Adobe K12 program: Kreatív kezdőlépések - általánostól a középiskoláig

    Oktatóként sok mindennel kell megküzdeni. Ha időnként kihívást jelent a kreativitás és digitális műveltség ötvözése a tanórákon, akkor biztosítjuk arról, hogy ezzel egyáltalán nincsen egyedül.

    Adobek12_Slider1.png

     

    Az Adobe kreatív programjainak segítségével ösztönzi a diákokat arra, hogy a legmerészebb ötleteiket is megvalósítsák, méghozzá úgy, hogy közben fejleszti a kritikus gondolkodásukat, problémamegoldásukat és a kooperatív munkakészségüket is.

    Az alábbi útmutatók segítségével a diákok videókat, képeket, grafikákat és még sok különböző digitális médiumot tudnak majd készíteni, miközben komplex témakörökkel ismerkednek meg.

     

    1_5.png

     

    Egy ilyen projektben a diákok összetett témákat dolgoznak fel:

    1. Információgyűjtés

    A diákok először is kezdjenek el információt gyűjteni a projekt témájáról, ha pedig megvannak ezzel, akkor kezdjenek el ötletelni, hogy miként tudnák ezeket vizualizálni.

    2. Alkotás

    Miután nagyjából körvonalazódott, hogy milyen irányba kellene haladni, a diákok nyissák meg az Adobe Illustratort és kreáljanak egy új projektet az „Új létrehozása” gombbal. A méretezéshez érdemes a „Web”, majd a „Web – Nagy” opciót választani.

    3. Formák felépítése

    A példa kedvéért használjuk az „Ellipszis” eszközt, hogy egy tudományos koncepciót, vagy egy idővonalat reprezentáljanak. Ahhoz, hogy több egyszerű formából egy nagyobb komplex formát lehessen alkotni, az „Ablak” menüpontot kell megnyitni a program ablak tetején, majd ki kell választani a „Görbekezelő” eszközt. Ezután célszerű kijelölni két, vagy több formát és a „Görbekezelő” eszköz menüjében elkezdeni kísérletezni. Ha valamit elrontanak a diákok, vagy nem tetszik nekik a végeredmény, akkor a Ctrl+Z-vel (a Mac gépeken: Cmd+Z) vissza tudják vonni az előző lépésüket.

    4. Információk hozzáadása

    Annak érdekében, hogy minél élvezhetőbben tudjuk bemutatni a feldolgozandó tananyagot, célszerű képeket is társítani az írott anyaghoz. Ehhez a „Szöveg” eszköz nyújt segítséget. Ha kísérletezni szeretnénk a megjelenéssel, a „Szöveg a Görbén” eszköz segítségével az írott szöveg izgalmas és látványos alkotásokká alakítható.

    5. Exportálás és megosztás

    Ha készen vagyunk és elégedettek vagyunk az alkotott dizájnnal, kattintsunk, a Fájl > Exportálás > Exportálás Kijelzőhöz (Alt+Ctrl+E) opciókra, majd válasszuk ki, hova akarjuk elmenteni a kész fájlt, végül kattintsunk a „Rajztábla exportálása” gombra. A mentés alapértelmezetten .PNG formátumban történik, amely kitűnő ahhoz, hogy megosszák, prezentációba, weblapokhoz és még sok más formába illesszék.

     

    További INGYENES tananyag az edex.adobe.com oldalon található (angol nyelven).

    Projekt ötletek:

    • Történelem órára egyszerű grafikák, térképek vagy idővonalak készítése, például egy csatáról
    • Illusztrációk készítése a sejt osztódásáról biológia órára
    • A cselekményt és történetet bemutató infografikák készítése irodalom órára

    Vonalzók és rácsok

    Az Illustratorben sokkal könnyebb a munka vonalzók és rácsok használatával. Ezek olyan eszközök, amelyek rengeteget segítenek, hogy grafikáink esztétikusak legyenek.

    Alakzat eszközök

    Az Alakzat eszközök az Eszközök panelnél találhatóak. Ahhoz, hogy több formát is láthassunk, kattintsunk sokáig a téglalap eszközre. Amikor alakzatokat rajzolunk, az „Intelligens segédvonalak” (Nézet > Intelligens segédvonalak) segítenek azzal, hogy megmutatják az alakzat valós méretét, és segítenek elhelyezni más objektumokon.

     

    2_7.png

     

    Egy ilyen projektben a tanulók történetmesélő és kommunikációs képességeiket fejleszthetik azzal, hogy animált karaktereket hoznak létre, és szinkronhangot adnak minden egyedi karakternek.

