálhatták a sűrű statikus hálókat, így a csapat képes volt nagy számú jelenetet kezelni egyetlen fájlban. A Cinema 4D rugalmasságának kihasználásával a csapat folyamatosan alakíthatta és finomíthatta a szekvenciákat, így vizuálisan lenyűgöző módon ábrázolhatták a sorozat kiterjedt, tudományos alapú narratíváját, ezzel is maradandót alkotva a filmipar területén.
„A Maxon büszkén támogatja és ünnepli az idei díjazottak és jelöltek kreativitását, akik kiemelkedő munkájukkal magas szintre emelték a vizuális történetmesélés kiválóságát” – mondja a Maxon vezérigazgatója, David McGavran. „Megtiszteltetés számunkra, hogy eszközeink szerepet játszhattak ezen lenyűgöző címfelirat-szekvenciák kidolgozásában, és folyamatosan arra törekszünk, hogy biztosítsuk a művészek számára a szükséges eszközöket legmerészebb vízióik megvalósításához.”
Minden kép a Televíziós Akadémia jóvoltából.
Forrás: Maxon Tools Power 2024 Emmy Award Main Title Design Winners and Nominees
Árakért és további információért keresd fel viszonteladóink egyikét! Ha kérdésed van, ügyfélszolgálatunk is készségesen a rendelkezésedre áll!
Egyedi betűtípus? Az AI segítségével már ez sem akadály. Elkészítheted akár prompt és referenciakép alapján is. A határt pedig csak te szabod!
A virtuális lakberendezés még sosem volt ilyen egyszer egyszerű, mint most az AI segítségével! Az Adobe Photoshop mindent biztosít a számodra!
Cinema 4D a filmipar legjavában: Shōgun, Fallout, 3 Body Problem és Lessons in Chemistry címfelirat dizájnok vizuális kiválóságát az Emmy-n díjazták.