CINEMA 4D Studio

    MAXON CINEMA 4D Studio Release 18

    A Cinema 4D Studio szélesre tárja a 3D határtalan világát!
    CINEMA 4D Studio

    A MAXON Cinema 4D R18 igazán hatékony eszközöket ad a 3D grafikusok kezébe, és bárki számára elérhetővé teszi a VFX munkafolyamatokat. Élvezze az új lehetőségeket, legyen szó modellezésről, animációról, vagy látványtervezésről. A Cinema 4D új szintre emeli a művészetet.

    Áttekintés
    Kinek ajánljuk?
     

    A MAXON CINEMA 4D Studio mindazt tudja, amit a MAXON CINEMA 4D Prime, a Visualize és a Broadcast, de ezeken felül rendelkezik még fejlett karakteranimációs eszközökkel, fizikai engine-nel és hálózati renderelési funkciókkal. A CINEMA 4D Studio képes bármilyen rábízott feladattal megbirkózni!
    A MAXON CINEMA 4D Studio karakteranimációs eszközeivel könnyedén készíthetünk animációkat és karakter rigeket. A szőrzet és haj kezelése talán még sose volt olyan egyszerű, mint most. Meghatározhatjuk a stílust, a hajszálak irányát, a hosszt és természetesen az animációt. A fizikai engine-nel egyszerű feladat összetett ütközések és interakciók modellezése, legyen szó pár objektumról, vagy több százról. A hálózati renderelés segítségével az összes rendelkezésre álló számítógépet befoghatjuk a renderelés elvégzésére.

    Annak ellenére, hogy a MAXON CINEMA 4D Studio elsősorban szakembereknek készült, és rendkívül fejlett eszköztárral rendelkezik, használata mégis barátságos és intuitív. Az olyan összetett animációk készítése, mint például a haj mozgatása is meglepően könnyű és gyors, mivel a MAXON CINEMA 4D Studio elvégzi helyettünk a munka dandárját.
     

    Újdonságok

    Voronoi Fracturing

    Korábban egy külső plugin kellett ahhoz, hogy a tárgyakon véletlenszerű törési vonalakat generáljunk, amik mentén az adott objektumot „összetörhettük”. A Voronoi Fracturing még ennél is többre képes, ugyanis akár mi magunk is berajzolhatjuk, pontosan hol törjenek el a tárgyak, így akár művészi jeleneteket is létrehozhatunk.

    Kibővített Cloner

    Az R18-ban automatikusan tudunk téglafalakat létrehozni, vagy hatszög alakzatba rendezni a klónozott objektumokat. A továbbfejlesztett Cloner figyelembe veszi a sokszorosítandó objektum, vagy spline méretét, és akkor is megtartja a klónok közötti meghatározott távolságot, ha növeljük az objektum méretét.

    Displacement beégetése

    A sculptolt karakterek, vagy modellek általában nagyon sok polygonból állnak, ami sokszor megnehezíti az animálásukat. Az R18-ban lehetőség nyílik a displacement és normal maphez hasonlóan beleégetni a modellbe a felületi egyenetlenségeket, így az animáláshoz viszonylag egyszerű karaktereket használhatunk, miközben a renderben továbbra is magas részletességű modelleket látunk.

    Object Tracker

    Az új verzióban lehetővé vált a beimportált videók mozgó tárgyainak kielemzése is. Ez lehetővé teszi, hogy a videón lévő tárgyakra 3D-s kiegészítőket tegyünk, amik automatikusan lekövetik a 2D-s mozgást. Például egy felvételen futó ló hátára modellezett nyerget erősíthetünk, ami aztán követni fogja a ló mozgását. Ezzel a megoldással a 2D videófelvételek és a 3D elemek egy jeleneten belül olyan egységes képet alkotnak, mint még soha.

    Thin Film Shader

    A Thin Film Shader segítségével olyan különböző olajos, szivárványosan játszó, gyöngyházfényű felületeket hozhatunk létre egyszerűen, mint például szappanbuborék, olajfoltok, vagy ujjlenyomatok.

    Inverse Ambient Occlusion

    Az Inverse Ambient Occlusion-nel tárgyak szélein lévő természetes kopást szimulálhatunk, vagy akár a subsurface scatteringhez hasonló hatást is elérhetünk.

