Tényleg sztárajándék a VR szemüveg? Vagy mégsem?

2023-08-08 11:43
Az elmúlt években azt lehetett folyamatosan hallani, hogy az “idei sztárajándék” a VR szemüveg lesz. De valóban így van ez?

vr szemüveg lead kép

A fenti dilemmával kapcsolatban kérdeztük a hazai egyik legnagyobb VR fejlesztő cég, a VR Storm Studio ügyvezetőjét, Takács Pétert.

Sztárnak sztárajándek, mert ha megkérdezel egy tini gamert, akkor valószínűleg ez az egyik techkütyü, amit felsorol, hogy szeretne. Azonban a vágy és a kereslet mértéke korántsem azonos a piacon. A virtuális valóság (VR) technológia lassabb felfutásának hátterében az otthoni felhasználók számára korlátozottan elérhető hardver és a magas ár jelentkezik. Az otthoni VR eszközök ára magasabb, és a fejlesztések költsége is tetemes, így a szélesebb piaci elterjedéshez lassabban jut el. Az előrejelzésekkel ellentétben a B2C (üzleti-vásárlói) VR piac nem növekszik olyan gyorsan, mint azt korábban a piaci elemzők várták. Az otthoni felhasználók számára tervezett IP (intellektuális tulajdon) fejlesztések is nehezen térülnek meg, ami tovább csökkenti a VR piac lendületét.

De ha ez így van, akkor hol terjed jobban ez a technológia?

A VR fejlesztő cégek fennmaradását a B2B (céges/vállalati) szektorban találták meg. A cégek számára ugyanis másképp működik a VR fejlesztés és beruházás számítása és megtérülése, mint az egyéni felhasználók esetében. A cégek számára a VR alkalmazások hatékonyabb, tömegesen kiterjeszthető megoldást jelenthetnek. Bizonyított tény, hogy a VR eszközökkel segített oktatás sokkal gyorsabb tanulási folyamatot eredményez - ez például a cégeknek fontos hatékonyságnövelő beruházás. A személyes költségcsökkentés és minőségjavulás előnyei, amelyeket a VR technológia nyújt, számos területen hasznosíthatók.

vr szemüveg

Az oktatási szektorban például a VR élmények és szimulációk kiemelkedően népszerűek. Az orvosi oktatásban a hallgatók egy virtuális környezetben gyakorolhatják az orvosi beavatkozásokat, ezáltal jobban felkészülnek az előttük álló gyakorlati feladatokra. A tűzvédelmi oktatás során a munkavállalók virtuálisan gyakorolhatják a tűzvédelmi helyzeteket, amely sokkal hatékonyabb és költséghatékonyabb megoldás, mint az élő gyakorlatok szervezése.

A munkavédelmi oktatás és hasonló területek jelentős fejlődése nagyban hozzájárul a VR piac növekedéséhez. A különféle VR alapú oktatási programok, kvízek és szimulációk lehetővé teszik az egyéni testreszabást és az izgalmasabb tanulási élményt. Ezért a VR-fejlesztő cégek egyre inkább a B2B irányba mozdulnak el, kifejlesztve olyan megoldásokat, amelyek jelentős költségmegtakarítást és minőségjavulást eredményeznek az üzleti felhasználók számára.

Egy másik irány a B2B2C megoldások, ahol a VR élményeket a VR-fejlesztő cégek egy üzemeltető cégnek készítik el. Az üzemeltetők ezután a felhasználóknak kínálják az élményeket, például rendezvényeken, kiállításokon vagy más közösségi eseményeken. Az ilyen megoldások lehetőséget nyújtanak a tartalmak közvetlen monetizálására, vagy brandingelt tartalmak elhelyezésére a virtuális térben, ami hatékony marketingeszközként szolgál.

Végső soron a VR piac lassabb felfutása ellenére a B2B megoldások, az oktatás és a B2B2C piaci területek jelentős lehetőségeket kínálnak a VR-fejlesztő cégek számára. Az üzleti felhasználók számára nyújtott hatékonysági előnyök és az élmények minőségének javulása hosszú távon fokozhatják a VR technológia népszerűségét és elterjedését az üzleti világban és az oktatási szektorban is.

Termékek
Tanfolyamok

Olvass tovább


Több mint 1500 új betűtípussal bővült az Adobe Fonts

Az Adobe Fonts kedvelt klasszikusokkal és új kedvencekkel is bővült egyaránt. Öt év alatt ez a legnagyobb bővítés.


Díjazott Maxon alkalmazások a NAB 2025 rendezvényén

A Maxon termékei elismerést kaptak az innováció és kiválóság terén a média technológiában.


Fejlesztők figyelem: Ingyenes a CLion!

A JetBrains CLion mostantól ingyenes nem kereskedelmi használatra: Azaz ha tanulsz, hobbiból fejlesztesz vagy open source-ban dolgozol.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram