Oktatóként sok mindennel kell megküzdeni. Ha időnként kihívást jelent a kreativitás és digitális műveltség ötvözése a tanórákon, akkor biztosítjuk arról, hogy ezzel egyáltalán nincsen egyedül.
Az Adobe kreatív programjainak segítségével ösztönzi a diákokat arra, hogy a legmerészebb ötleteiket is megvalósítsák, méghozzá úgy, hogy közben fejleszti a kritikus gondolkodásukat, problémamegoldásukat és a kooperatív munkakészségüket is.
Az alábbi útmutatók segítségével a diákok videókat, képeket, grafikákat és még sok különböző digitális médiumot tudnak majd készíteni, miközben komplex témakörökkel ismerkednek meg.
Egy ilyen projektben a diákok összetett témákat dolgoznak fel:
A diákok először is kezdjenek el információt gyűjteni a projekt témájáról, ha pedig megvannak ezzel, akkor kezdjenek el ötletelni, hogy miként tudnák ezeket vizualizálni.
Miután nagyjából körvonalazódott, hogy milyen irányba kellene haladni, a diákok nyissák meg az Adobe Illustratort és kreáljanak egy új projektet az „Új létrehozása” gombbal. A méretezéshez érdemes a „Web”, majd a „Web – Nagy” opciót választani.
A példa kedvéért használjuk az „Ellipszis” eszközt, hogy egy tudományos koncepciót, vagy egy idővonalat reprezentáljanak. Ahhoz, hogy több egyszerű formából egy nagyobb komplex formát lehessen alkotni, az „Ablak” menüpontot kell megnyitni a program ablak tetején, majd ki kell választani a „Görbekezelő” eszközt. Ezután célszerű kijelölni két, vagy több formát és a „Görbekezelő” eszköz menüjében elkezdeni kísérletezni. Ha valamit elrontanak a diákok, vagy nem tetszik nekik a végeredmény, akkor a Ctrl+Z-vel (a Mac gépeken: Cmd+Z) vissza tudják vonni az előző lépésüket.
Annak érdekében, hogy minél élvezhetőbben tudjuk bemutatni a feldolgozandó tananyagot, célszerű képeket is társítani az írott anyaghoz. Ehhez a „Szöveg” eszköz nyújt segítséget. Ha kísérletezni szeretnénk a megjelenéssel, a „Szöveg a Görbén” eszköz segítségével az írott szöveg izgalmas és látványos alkotásokká alakítható.
Ha készen vagyunk és elégedettek vagyunk az alkotott dizájnnal, kattintsunk, a Fájl > Exportálás > Exportálás Kijelzőhöz (Alt+Ctrl+E) opciókra, majd válasszuk ki, hova akarjuk elmenteni a kész fájlt, végül kattintsunk a „Rajztábla exportálása” gombra. A mentés alapértelmezetten .PNG formátumban történik, amely kitűnő ahhoz, hogy megosszák, prezentációba, weblapokhoz és még sok más formába illesszék.
További INGYENES tananyag az edex.adobe.com oldalon található (angol nyelven).
Projekt ötletek:
Vonalzók és rácsok
Az Illustratorben sokkal könnyebb a munka vonalzók és rácsok használatával. Ezek olyan eszközök, amelyek rengeteget segítenek, hogy grafikáink esztétikusak legyenek.
Alakzat eszközök
Az Alakzat eszközök az Eszközök panelnél találhatóak. Ahhoz, hogy több formát is láthassunk, kattintsunk sokáig a téglalap eszközre. Amikor alakzatokat rajzolunk, az „Intelligens segédvonalak” (Nézet > Intelligens segédvonalak) segítenek azzal, hogy megmutatják az alakzat valós méretét, és segítenek elhelyezni más objektumokon.
Egy ilyen projektben a tanulók történetmesélő és kommunikációs képességeiket fejleszthetik azzal, hogy animált karaktereket hoznak létre, és szinkronhangot adnak minden egyedi karakternek.
Menjünk a headsofcurriculum.com-ra és töltsünk le egy előre elkészített karaktert, ezzel a fájllal elkezdhetünk dolgozni. A jövőbeli projektekhez a tanulók akár el is készíthetik majd a saját karaktereiket, de egyelőre maradjunk az alapoknál.
Az Adobe Character Animatoron belül kattintsunk az „Új Projekt” gombra, majd mentsük el a projekt fájlt. Kattintsunk a Fájl > Importálás gombokra, így kiválaszthatjuk a saját bábunkat – ekkor meg kell jelennie a projekt panelen – végül pedig húzzuk le a bábut az idővonalra, ami a képernyő alján található.
Webkamera használata esetén látnunk kell saját magunkat a jobb felső sarokban. Így megfigyelhetjük, hogy a karakterünk velünk együtt mozog. Ahhoz, hogy minden tökéletesen illeszkedjen, vegyünk fel egy semleges pózt, nézzünk előre, majd válasszuk az „Alap póz beállítása” funkciót. Következő lépésként importáljuk a releváns képeket (vagyis egyszerűen ismételjük meg a kettes lépést), és azokat is adjuk hozzá az idővonalhoz, külön figyelve arra, hogy a különböző rétegek ne takarják ki a saját karakterünket.
Helyezkedjünk el középen a webkamera képén. Ezt követően a piros „felvétel” gombra kell kattintani. Mindössze csak beszélnie kell, a bábu leköveti a mimikákat, gesztusokat, így ezek animálásával külön már nem kell foglalkozni. Fontos, hogy lehet törölni is, vagyis ha nem tetszik valamelyik próbálkozás, az újra rögzíthető.
Ha a fentiekkel készen vagyunk, kattintsunk a Fájl > Exportálás > Exportálás Adobe Media Encoderrel, majd válasszuk ki, hova szeretnénk menteni. Amikor a Media Encoder megnyílik, a zöld háromszög ikonnal egy mp4 fájlt kreál, melyet bárhol meg tud osztani.
További INGYENES tananyag az edex.adobe.com oldalon található (angol nyelven).
Projekt ötletek:
Mindig van segítség
Az Adobe Character Animator programjába építve, illetve online is rengeteg hasznos tutorial videó és súgó van. Ezek segítségével rendkívül hasznos dolgok tanulhatók meg a felvételek készítésével, a kezek animálásval vagy a jelenetek szerkesztésével kapcsolatban.
Heads of Curriculum
A Heads of Curriculum weboldal mindent tartalmaz, amire egy tanárnak szüksége lehet, hogy a diákjaival el tudja kezdeni a Character Animator használatát. A gyönyörűen kidolgozott karakterek között megtalálhatóak olyan történelmi személyek is, mint Einstein, I. Erzsébet Királynő, Geothe és még sokan mások – és mindez ingyen!
Kell még egy kis segítség az inspirációhoz?
Bővebb információ az általános és középiskoláknak szóló Adobe Creative Cloud K12 licencről itt, illetve az alábbi linken olvasható!
Ha további információra van szüksége, kérem keresse fel viszonteladóink egyikét, illetve ügyfélszolgálatunk is készségesen rendelkezésére áll!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.