A hatékony IT-támogatás sikerét meghatározó 4 kihívás

2024-12-09 09:00
A mai globális gazdaságban a cégeknek tovább kell gondolni az IT-támogatási rendszerüket. Olvass bővebben a kihívásokról és megoldásukról!

Az IT-támogatás sikerét meghatározó 4 kihívás

A digitális átalakulás korában a hatékony IT-támogatás 4 kulcsfontosságú kihívását vizsgálhatunk meg: A biztonság, a támogatás hatékonysága, a skálázhatóság és a komplexitás kezelése. Ismerd meg, hogyan tudsz alkalmazkodni, gyarapodni!

A mai világban a vállalatok azt tapasztalják, hogy egész üzleti modelljük a hálózati csatlakoztathatóságtól függ. Ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, zökkenőmentes, 24/7-es hozzáférést és támogatást kell biztosítaniuk a különböző gépekhez, eszközökhöz és rendszerekhez - bárhonnan.

Erre válaszul sok vállalat a támogatás nyújtásának új módszerei felé mozdul el. Itt most azokat a globális trendeket fogjuk feltárni, amelyek ezt az újragondolást okozzák számukra a szolgáltatási támogatás beállításában. Emellett pedig megismerjük az IT-üzemeltetés négy fő kihívását is.

De miért fontos, hogy egy vállalat képes-e támogatni az embereket, a rendszereket és az eszközöket? A kérdés megválaszolásához először nézzük meg azt a három globális trendet, amelyek miatt a szerviztámogatás világszerte a vállalatok napirendjének élére került.


Globális trendek, melyek miatt a vállalatoknak újra kell gondolniuk a szolgáltatási támogatásukat

1. Szakértőhiány és a digitális bennszülöttek felemelkedése

Jelenleg a baby boomer generáció nyugdíjba vonul, így a munkaerő létszáma csökken. Ez azt jelenti, hogy számos iparágban súlyos szakemberhiánnyal kell szembenézni a kulcsfontosságú szakértői területeken. Mivel a szakértő személyzet távozik, nem tudják őket 1:1 arányban pótolni. És ez rendkívül zavaró.

Ugyanakkor az új munkavállalók teljesen más készségekkel érkeznek. Digitális bennszülöttekként hozzászoktak a zökkenőmentes emberi felület kialakításához és a tapasztalatokhoz. Sajnos sok vállalatnál nem ezzel találkoznak, ahol az elavult rendszerek még mindig alapfelszereltségnek számítanak.

Ennek a változásnak a fényében a vállalatoknak át kell szervezniük támogatási erőfeszítéseiket. Hatékonyabban kell kihasználniuk a megmaradt szakértő személyzetet, és gondoskodniuk kell arról, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre a tudásuk átadására.

Szakértőhiány és a digitális bennszülöttek felemelkedése

2. A távmunka egyre szélesebb körű elterjedése

Sok vállalat már a világjárvány előtt felismerte a digitalizáció és a távmunka hatalmas előnyeit. A világjárvány felgyorsította ezt a fejlődést, ami azt jelenti, hogy a mai munkaerő a távmunkát a modern élet természetes részének tekinti.

Ez a váltás óriási előnyökkel jár, ugyanakkor nyomás alá is helyezi a vállalatokat. Távoli hozzáférést és támogatást kell biztosítaniuk az alkalmazottaik számára szükséges rendszerekhez és eszközökhöz.


3. Folyamatosan növekvő, heterogén eszköz-ökoszisztémák

A távmunkával egyre több eszközt kell kezelni és támogatni. Az asztali számítógépek, laptopok és munkaállomások mellett ma már mobiltelefonokat, viselhető eszközöket és ipari eszközöket és még sok mást is használunk!

Folyamatosan növekvő, heterogén eszköz-ökoszisztémák

Vegyünk egy olyan vállalatot, amelynek világszerte több száz POC (point of care) terminálja van. Egy hatalmas szervizcsapat helyi hozzáféréssel ezekhez az eszközökhöz nem működőképes felállás. Ehelyett az informatikai üzemeltetési csapatnak kell kitalálnia, hogyan tartsa naprakészen ezeket az eszközöket, és hogyan nyújtson időben támogatást, ha meghibásodnak. Ez hatalmas kihívást jelenthet.


Ez a három globális trend késztette arra a vállalatokat - és különösen az IT-csapatokat -, hogy újragondolják szolgáltatási támogatásukat.


Kihívás #1: Az infrastruktúra biztosítása

A biztonság mindig is a hatékony IT-támogatás és -üzemeltetés egyik legkritikusabb és legösszetettebb témája volt. Az elmúlt években az eszközök és az érdekelt felek növekvő száma és sokfélesége egyre több biztonsági fenyegetést jelentett. 

A vállalatoknak meg kell védeniük az infrastruktúrájukat, az általuk ismert és az általuk nem ismert eszközök esetében egyaránt. Ugyanakkor képesnek kell lenniük a különböző rendszerek frissítésére, miközben gyorsan kezelik a biztonsági réseket.

E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:

  • A kategóriájában legjobb biztonság nyújtása olyan intézkedésekkel, mint a 2FA és az egyszeri bejelentkezés (SSO).
  • A biztonsági irányelvek automatikus érvényesítése globális szinten.
  • Felhasználói fiókok központi biztosítása és deaktiválása.
  • Tűzfalkorlátozások kihasználása a nem kívánt bejövő és/vagy kimenő kapcsolatok megakadályozására.
Az IT infrastruktúra biztosítása

Kihívás #2: A támogatás hatékonyságának megértése

A távmunka és a hibrid munka még nagyobb kihívást jelent a vállalati alkalmazások növekvő összetettsége és száma miatt. Ebben a környezetben az IT-szervezetek és a támogató csapatok nehezen tudják biztosítani a támogató szolgáltatásokat.