    1. Töltse le a karaktereket

    Menjünk a headsofcurriculum.com-ra és töltsünk le egy előre elkészített karaktert, ezzel a fájllal elkezdhetünk dolgozni. A jövőbeli projektekhez a tanulók akár el is készíthetik majd a saját karaktereiket, de egyelőre maradjunk az alapoknál.

    2. Karakterek importálása

    Az Adobe Character Animatoron belül kattintsunk az „Új Projekt” gombra, majd mentsük el a projekt fájlt. Kattintsunk a Fájl > Importálás gombokra, így kiválaszthatjuk a saját bábunkat – ekkor meg kell jelennie a projekt panelen – végül pedig húzzuk le a bábut az idővonalra, ami a képernyő alján található.

    3. Jelenet választása

    Webkamera használata esetén látnunk kell saját magunkat a jobb felső sarokban. Így megfigyelhetjük, hogy a karakterünk velünk együtt mozog. Ahhoz, hogy minden tökéletesen illeszkedjen, vegyünk fel egy semleges pózt, nézzünk előre, majd válasszuk az „Alap póz beállítása” funkciót. Következő lépésként importáljuk a releváns képeket (vagyis egyszerűen ismételjük meg a kettes lépést), és azokat is adjuk hozzá az idővonalhoz, külön figyelve arra, hogy a különböző rétegek ne takarják ki a saját karakterünket.

    4. Szinkronizálás

    Helyezkedjünk el középen a webkamera képén. Ezt követően a piros „felvétel” gombra kell kattintani. Mindössze csak beszélnie kell, a bábu leköveti a mimikákat, gesztusokat, így ezek animálásával külön már nem kell foglalkozni. Fontos, hogy lehet törölni is, vagyis ha nem tetszik valamelyik próbálkozás, az újra rögzíthető.

    5. Exportálás és megosztás

    Ha a fentiekkel készen vagyunk, kattintsunk a Fájl > Exportálás > Exportálás Adobe Media Encoderrel, majd válasszuk ki, hova szeretnénk menteni. Amikor a Media Encoder megnyílik, a zöld háromszög ikonnal egy mp4 fájlt kreál, melyet bárhol meg tud osztani.

     

    További INGYENES tananyag az edex.adobe.com oldalon található (angol nyelven).

    Projekt ötletek:

    • Animált bábjáték a kreatív írás fejlesztéséhez
    • Életrajz prezentációk, irodalom vagy történelem órára
    • Fizikai vagy matematikai koncepciók vizualizálása

    Mindig van segítség

    Az Adobe Character Animator programjába építve, illetve online is rengeteg hasznos tutorial videó és súgó van. Ezek segítségével rendkívül hasznos dolgok tanulhatók meg a felvételek készítésével, a kezek animálásval vagy a jelenetek szerkesztésével kapcsolatban.

    Heads of Curriculum

    A Heads of Curriculum weboldal mindent tartalmaz, amire egy tanárnak szüksége lehet, hogy a diákjaival el tudja kezdeni a Character Animator használatát. A gyönyörűen kidolgozott karakterek között megtalálhatóak olyan történelmi személyek is, mint Einstein, I. Erzsébet Királynő, Geothe és még sokan mások – és mindez ingyen!

    Kell még egy kis segítség az inspirációhoz?

    • Az Adobe Education Exchange weboldala egy ingyenes online portál, ahol a különböző programok működésével kapcsolatban képezhetjük magunkat
    • A Distance Learning Reasource Hub (Távoktatási erőforrás központ) segít abban, hogy kapcsolatban maradhassunk a diákokkal a távoktatás alatt is
    • A Khan + Create izgalmas feladatokkal látja el a diákokat
    • Az Adobe for Education Video Bytes segít abban, hogyan készítsünk videókat, prezentációkat, weboldalakat a Creative Cloud programokkal
    • Az Adobe standards-based curricula vonzó tevékenységekkel és világos utasításokkal könnyítik meg a kreativitás beillesztését az tanórákba
    • Az Adobe K-12 licensing program az iskolák számára lehetővé teszi, hogy felhasználói évenként mindössze 5 dollárért hozzájussanak a Creative Cloud szolgáltatáshoz.

    Bővebb információ az általános és középiskoláknak szóló Adobe Creative Cloud K12 licencről itt, illetve az alábbi linken olvasható!

    Ha további információra van szüksége, kérem keresse fel viszonteladóink egyikét, illetve ügyfélszolgálatunk is készségesen rendelkezésére áll!