A digitális átalakulás korában a hatékony IT-támogatás 4 kulcsfontosságú kihívását vizsgálhatunk meg: A biztonság, a támogatás hatékonysága, a skálázhatóság és a komplexitás kezelése. Ismerd meg, hogyan tudsz alkalmazkodni, gyarapodni!
A mai világban a vállalatok azt tapasztalják, hogy egész üzleti modelljük a hálózati csatlakoztathatóságtól függ. Ahhoz, hogy versenyképesek maradjanak, zökkenőmentes, 24/7-es hozzáférést és támogatást kell biztosítaniuk a különböző gépekhez, eszközökhöz és rendszerekhez - bárhonnan.
Erre válaszul sok vállalat a támogatás nyújtásának új módszerei felé mozdul el. Itt most azokat a globális trendeket fogjuk feltárni, amelyek ezt az újragondolást okozzák számukra a szolgáltatási támogatás beállításában. Emellett pedig megismerjük az IT-üzemeltetés négy fő kihívását is.
De miért fontos, hogy egy vállalat képes-e támogatni az embereket, a rendszereket és az eszközöket? A kérdés megválaszolásához először nézzük meg azt a három globális trendet, amelyek miatt a szerviztámogatás világszerte a vállalatok napirendjének élére került.
Jelenleg a baby boomer generáció nyugdíjba vonul, így a munkaerő létszáma csökken. Ez azt jelenti, hogy számos iparágban súlyos szakemberhiánnyal kell szembenézni a kulcsfontosságú szakértői területeken. Mivel a szakértő személyzet távozik, nem tudják őket 1:1 arányban pótolni. És ez rendkívül zavaró.
Ugyanakkor az új munkavállalók teljesen más készségekkel érkeznek. Digitális bennszülöttekként hozzászoktak a zökkenőmentes emberi felület kialakításához és a tapasztalatokhoz. Sajnos sok vállalatnál nem ezzel találkoznak, ahol az elavult rendszerek még mindig alapfelszereltségnek számítanak.
Ennek a változásnak a fényében a vállalatoknak át kell szervezniük támogatási erőfeszítéseiket. Hatékonyabban kell kihasználniuk a megmaradt szakértő személyzetet, és gondoskodniuk kell arról, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre a tudásuk átadására.
Sok vállalat már a világjárvány előtt felismerte a digitalizáció és a távmunka hatalmas előnyeit. A világjárvány felgyorsította ezt a fejlődést, ami azt jelenti, hogy a mai munkaerő a távmunkát a modern élet természetes részének tekinti.
Ez a váltás óriási előnyökkel jár, ugyanakkor nyomás alá is helyezi a vállalatokat. Távoli hozzáférést és támogatást kell biztosítaniuk az alkalmazottaik számára szükséges rendszerekhez és eszközökhöz.
A távmunkával egyre több eszközt kell kezelni és támogatni. Az asztali számítógépek, laptopok és munkaállomások mellett ma már mobiltelefonokat, viselhető eszközöket és ipari eszközöket és még sok mást is használunk!
Vegyünk egy olyan vállalatot, amelynek világszerte több száz POC (point of care) terminálja van. Egy hatalmas szervizcsapat helyi hozzáféréssel ezekhez az eszközökhöz nem működőképes felállás. Ehelyett az informatikai üzemeltetési csapatnak kell kitalálnia, hogyan tartsa naprakészen ezeket az eszközöket, és hogyan nyújtson időben támogatást, ha meghibásodnak. Ez hatalmas kihívást jelenthet.
Ez a három globális trend késztette arra a vállalatokat - és különösen az IT-csapatokat -, hogy újragondolják szolgáltatási támogatásukat.
A biztonság mindig is a hatékony IT-támogatás és -üzemeltetés egyik legkritikusabb és legösszetettebb témája volt. Az elmúlt években az eszközök és az érdekelt felek növekvő száma és sokfélesége egyre több biztonsági fenyegetést jelentett.
A vállalatoknak meg kell védeniük az infrastruktúrájukat, az általuk ismert és az általuk nem ismert eszközök esetében egyaránt. Ugyanakkor képesnek kell lenniük a különböző rendszerek frissítésére, miközben gyorsan kezelik a biztonsági réseket.
E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:
A távmunka és a hibrid munka még nagyobb kihívást jelent a vállalati alkalmazások növekvő összetettsége és száma miatt. Ebben a környezetben az IT-szervezetek és a támogató csapatok nehezen tudják biztosítani a támogató szolgáltatásokat.
A vállalatok gyakran alábecsülik a támogatási központok értékét is az ügyfeleik számára. Amire szükségük van, az a gyors megoldás, függetlenül a rendszertől és a helytől, valamint a teljesítményt mérő jelentéskészítés.ű
E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:
A vállalatoknak méretarányosan kell működniük ahhoz, hogy versenyképesek, rugalmasak és nyereségesek maradjanak. A szolgáltatás-támogatás szempontjából ez azt jelenti, hogy globálisan képesnek kell lenniük az összes támogatási felhasználási esetet kiszolgálni.
A legfontosabb a termelés vagy az ügyfélszolgálat, a támogató folyamatok, például az IT-üzemeltetés, valamint a menedzsmentfolyamatok, amelyek nyomon követik, mérik és biztosítják az üzletmenet folyamatosságát.
E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:
A szétszórtan dolgozó emberek és eszközök növekvő száma egyre összetettebbé teszi a rendszert. Manapság már számtalan rendszer és megoldás létezik, amelyeknek hibátlanul kell működniük.
Az informatikai műveleteknek meg kell találniuk a módját annak, hogy a belső és a külső érdekelt feleket egyaránt kezeljék. Támogatniuk kell őket abban, hogy a megfelelő eszközökkel, rendszerekkel és megoldásokkal dolgozzanak, miközben megvédik a gépállomány sértetlenségét.
E kritikus kihívás megoldásához az informatikai műveleteknek képesnek kell lenniük a következőkre:
A fenti kihívások fényében nem meglepő, hogy a vállalatok a mai globális gazdaságban újragondolják a támogatási rendszerüket. Méretarányosan kell teljesíteniük és kezelniük kell a komplexitást. Emellett biztosítaniuk kell az infrastruktúrájukat, és meg kell érteniük a támogatás értékét a hatékony IT-támogatás érdekében.
Az elkövetkező években azok a vállalatok, amelyek valóban megküzdenek ezekkel a kihívásokkal és foglalkoznak velük, versenyképes és megbízható támogatást tudnak majd nyújtani. Ezáltal jó helyzetben lesznek ahhoz, hogy versenyben maradjanak, és gyarapodjanak a mai, formabontó technológiai világban.
A világszerte több mint 3700 vállalati ügyfél által használt TeamViewer Tensor a tökéletes csatlakozási megoldás minden méretű vállalkozás számára. A kategóriájában legjobb biztonsági funkciókkal és kapcsolati sebességgel segíti vállalkozása méretezését anélkül, hogy kompromisszumot kötne a biztonság terén.
Forrás: 4 Challenges Defining IT Support Success
Ha további információra van szükséged, keresd fel viszonteladóink egyikét, illetve ügyfélszolgálatunk is készségesen áll rendelkezésedre!
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! A webinár videójában pedig mutatjuk, hogyan.
Ne hagyd ki a lehetőséget, és szerezd be Adobe Express előfizetésedet most 30% kedvezménnyel!
Lépj ki a karácsonyi üdvözlőlap megszokásából, készíts idén egyedi kártyát! Mutatjuk, hogyan, hogy biztosan a tiéd legyen a legkülönlegesebb.