A vállalatok gyakran alábecsülik a támogatási központok értékét is az ügyfeleik számára. Amire szükségük van, az a gyors megoldás, függetlenül a rendszertől és a helytől, valamint a teljesítményt mérő jelentéskészítés.ű

E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:

  • Több szabványos integrációhoz való hozzáférés a távoli támogatási, hozzáférési megoldásaik és az olyan platformok között, mint a CRM, ITSM vagy UEM.
  • A hagyományos IT-támogatáson túlmutató, nem emberrel szembenéző eszköztámogatás (például távoli ügynökök telepítése Linux-alapú gépvezérlőkbe a beágyazott eszközök eléréséhez és támogatásához).
A hatékony IT-támogatás mérése

Kihívás #3: Méretarányos működés

A vállalatoknak méretarányosan kell működniük ahhoz, hogy versenyképesek, rugalmasak és nyereségesek maradjanak. A szolgáltatás-támogatás szempontjából ez azt jelenti, hogy globálisan képesnek kell lenniük az összes támogatási felhasználási esetet kiszolgálni.

A legfontosabb a termelés vagy az ügyfélszolgálat, a támogató folyamatok, például az IT-üzemeltetés, valamint a menedzsmentfolyamatok, amelyek nyomon követik, mérik és biztosítják az üzletmenet folyamatosságát.

E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:

  • Azonnali, biztonságos, felügyelt és helytől független hozzáférési jogok biztosítása a felhasználók számára a rendszerekhez vagy eszközökhöz.
  • A biztonság garantálása a szétszórt rendszer- és eszközparkra vonatkozó rendszer- és eszközfrissítések tömeges terjesztésével.
  • Hozzáférés, hibaelhárítás, a rendszerek és eszközök javítása, valamint az állásidő csökkentése attól függetlenül, hogy van-e ember a helyszínen.
Hatékony IT-támogatás: Méretarányos működés

Kihívás #4: A komplexitás kezelése

A szétszórtan dolgozó emberek és eszközök növekvő száma egyre összetettebbé teszi a rendszert. Manapság már számtalan rendszer és megoldás létezik, amelyeknek hibátlanul kell működniük.

Az informatikai műveleteknek meg kell találniuk a módját annak, hogy a belső és a külső érdekelt feleket egyaránt kezeljék. Támogatniuk kell őket abban, hogy a megfelelő eszközökkel, rendszerekkel és megoldásokkal dolgozzanak, miközben megvédik a gépállomány sértetlenségét.

E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:

  • A hozzáférés, a láthatóság és a joggok automatizálása a felhasználói címtárral szinkronizálva (SSO).
  • Klaszterezés és különböző jogok, szerepek hozzárendelése más felhasználói csoportokhoz.
  • Részletes jelentéstétel és ellenőrizhetőség az átláthatóság és a megfelelőség biztosítása érdekében.
  • Több különböző bérlővel rendelkező üzleti egységek kezelése további licenchasználati jogokkal.
  • PC-k és laptopok kezelése nem szabványos eszközökkel, például mobiltelefonokkal, beágyazott eszközökkel és okosszemüvegekkel együtt.

Összefoglalás: A hatékony IT-támogatás értéke

A fenti kihívások fényében nem meglepő, hogy a vállalatok a mai globális gazdaságban újragondolják a támogatási rendszerüket. Méretarányosan kell teljesíteniük és kezelniük kell a komplexitást. Emellett biztosítaniuk kell az infrastruktúrájukat, és meg kell érteniük a támogatás értékét a hatékony IT-támogatás érdekében.

Az elkövetkező években azok a vállalatok, amelyek valóban megküzdenek ezekkel a kihívásokkal és foglalkoznak velük, versenyképes és megbízható támogatást tudnak majd nyújtani. Ezáltal jó helyzetben lesznek ahhoz, hogy versenyben maradjanak, és gyarapodjanak a mai, formabontó technológiai világban.

A világszerte több mint 3700 vállalati ügyfél által használt TeamViewer Tensor a tökéletes csatlakozási megoldás minden méretű vállalkozás számára. A kategóriájában legjobb biztonsági funkciókkal és kapcsolati sebességgel segíti vállalkozása méretezését anélkül, hogy kompromisszumot kötne a biztonság terén.

Forrás: 4 Challenges Defining IT Support Success


Ha további információra van szükséged, keresd fel viszonteladóink egyikét, illetve ügyfélszolgálatunk is készségesen áll rendelkezésedre!

Olvass tovább

, ,
[WEBINÁR]: Adobe Express webinár - Tervezd meg a saját karácsonyi üdvözlőlapodat!

Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! A webinár videójában pedig mutatjuk, hogyan.

,
Adobe Express - Most 30% kedvezménnyel!

Ne hagyd ki a lehetőséget, és szerezd be Adobe Express előfizetésedet most 30% kedvezménnyel!

,
[MEGHÍVÓ]: Adobe Express webinár - Tervezd meg a saját karácsonyi üdvözlőlapodat!

Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! Mutatjuk, hogyan, hogy biztosan a tiéd legyen a legkülönlegesebb.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram