A Cinema 4D részt vett a Mentőexpedícióban


Természetesen a tavalyi év egyik leglátványosabb mozifilmjéről beszélünk, a Matt Damon főszereplésével készült The Martian-ról, ami a magyar forgalmazó keresztségében a Mentőexpedíció címet kapta. További érdekessége a filmnek, hogy a látványeffekteken magyar szakemberek is dolgoztak.


A londoni székhelyű Territory Studio feladata a filmben megjelenő különböző kijelzők képének megtervezése és kivitelezése volt. Bár ez önmagában nem hangzik túl izgalmasan, de ha megtudjuk, hogy a filmhez csaknem 400 képernyőképet kellett elkészíteni, máris érdekesebbnek tűnik a dolog. Ezek közül több mint 100 képernyő egyszerre volt látható a film azon jeleneteiben, ahol a NASA irányítóközpontja a helyszín. Itt több képernyővel is interaktív kapcsolatba léptek a szereplők, emiatt pedig a stúdiónak szorosan együtt kellett működnie a produkció alkotóival.

David Sheldon-Hicks, a Territory Studio vezetője korábban dolgozott már többek között a Jupiter felemelkedése, és a Prometheus című mozifilmeken is, így kellő tapasztalattal rendelkezve úgy döntött, erre a feladatra a Cinema 4D lesz a legalkalmasabb. Így emlékszik vissza a történtekre:

- Hihetetlen mennyiségű kutatás előzte meg a munkálatokat, aminek része volt a NASA és a JPL munkáinak tanulmányozása, a járművek felépítése, de az is, ahogyan a NASA dekódolja az üzeneteket. Néha úgy éreztem, hogy egy gyorstalpaló űrkutatási tanfolyamon vagyok.

Noha a filmben szereplő kijelzőkön legtöbbször számokat, szöveget, vagy egyszerű animációkat láthatunk, a stúdió munkatársainak olyan feladatokat is meg kellett oldaniuk, mint az űrtávcső által továbbított képek a marsi homokviharról, vagy a marsjáró közlekedéséről. Többek között ezekről a munkákról beszél Eszenyi Péter, vezető 3D grafikus:

- A 3D jelenetek megtervezése és megalkotása volt a feladatom. Kezdetben a marsjáró különböző helyzeteit kellett lerenderelni más és más fényviszonyok között. Volt egy kritikus pillanat a filmben, amikor A NASA rájön, hogy Mark Watney életben van, ekkor a kijelzőn egy hatalmas homokvihart látnak, amint a lak felé halad, ez is az én feladatom volt. Ahogy az is, amikor a kijelzőn követik, ahogyan a marsjáró különböző tájakon halad végig. Ahogy mindig, a Cinema 4D most is megbízható eszköznek bizonyult, ami minden opciót a kezünkbe adott ahhoz, hogy megalkossuk ezt a rengeteg jelenetet Ridley Scott Mentőexpedíciójához.

 

Demeter Kornél

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram