Az Adobe 1,68 milliárd dollárért felvásárolja a Magentót

    Az Adobe Systems Inc. bejelentette, hogy felvásárolja a Magento e-kereskedelmi vállalatot 1,68 milliárd dollárért. A felvásárlással a cég szeretne feljebb zárkózni a Salesforce-szal és az Oracle-vel folytatott konkurenciaharcban. 

    A Photoshop fejlesztőjének célja a harmadik legnagyobb felvásárlással egy end-to-end rendszer létrehozása digitális hirdetések tervezéséhez, e-commerce weboldalak készítése, valamint egyéb online ügyfél élmények és tranzakciók teljesítése.

    A Californiában található Magento webáruházakat készít, illetve működtet, kezeli az online vásárlásokat, szállításokat és a visszaküldött termékeket. Segítséget nyújt a kereskedőknek a termékek közösségi médiumokon keresztüli értékesítésében és veresenyez a Shopify Inc.-nel. A Magento által biztosított technológia több mint 155 milliár dollár értékű termék értékesítését teszi lehetővé, ügyfeleik közé tartozik például a Canon és a Rosetta Stone. Az eBay 2015-ben adta el a Magentót, és azóta önálló vállalatként működött a Permira Holdings magántőkés társaság részeként. 

    ecommerce-website-magento.jpg

    Az Adobe folyamatosan kereste a lehetőséget a digitális termékek változatossá tétele érdekében. A megállapodás értéke némileg kisebb az Omniture 2009-es felvásárlásához képest, amellyel a vállalat belépett a digitális hirdetések piacára. A Magento felvásárlásával az Adobe harcolni fog a hasonló szolgáltatásokat nyújtó cégekkel (Salesforce, Oracle és SAP SE). A szolgáltatás ezen része Experience Cloud-ként ismert, kevesebb bevételt hoz és sokkal lassabban növekszik a kreatív szoftverek (Photoshop, Illustrator, InDesign) értékesítéséhez képest.

    Az Adobe ezenkívül bejelentett egy 8 milliárd dollár értékű részvényvisszavásárlási programot 2021-re. A program forrása a jövőbeli működési cash flow lesz, és nem lesz anyagi hatása a cég idei bevételére. A vállalat részvényeinek értéke a bejelentés hatására nagyjából 1 százalékkal nőtt és $238.10 értéken zárt.

    A felvásárlás várhatóan az Adobe harmadik negyedévében fejeződik be a különböző hatósági jóváhagyások függvényében. Az engedélyezést követően az Adobe megszerzi a Magento közepes és nagyvállalati ügyfeleit, így megveti a lábát a fizikai bolt és online tranzakciók területén.

    A Magento vezérigazgatója Mark Lavelle szerint az eladás felgyorsítja a vállalat kereskedelmi folyamatait és egy olyan közös víziót tükröz a két cég között, amelyek partnerek voltak a tranzakció előtt is.