     

     
    Rendszerkövetelmények
    Windows
    Rendszer
    Windows 10/ 8.1/ 8.0 / 7 / Vista 64 bit, Windows 2008 Server 64 bit, Windows 2012 Server 64 bit
    Processzor
    Intel Pentium 4, Athlon 64 Sempron
    Memória
    1 GB
    Tárhely
    7 GB
    Képernyő
    1024x768
    Egyéb
    • OpenGL 2.1 kompatibilis videókártya
    Apple
    Rendszer
    Apple Mac OS X 10.7 vagy újabb
    Processzor
    Intel Core 2 Solo
    Memória
    1 GB
    Tárhely
    7 GB
    Képernyő
    1024x768
    Egyéb
    • OpenGL 2.1 kompatibilis videókártya
    Funkciók
    Modellezés
     

    A legtöbb 3D-s projekt a modellezéssel kezdődik.

    Egyszerű geometriai formák állnak rendelkezésedre a Cinema 4D-n belül "parametrikus primitívek" formájában. A Parametrikus objektumok olyan állítható térbeli sokszögek, amelyek bonyolultabb modellek alapjául szolgálhatnak. Számos deformáló, módosító és generátor áll rendelkezésedre a könnyű és gyors modellezéshez. A spline (vonal) objektumok, kiegészülve az extrude, lathe, loft és sweep objekumokkal alkalmasak rendkívül összetett alakzatok létrehozására, amelyek valós időben állíthatók, vagy akár animálhatók is.

     
    Poly Pen - forradalom a modellezésben
     
    Soha nem volt még ilyen egyszerű az organikus modellek létrehozása, vagy a retopológia, köszönhetően az új fejlesztésű Poly Pen-nek. Ez az eszköz egyesíti az összes szükséges funkciót ahhoz, hogy úgy alkoss 3D-s modelleket, mintha csak egy tollal rajzolnál. Klónozz, vágj szét, vagy hegessz össze pontokat, vonalakat, lapokat a 3D-s modelleden! Használd a subdividion-t a sarkok lekerekítéséhez! Engedélyezt a snap funkciót, hogy még pontosabban tudj rajzolni! Mindezt egyetlen eszközzel, és így lesz a modellezés gyorsabb és egyszerűbb, mint valaha!
     
    Egyszerű formázás
     
    A Cinema 4D számos polygon tool-t tartalmaz, amelyekkel valós időben alakíthatod a modelledet. A sokoldalú Knife (kés) eszközzel lyukakat vághatsz, tárgyakat köthetsz össze, vagy újabb pontokat adhatsz hozzá a modelledhez. A Stitch and Sew (varrás, öltés) eszköz segítségével pedig könnyedén eltüntetheted a felesleges lyukakat a modellről. A Brush és Magnet (ecset és mágnes) eszközökkel pedig egyszerűen vihetsz fel organikus formákat, vagy szabálytalanságokat a felületre. Akár valós, akár egy kitalált jelenetet szeretnél létrehozni, a Cinema 4D erőteljes eszközei biztosítják az alapot elképzeléseidhez!
     
    UV szerkesztése
     
    A Maxon Cinema 4D eszközök tömegét kínálja az UV szerkesztéshez, amellyel több rétegben is fel tudod vinni a felületi színeket, mintákat a modellre. Az UV szerkesztés elengedhetetlen a minőségi textúrázáshoz és a sikeres festéshez a 3D-ben. Akár egy alacsonyabb felbontású játékról van szó, akár egy magas minőségű matte painting-ről, a Cinema 4D hatékony eszközöket ad a kezedbe.
     
    __________________________________________________
     
    Anyagok létrehozása a Cinema 4D-ben
     
    Legyen szó mesterséges vagy természetes hatású anyagokról, a MAXON CINEMA 4D anyagmodellező rendszere teljes kontrollt ad a 3D-s objektumok felületének létrehozása felett. A legtöbb channel alapja egy textúra, vagy egy shader. A textúrák jobb kezelése érdekében a MAXON CINEMA 4D Prime támogatja a legtöbb elterjedt és népszerű formátumot, így a rétegelt .PSD fájlokat is. A széleskörűen használható 2D és 3D volumetrikus árnyalókkal könnyedén hozhatsz létre üveg, fa, vagy fém hatást. Különböző szűrőkkel és rétegeléssel könnyedén kombinálhatsz képeket, árnyalókat, és effekteket is.
     
    Reflectance channel
     
    Valósághű tükröződést hozhatsz létre a fényvisszaverődés és a tükröződés kombinálásával egyetlen csatornán belül. Adj a modellednek érdes, tükröződő, egyenetlen és színes felületet mindössze egy csatorna rétegeinek egyesítésével! Készíts több rétegű tükröződő felületet, mint a metálfényű autókon. Hozz létre valószerű fémfelületeket a fresnel és anisotrophy segítségével. Készíts élethű textil felületeket az Irawan-nal.
     
    3D festés
     
    A Maxon Cinema 4D teljes ellenőrzést tesz lehetővé a textúrák minden rétege felett, szűrő és felületi támogatással. Akár 10 csatornát is festhetsz egyszerre, és a RayBrush technológiának köszönhetően valós időben kísérheted figyelemmel a festés eredményét egy renderelt képen.
     
    __________________________________________________
     
    Animáció - Mozgásban a grafika
     
    Kapcsolj negyedik dimenzióba a Maxon Cinema 4D-vel! A professzionális animáció létrehozása még soha nem volt ennyire könnyű és intuitív. A majdnem minden elem előtt megtalálható kis körrel villámgyorsan és egyszerűen adhatsz kulcspontokat az animációhoz. A modell bármelyik paraméterét is használhatod kulcspontként. A Power Slideren nyomon követheted az egyes elemekhez tartozó kulcspontokat, és akár módosíthatod is őket anélkül, hogy újra hozzá kellene adnod a jelenethez.
    A Timeline még nagyobb szabadságot és áttekinthetőséget ad, mivel az egyes elemek kulcspontjait elkülönítve láthatjuk és szerkeszthetjük általa. A Master Tracks lehetővé teszi az egyszerű manipulációt minden keyframe-hez csatolt tárgy, vagy jelenet esetén, a Region tool eszköz pedig segít a könnyed mozgatásban.
     

    Motion Tracker - Üdvözlünk a való világban!

    Kombináld a 3D-s elemeket valódi kamerás felvétellel! A reális megjelenés érdekében a szoftver pontosan rekonstruálja a kamera mozgását. Az egyszerű kameramozgást a Cinema 4D egyetlen gomb lenyomásával leköveti. Bonyolultabb felvételeknél lehetőséged van manuálisan módosítani a kamera mozgását, vagy saját maszkokat hozzáadni a jelenethez. 
     
    F-görbék
     
    Használd az F-görbéket a kulcspontok részletesebb és finomabb módosításához. A görbék segítségével könnyen finomhangolhatjuk a jelenet egyes részleteit.
     
    Non-Linear animation 

    Ezzel az eszközzel könnyű építeni, rétegezni, és hurkolni az apróbb mozgásokat, amely akár több száz keyframe-et is magába foglalhat. Könnyedén blokkolhatjuk az animációkat az előre meghatározott mozgások alapján, majd egymásra építhetjük őket újra, átírva a szükséges keyframe-ket és mozgásokat.
     
    Audio support 
     
    Ha a képeidhez szükséges audio hatásokat is szinkronizálnál, könnyen importálhatsz hangot és nézheted meg azt  a Timeline-on.
     
    Részecskék
     
    A Cinema 4D igen könnyen használható részecske rendszerrel is fel van szerelve. Bármilyen objektumot használhatunk részecskeként, amelyek mozgását aztán befolyásolhatjuk gravitáció, turbulencia, vagy szél hozzáadásával. Így lenyűgöző animációkat tudunk létrehozni.
     
    __________________________________________________
     
     

    Fejlett karakteranimáció

    A karakter animátoroknak és riggelőknek egyaránt szükségük van könnyen használható eszközökre az élethű karakter mozgatáshoz. 

    Az új karakterobjektum

    A különböző karakterobjektumok segítségével könnyedén csontozhatsz sokféle élőlényt, legyen az ember, négylábú, hal, madár, stb... Egyszerűen csak húzd rá az elkészült modellt a megfelelő karakterobjektumra, és automatikusan hozzáadódnak a mesh-hez a csontok, valamint a súlyozás. 

     

    Járásciklus CMotion-nel

    Karaktereid automatikusan követik a talaj egyenetlenségeit járás közben, ha CMotion-t használsz. Megadhatsz neki egy egyszerű vonalat, amin végighalad, vagy bármilyen talajt, a karakter állandó kölcsönhatásban marad vele.

     

    __________________________________________________

     

    Hajszimuláció
     

    A Cinema 4D Studio hajszimulációt nem csak haj, de szőrzet, toll, és még sok egyéb megalkotására is használhatod. Hihetetlenül gyorsan és intuitívan készíthetsz bármilyen szőrt, vághatod méretre, fésülheted, stb. Adhatsz hozzá bármilyen anyagot és textúrát, és animálhatod is. A hajszimuláció dinamikus hatásokkal van felruházva, automatikusan hat rá a gravitáció, szél, stb. Teljesen élethű hajat készíthetsz egy közepes teljesítményű számítógépen is, akár több millió hajszálat is villámgyorsan lerenderel a Cinema 4D. 
     

     
     
    __________________________________________________
     

    Dinamikus hatások


    A Cinema 4D tartalmaz egy speciális dinamikus rendszert, amelyben azt is meghatározhatjuk, hogy az adott test kemény, vagy puha. 
     

    Rigid Body (merev test) dinamika

    Leesnek, összeütköznek, kölcsönhatásba kerülnek egymással és a környezettel. A Rigid Body lehetővé teszi, hogy olyan paramétereket adhassunk a modelleknek, mint például gravitáció, vagy tömeg. A Cinema 4D-nek nem okoz gondot akár több ezer modell fizikai szimulációja, vagy több millió poligonból álló modellek dinamikus mozgásának kiszámolása.

    Soft Body (lágy test) dinamika

    Ha a kölcsönhatás eredményeként valamely tárgynak deformálódnia kell, arra a Soft Body dinamika használható.
     

    Aerodinamikus erőhatások

    Animálni a levegő segítségével? A Cinema 4D-vel lehetséges. Hozz létre egyszerűen légáramlatokat, és hagyd, hogy a haj,  a toll, vagy könnyebb modellek behódoljanak neki. 

    __________________________________________________
     
    Világítás
     

    A Cinema 4D számos eszközt kínál a jelenetek bevilágítására, természetesen Global Illumination-nel.

    Különböző típusú fényforrások biztosítják a rendkívül hatékony bevilágítási rendszert. Könnyedén állítható a fényerő, a fény színe, faloff, és egyéb tulajdonságok. Készíthetsz látható, vagy volumetrikus fényeket, adhatsz hozzá zajt, színes árnyékot, és még sok mást.

    Global Illumination

    A globális megvilágítás figyelembe veszi, hogy a tárgyak nem csak a fényforrásból kapnak fényt, hanem a környezet által viszaverődött fény is megvilágítja őket. Ezáltal sokkal élethűbb eredmény hozható létre. A Global Illumination HDRI bevilágítással együtt kiváló képminőséget eredményez.

    Határ a csillagos ég!

    A Cinema 4D büszkélkedhet egy komplett SKY (ég) eszközzel is, amelyben egyszerűen létrehozhatunk felhőket, ködöt, atmoszférát, és még globális helymeghatározást is tartalmaz. Ezen kívül az adatbázisból előre elmentett ég szimulációkat és időjárási elemeket is behívhatunk.

    IES fények

    Sok gyártó kínál ingyenesen letölthető IES adatokat különböző lámpák fényének valóságos szimulálásához. Ezek már tartalmazzák többek között a fényerőt, színhőmérsékletet, vagy a falloff értékeket, amelyekkel teljesen élethű lámpa-világítás hozható létre. A Cinema 4D tartalmaz számos ilyen előre meghatározott értékekkel ellátott lámpát.

    Fénytörés

    A Cinema 4D képes olyan fényhatásokat is szimulálni, mint például egy óra számlapjára, vagy egy medence aljára vetülő fény, mivel pontosan megjeleníti a fénytörést is átlátszó anyagok környezetében.
    __________________________________________________

     
    Renderelés
     
    A Cinema 4D kiemelkedő teljesítményt nyújt a képszámítás területén is, köszönhetően a lineáris munkafolyamatnak, és a többmagos processzor-, valamint a hyper treading támogatásnak. A multi-pass render lehetővé teszi, hogy külön rétegekbe mentsük ki például az árnyékokat, a tükröződést, és egyéb hatásokat, hogy aztán Photoshopban, vagy After Effects-ben könnyedén a jelenethez igazítsuk őket.
     

    Fizikai render motor

    A realizmus felső határát feszegeti a Cinema 4D új fizikai render motorja. Mintha egy valódi kamerát használnál, beállíthatod a záridőt, rekeszértéket, mélységélességet, motion blur-t, és így tovább.

    Olyan továbbfejlesztett hatásokkal találkozhatsz, mint az elmosódott tükröződések, területi árnyékok, és az ambient occlusion. A fizikai render motor az Intel Embree raytracinget használja olyan magasan optimalizált algoritmusokkal, amelyek akár 300 százalékos teljesítménynövekedést is tudnak produkálni a képminőség megtartása mellett. Minél összetettebb egy jelenet, annál inkább kihasználható ez a teljesítmény függetlenül attól, hogy milyen processzorral dolgozol.

     

    A MAXON CINEMA 4D által támogatott fájlformátumokat tartalmazó táblázatot ITT találja.

     

    Bizonytalan vagy? Előbb kipróbálnád a terméket? Kattints ide és töltsd le a CINEMA 4D Trial verziót a teszteléshez!