Van egy jó elképzelésed, de egy saját társasjáték készítése túl bonyolultnak ígérkezik? Pi és PixelRita megmutatja, hogyan tudod megvalósítani!
Creativity First
A Dorico szoftver célja az aranysztenderd újradefíniálása a kottázó programok piacán.
A Dorico célja az aranysztenderd újradefíniálása a kottázó programok piacán.
A mai 64-bites többmagos processzorokat is figyelembe véve az alapoktól megírt vadonatúj alkalmazásról van szó, ami a maximális teljesítmény kihasználása mellett intuitív módon segíti a fókuszt a kotta előkészítés minden fázisában. A Dorico kottaképének szépsége és egyenletessége páratlan, ezt az a több száz opció segíti, amivel a zene megjelenésének minden aspektusát alakíthatjuk. Párosítva mindezt a Steinberg (Cubase / Nuendo által is használt) díjnyertes audio engine-jével, a Dorico-ban a VST hangszer és effekt arzenálunkat használva nagyszerűen hangzó végeredmény lesz az eredmény.
Optimalizált munkafolyamat
A Dorico egyszerű és áttekinthető egyablakos felülete egyetlen célt szolgál: a háttérben meghúzódva keretet biztosít ahhoz hogy a felhasználó egyedül a zenére koncentrálhasson. Akár egy egyszerűbb egyképernyős laptopon is kényelmesen használható, de a többmonitoros stúdiókörnyezetet is képes teljes mértékben kihasználni
Erőteljes project management eszközök
A Dorico annyira könnyedén és egyszerűen kezeli a többfelvonásos műveket – pl. a szonátákat, szimfóniákat, dalokat, musical-eket vagy operákat – hogy csodálkozni fogunk azon hogy tudtunk eddig e nélkül élni. Mindegyik projectfile annyi egymástól független zenei darabot tartalmazhat, amennyire csak szükségünk van - ezt hívják itt Flow-nak.
A program öt üzemmódja
A munkafolyamat a Dorico-ban öt egymástól jól elkülönült önálló részre tagolódik, ezek: Setup, Write, Engrave, Play, Print. Ezek bármelyike közvetlenül a fő felületen egyetlen kattintással elérhető az eszköztáron és bármikor könnyedén váltogathatunk közöttük. Bal és jobb oldalon valamint alul ki/be kapcsolható panelek kínálják minden egyes mód saját eszköztárát, s ezek egyetlen klikk-el vagy gyorsbillentyűvel külön bármikor eltüntethetőek hogy a lehető legtöbbet láthassunk a zenéből.
Hatékony ablak menedzsment
Egy projekten belül annyi ablakot nyithatunk meg amennyit csak akarunk: az egyikben például Write módban bejátszunk és szerkesztünk, egy másikban Play módban finomhangoljuk a lejátszást, vagy egyszerűen csak oda-vissza kapcsolgatunk két ablak között egy kattintással. Kapcsolgassuk a nézetet a karmester kottája és az egyes szólamcsoportok között, vagy függőlegesen / vízszintesen felosztva a képernyőt mindkettőn egyszerre dolgozhatunk. A Dorico bármikor képes a munkához optimális környezetet biztosítani anélkül hogy az utunkba állna.
Könnyű kotta és szólam előkészítés
A Dorico természetesen megengedi hogy létrehozzuk a teljes karmesteri és a szólamkottákat egyedi layoutként. Bármikor ha végrehajtunk egy módosítást az egyik layout-on, ezek automatikusan megjelennek a többiben is ahol ez a zenei részlet megjelenik, de közben megmarad a teljes függetlenség az egyes oldalak és a globális kottakép vonatkozásában.
Rugalmas beviteli és szerkesztési lehetőségek
A hangjegyek bevitele a Dorico-ban nagyon gyors és könnyű. A számítógép billentyűzetével vagy az egérrel bevisszük a hangjegyeket, amelyeket könnyen megjegyezhető gyorsbillentyűkkel variálhatunk, módosíthatunk. (A valósidejú zongora MIDI billentyűzetről történő bejátszás lehetősége a folyamatos frissítésekkel rövidesen érkezik majd.) A Dorico minden egyes hangot a zenei kontextusnak megfelelően rögzít, figyelembe véve az előjegyzést, biztosítva hogy a ritmus megjelenítése mindig a legérthetőbb marad, akkor is amikor a hangjegyeket meghosszabbítjuk, megrövidítjük, beillesztünk újakat vagy eltávolítunk meglévőket.
Elsőrangú kottakép
A leghíresebb kottakiadók számára dolgozó kottaszedőkkel való folyamatos konzultáció eredménye az úgynevezett “automatikus engraving engine”, amivel a Dorico a legszebb, legelegánsabb kottaképet állítja össze a kottázó programok között. A legkisebb részletekig menő perfekcionizmus jellemzi a megjelenített zenét, kezdve a Bravura fontcsaládban található minden egyes szimbólum aprólékos kidolgozásától egészen minden egyes elem precíz elhelyezéséig. Ez kiegészül az erőteljes page layout funkcióval, amivel konzisztens és attraktív oldalképet készíthetünk a teljes műhöz. Ehhez még adjuk hozzá a ritmust tagoló térközök egyedi kezelését, ami bármilyen hasonló programmal ellentétben bármikor tiszta és olvasható kottaképet állít elő. Az elemek automatikusan tördelődnek, a közök finomhangolódnak, így minden alkalommal elkerülve a zene áramlatában a ritmus torzulását.
Nagyszerű hangkönyvtár
A műveket Dorico a HALion Symphonic Orchestra (HSO) könyvtáron valamint a HALion Sonic SE 1300 presetjén keresztül produkciós minőségben leszünk képesek megszólaltatni. A HSO több mint 100 patchet és kombinációt tartalmaz vonósokhoz, fa- és rézfúvósokhoz, valamint ütős hangszerekhez számos különböző artikulációs technikával, így a teljes dinamika tartomány és a maximális expresszivitás kidolgozása csak a zeneszerző fantáziáján múlik.
Világklasszis audio engine
A Dorico a Cubase / Nuendo programokban már jól bevált audio engine-t alkalmazza, ami akár 32-bit float point felbontás és 192 kHz mintavételi frekvencia mellett kínál fantasztikus hangminőséget. A Dorico minden VST3 kompatibilis virtuális hangszert és effektet támogat, de természetesen a már jól bevált VST2 hangszerek (pl. Kontakt hangkönyvtárak) is használhatóak.
Nyomtatás és grafika exportálás
A Dorico Print üzemmódjában gyorsan és könnyedén nyomtathatjuk ki a kottákat a nyomtatókon vagy kiexportálatjuk többféle grafikai formátumba, amit elküldve más is kinyomtathat.
Import és Export
Mivel a projectek a legtöbb esetben a kottázó programon kívül kezdődnek vagy fejeződnek be, ezért a Dorico képes a Music XML és a MIDI formátum importálására bármilyen más kottázóprogramból vagy DAW-ból. A végeredményt természetesen mi is kiexportálhatjuk MusicXML formátumba, így a Dorico-ban megkezdett projecteket más alkalmazásokban folytathatjuk.
Rendszer | Mac OS X 10.11, El Capitan, macOS Sierra vagy újabb |
Processzor | Intel kétmagos CPU |
Memória | 8 GB (4 GB minimum) |
Tárhely | 12 GB |
Egyéb |
|
Windows:
Rendszer | 64-bit Windows 10 |
Processzor | Intel vagy AMD kétmagos CPU |
Memória | 8 GB (4 GB minimum) |
Tárhely | 12 GB |
Egyéb |
|
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.
Van egy jó elképzelésed, de egy saját társasjáték készítése túl bonyolultnak ígérkezik? Pi és PixelRita megmutatja, hogyan tudod megvalósítani!
Az Autodesk Maya és 3ds Max további AI eszközökkel bővülnek új távlatokat nyitva ezáltal a 3D és az animációk világában.