Megállíthatatlan kreativitás: Maxon One & Substance 3D

2023-05-25 15:30
Egy 3D művész, Sebastian Marek egy zseniális animáció segítségével tárja elénk a Substance 3D eszköztárát.  


Egy 3D művész, Sebastian Marek egy zseniális animáció segítségével tárja elénk a Substance 3D eszköztárát.  

leadkep_26.png

Amikor az Adobe módot keresett arra, hogy bemutassa a Substance 3D eszköztárának lehetőségeit, Sebastian Marekot, a szabadúszó 3D művészt kérték fel egy koncepció kidolgozására. Az eredmény pedig egy futurisztikus, végtelenül ismétlődő animáció lett, ami egy művész metaforája, aki a végtelen Substance anyagok könyvtárát böngészi.

A Maxon One eszközök, valamint a Substance 3D és Mixamo felhasználásával Marek létrehozott egy sötét, nyers filmes világot, amely kiemeli a Substance 3D könyvtár erejét. 

“A számítógépes grafikával való utazásom még középiskolás koromban kezdődött.  Különböző kultúra inspiráltak, és elkezdtem megtanulni a 2D vektorgrafikai tervezést, hogy létrehozzam az első póló illusztrációm.

Sikerült sokszínű portfóliót építenem azzal, hogy közvetlenül dolgoztam ügyfelekkel, együttműködtem csapatokkal és stúdiókkal, ami segített új projektek felkutatásában. Az elmúlt években számos projekten dolgoztam olyan márkák és cégek számára, mint például az Adobe, Huawei, Lenovo, Ubisoft és a Mercedes-Benz” nyilatkozta Marek.

A művész Adobeval való együttműködése úgy kezdődött, hogy mivel mindig is szeretett volna létrehozni egy projektet, amely ötvözi a gördeszkázás iránti szenvedélyét és a 3D-t, két évvel ezelőtt publikált egy munkát, a "Never Been Done"-t, amely a gördeszkázás alkalmazkodó természetét vizsgálja. A projekt pozitív visszajelzéseket kapott, elképesztően népszerű lett az Instagramon és a Behance-en, és felkeltette az Adobe Substance 3D csapatának figyelmét, akik felvették vele a kapcsolatot, egy új kreatív projekt keretein belül.

“Ez volt az első együttműködésünk, és egy nagyon nyitott brief-fel kerestek meg, hogy bemutassam a Substance 3D Asset könyvtár sokoldalúságát, és hogy hogyan lehet azt bármilyen típusú projektben használni. Az jutott eszembe, hogy metaforikusan mutatom be a főszereplőt, mint egy felhasználót, aki végtelen anyag könyvtárat böngészik, amelyeket fiktív vezérlőpanelek képviselnek a háttérben.”

Marek többek között azt is elmondta, hogy egy új koncepción dolgozva fontos, hogy referenciák gyűjtésével kezdjünk. Ebben a projektben a tudományos-fantasztikus filmek és játékok jó kiindulópontnak bizonyultak, de a művész úgy érezte, fontos túlnézni ezeken a nyilvánvaló forrásokon, hogy az modellek eredeti megjelenést kapjanak. Számos helyről merített inspirációt, mint például gépalkatrészek, repülőmotorok, űreszközök és még sorolhatnánk. Még a fiktív tárgyak esetében is fontos figyelni az alakzatokra és struktúrákra, hogy növeljük a funkcionalitás érzetét, valamint a vizuális vonzerőt.

kep1 (1)_1.png

“A sisak modell létrehozásához először durva alapformát készítettem a ZBrush segítségével. Ezután finomítottam a hálót a 3ds Max-ben, az UV térképeket pedig a Rizom UV-ben hoztam létre. Egy alap karaktermodellt importáltam a Daz Studio-ból, és a Mixamo-t használtam egy automatikusan riggelt karakter létrehozásához, aki sétáló ciklus animációval rendelkezik. A ruházatot a Marvelous Designer segítségével készítettem.”

kep2_14.png

Marek a Substance 3D eszköztár különböző anyagait kombináltam a Substance Painter-ben, procedurális maszkok és más technikák segítségével, hogy kopott kinézetet érjen el. A funkcionalitás érzetének növelése érdekében néhány matricát is hozzáadott, majd exportálta a textúráit a Cinema 4D-be, és új Redshift anyagokat hozott létre.

A projekt teljes folyamatáról itt olvashatsz bővebben!

(Maxon)

Olvass tovább


Tavaszi iSpring Suite kedvezmény április végéig

Előfizetnél az iSpring Suite, Max, vagy Premium termékekre? Már használsz iSpring termékeket és szeretnél Suite-ra frissíteni? Akkor most figyelj, mert ezek a tavaszi kedvezmények neked szólnak!


Megérkezett a SketchUp 2024-es verziója!

Mostantól már a SketchUp 2024-es, legújabb verziójával alkothatunk, mely tele van újításokkal. Összeszedtük a legfontosabbakat.


JetBrains Annual Highlights 2024

Hol is tart a JetBrains? A vállalat szokás szerint kiadta az előző év eseményeiről szóló összesítést. Íme a JetBrains Annual Highlights 2024.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram