A Cinema 4D Studio szélesre tárja a 3D határtalan világát!
![]() |
A MAXON Cinema 4D R18 igazán hatékony eszközöket ad a 3D grafikusok kezébe, és bárki számára elérhetővé teszi a VFX munkafolyamatokat. Élvezze az új lehetőségeket, legyen szó modellezésről, animációról, vagy látványtervezésről. A Cinema 4D új szintre emeli a művészetet.
A MAXON CINEMA 4D Studio mindazt tudja, amit a MAXON CINEMA 4D Prime, a Visualize és a Broadcast, de ezeken felül rendelkezik még fejlett karakteranimációs eszközökkel, fizikai engine-nel és hálózati renderelési funkciókkal. A CINEMA 4D Studio képes bármilyen rábízott feladattal megbirkózni!
A MAXON CINEMA 4D Studio karakteranimációs eszközeivel könnyedén készíthetünk animációkat és karakter rigeket. A szőrzet és haj kezelése talán még sose volt olyan egyszerű, mint most. Meghatározhatjuk a stílust, a hajszálak irányát, a hosszt és természetesen az animációt. A fizikai engine-nel egyszerű feladat összetett ütközések és interakciók modellezése, legyen szó pár objektumról, vagy több százról. A hálózati renderelés segítségével az összes rendelkezésre álló számítógépet befoghatjuk a renderelés elvégzésére.
Annak ellenére, hogy a MAXON CINEMA 4D Studio elsősorban szakembereknek készült, és rendkívül fejlett eszköztárral rendelkezik, használata mégis barátságos és intuitív. Az olyan összetett animációk készítése, mint például a haj mozgatása is meglepően könnyű és gyors, mivel a MAXON CINEMA 4D Studio elvégzi helyettünk a munka dandárját.
Újdonságok
Voronoi Fracturing
Korábban egy külső plugin kellett ahhoz, hogy a tárgyakon véletlenszerű törési vonalakat generáljunk, amik mentén az adott objektumot „összetörhettük”. A Voronoi Fracturing még ennél is többre képes, ugyanis akár mi magunk is berajzolhatjuk, pontosan hol törjenek el a tárgyak, így akár művészi jeleneteket is létrehozhatunk.
Kibővített Cloner
Az R18-ban automatikusan tudunk téglafalakat létrehozni, vagy hatszög alakzatba rendezni a klónozott objektumokat. A továbbfejlesztett Cloner figyelembe veszi a sokszorosítandó objektum, vagy spline méretét, és akkor is megtartja a klónok közötti meghatározott távolságot, ha növeljük az objektum méretét.
Displacement beégetése
A sculptolt karakterek, vagy modellek általában nagyon sok polygonból állnak, ami sokszor megnehezíti az animálásukat. Az R18-ban lehetőség nyílik a displacement és normal maphez hasonlóan beleégetni a modellbe a felületi egyenetlenségeket, így az animáláshoz viszonylag egyszerű karaktereket használhatunk, miközben a renderben továbbra is magas részletességű modelleket látunk.
Object Tracker
Az új verzióban lehetővé vált a beimportált videók mozgó tárgyainak kielemzése is. Ez lehetővé teszi, hogy a videón lévő tárgyakra 3D-s kiegészítőket tegyünk, amik automatikusan lekövetik a 2D-s mozgást. Például egy felvételen futó ló hátára modellezett nyerget erősíthetünk, ami aztán követni fogja a ló mozgását. Ezzel a megoldással a 2D videófelvételek és a 3D elemek egy jeleneten belül olyan egységes képet alkotnak, mint még soha.
Thin Film Shader
A Thin Film Shader segítségével olyan különböző olajos, szivárványosan játszó, gyöngyházfényű felületeket hozhatunk létre egyszerűen, mint például szappanbuborék, olajfoltok, vagy ujjlenyomatok.
Inverse Ambient Occlusion
Az Inverse Ambient Occlusion-nel tárgyak szélein lévő természetes kopást szimulálhatunk, vagy akár a subsurface scatteringhez hasonló hatást is elérhetünk.
Rendszer | Apple Mac OS X 10.7 vagy újabb |
Processzor | Intel Core 2 Solo |
Memória | 1 GB |
Tárhely | 7 GB |
Képernyő | 1024x768 |
Egyéb |
|
Windows:
Rendszer | Windows 10/ 8.1/ 8.0 / 7 / Vista 64 bit, Windows 2008 Server 64 bit, Windows 2012 Server 64 bit |
Processzor | Intel Pentium 4, Athlon 64 Sempron |
Memória | 1 GB |
Tárhely | 7 GB |
Képernyő | 1024x768 |
Egyéb |
|
A legtöbb 3D-s projekt a modellezéssel kezdődik.
Egyszerű geometriai formák állnak rendelkezésedre a Cinema 4D-n belül "parametrikus primitívek" formájában. A Parametrikus objektumok olyan állítható térbeli sokszögek, amelyek bonyolultabb modellek alapjául szolgálhatnak. Számos deformáló, módosító és generátor áll rendelkezésedre a könnyű és gyors modellezéshez. A spline (vonal) objektumok, kiegészülve az extrude, lathe, loft és sweep objekumokkal alkalmasak rendkívül összetett alakzatok létrehozására, amelyek valós időben állíthatók, vagy akár animálhatók is.
Fejlett karakteranimáció
A karakter animátoroknak és riggelőknek egyaránt szükségük van könnyen használható eszközökre az élethű karakter mozgatáshoz.
Az új karakterobjektum
A különböző karakterobjektumok segítségével könnyedén csontozhatsz sokféle élőlényt, legyen az ember, négylábú, hal, madár, stb... Egyszerűen csak húzd rá az elkészült modellt a megfelelő karakterobjektumra, és automatikusan hozzáadódnak a mesh-hez a csontok, valamint a súlyozás.
Járásciklus CMotion-nel
Karaktereid automatikusan követik a talaj egyenetlenségeit járás közben, ha CMotion-t használsz. Megadhatsz neki egy egyszerű vonalat, amin végighalad, vagy bármilyen talajt, a karakter állandó kölcsönhatásban marad vele.
A Cinema 4D Studio hajszimulációt nem csak haj, de szőrzet, toll, és még sok egyéb megalkotására is használhatod. Hihetetlenül gyorsan és intuitívan készíthetsz bármilyen szőrt, vághatod méretre, fésülheted, stb. Adhatsz hozzá bármilyen anyagot és textúrát, és animálhatod is. A hajszimuláció dinamikus hatásokkal van felruházva, automatikusan hat rá a gravitáció, szél, stb. Teljesen élethű hajat készíthetsz egy közepes teljesítményű számítógépen is, akár több millió hajszálat is villámgyorsan lerenderel a Cinema 4D.
Dinamikus hatások
A Cinema 4D tartalmaz egy speciális dinamikus rendszert, amelyben azt is meghatározhatjuk, hogy az adott test kemény, vagy puha.
Rigid Body (merev test) dinamika
Leesnek, összeütköznek, kölcsönhatásba kerülnek egymással és a környezettel. A Rigid Body lehetővé teszi, hogy olyan paramétereket adhassunk a modelleknek, mint például gravitáció, vagy tömeg. A Cinema 4D-nek nem okoz gondot akár több ezer modell fizikai szimulációja, vagy több millió poligonból álló modellek dinamikus mozgásának kiszámolása.
Soft Body (lágy test) dinamika
Ha a kölcsönhatás eredményeként valamely tárgynak deformálódnia kell, arra a Soft Body dinamika használható.
Aerodinamikus erőhatások
Animálni a levegő segítségével? A Cinema 4D-vel lehetséges. Hozz létre egyszerűen légáramlatokat, és hagyd, hogy a haj, a toll, vagy könnyebb modellek behódoljanak neki.
A Cinema 4D számos eszközt kínál a jelenetek bevilágítására, természetesen Global Illumination-nel.
Különböző típusú fényforrások biztosítják a rendkívül hatékony bevilágítási rendszert. Könnyedén állítható a fényerő, a fény színe, faloff, és egyéb tulajdonságok. Készíthetsz látható, vagy volumetrikus fényeket, adhatsz hozzá zajt, színes árnyékot, és még sok mást.
Global Illumination
A globális megvilágítás figyelembe veszi, hogy a tárgyak nem csak a fényforrásból kapnak fényt, hanem a környezet által viszaverődött fény is megvilágítja őket. Ezáltal sokkal élethűbb eredmény hozható létre. A Global Illumination HDRI bevilágítással együtt kiváló képminőséget eredményez.
Határ a csillagos ég!
A Cinema 4D büszkélkedhet egy komplett SKY (ég) eszközzel is, amelyben egyszerűen létrehozhatunk felhőket, ködöt, atmoszférát, és még globális helymeghatározást is tartalmaz. Ezen kívül az adatbázisból előre elmentett ég szimulációkat és időjárási elemeket is behívhatunk.
IES fények
Sok gyártó kínál ingyenesen letölthető IES adatokat különböző lámpák fényének valóságos szimulálásához. Ezek már tartalmazzák többek között a fényerőt, színhőmérsékletet, vagy a falloff értékeket, amelyekkel teljesen élethű lámpa-világítás hozható létre. A Cinema 4D tartalmaz számos ilyen előre meghatározott értékekkel ellátott lámpát.
Fénytörés
A Cinema 4D képes olyan fényhatásokat is szimulálni, mint például egy óra számlapjára, vagy egy medence aljára vetülő fény, mivel pontosan megjeleníti a fénytörést is átlátszó anyagok környezetében.
__________________________________________________
Fizikai render motor
A realizmus felső határát feszegeti a Cinema 4D új fizikai render motorja. Mintha egy valódi kamerát használnál, beállíthatod a záridőt, rekeszértéket, mélységélességet, motion blur-t, és így tovább.
Olyan továbbfejlesztett hatásokkal találkozhatsz, mint az elmosódott tükröződések, területi árnyékok, és az ambient occlusion. A fizikai render motor az Intel Embree raytracinget használja olyan magasan optimalizált algoritmusokkal, amelyek akár 300 százalékos teljesítménynövekedést is tudnak produkálni a képminőség megtartása mellett. Minél összetettebb egy jelenet, annál inkább kihasználható ez a teljesítmény függetlenül attól, hogy milyen processzorral dolgozol.
A MAXON CINEMA 4D által támogatott fájlformátumokat tartalmazó táblázatot ITT találja.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.