A NASA az Adobe Creative Cloud segítségével készít népszerű, informatív és nagy nézettségű videósorozatokat azzal a céllal, hogy az emberekhez közelebb hozza a tudományt.
Az holdraszállástól a Hubble űrteleszkópig a NASA az emberi találékonyság és felfedezés egyik legjelentősebb szimbóluma. Minden egyes küldetés mögött úttörők, kockázatvállalók és felfedezők elkötelezett csapata áll - azok az emberek, akik gyakran fáradhatatlanul dolgoznak a színfalak mögött azért, hogy az emberiség minél többet megtudhasson az univerzum titkairól. Ezeknek az embereknek a történetét mutatja be a „NASA Explorers” című digitális videósorozat, amely az első évadban több mint 2,2 millió nézőt vonzott és összesen több mint 3,6 millió egyedi megtekintést produkált.
Az első évad a Föld krioszféráját vizsgálja. Megismerteti a nézőket a NASA azon tudósaival, akik a Föld legszélsőségesebb környezeteit tanulmányozzák, amilyen például a tengeri jég, a gleccserek vagy az örökös fagy. Azon dolgoznak, hogy megértsék a Földön végbemenő változásokat és azt, hogy mit jelent ez az emberek számára világszerte, mi pedig a videókból megismerhetjük, hogyan is történik ez a gyakorlatban.
"Az Adobe Premiere Pro, az Audition és az After Effects segítségével képesek voltunk létrehozni egy szabványos munkafolyamatot és módszereket alkottunk az átadások korszerűsítésére, a szigorú gyártási ütemtervek betartására" – nyilatkozta a filmes csapatot vezető producer, Lauren Ward. Nem ők az egyetlenek, akik ilyen módon szeretnék megmutatni a világnak a munkáikat - országszerte több központ és létesítmény enged betekintést a munkafolyamataikba és az elért eredményeikbe az Adobe programok segítségével.
A NASA kommunikációs stratégiájának elengedhetetlen részét képezi a videókészítés és megosztás, hiszen így könnyen informálhatják az érdeklődőket, közérthető módon tehetik számukra érdekessé a bonyolult tudományt. "Rengeteg videót készítünk (...) Ha megjelenik egy tudományos tanulmány, készítünk róla videót. Egyes kisfilmek műholdas küldetést mutatnak be, mások olyan tudományos koncepciókat ismertetnek, mint a karbonciklus" – folytatta a producer.
A NASA teljes videós csapata az Adobe Premiere Pro-t használja a vizuális anyagok szerkesztésére és az Audition-t hangkeverésre, animációs csapatuk pedig lenyűgöző grafikákat és animációkat készít az Adobe After Effects és más 3D szoftverek segítségével. Mivel mindenki használja az Adobe Creative Cloud-ot, a dolgozók bármikor átküldhetik a fájlokat a többi szerkesztőnek, ők pedig folytatni tudják ott, ahol kollégáik abbahagyták.
A producer szerint a videók és a sorozatok nagyban elősegítik a közönség érdeklődésének fenntartását és a tudományos anyagok előállításának sokféleségét is – az Adobe programok pedig ebben óriási szerepet játszanak.
Tudj meg többet az első évadról a videósorozat Behance oldalán!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.