Hódít az AI a Maya és a 3ds Max alkalmazásokban

2025-04-07 09:00
Az Autodesk Maya és 3ds Max további AI eszközökkel bővülnek új távlatokat nyitva ezáltal a 3D és az animációk világában.
Az Autodesk Maya és 3ds Max további AI eszközök tömkelegével bővülnek új távlatokat nyitva ezáltal a 3D  és az animációk világában.

Az Autodesk úttörő frissítései az innovációs AI eszközök apropóját tartalmazzák, így az animációs és 3D modellező szoftverei még inkább elérhetővé teszik a kreativitás kiaknázását.

Új eszközök hulláma a Maya-ban és 3ds Max-ban

Az animáció és 3D modellezés magasabb szintre emelése

Az Autodesk Maya és 3ds Max szoftverei, amelyek az animáció és 3D modellezés világának alappillérei, jelentős frissítést kapnak. Az új funkciók között szerepelnek továbbfejlesztett AI képességek valamint új pluginek, melyek célja a munkafolyamatok egyszerűsítése és még jobb támogatása.

Golaem plugin tömegjelenetek szimulációjához

3D világok egyszerű feltöltése

Az egyik kiemelkedő újítás a Golaem plugin a Maya-hoz, amely mostantól a Media & Entertainment gyűjtemény része. A Golaem egyszerűsíti a tömegjelenetek szimulációját, így könnyebbé válik a 3D jelenetek különféle animált karakterekkel való megtöltése, legyen szó egy stadionnyi szurkolóról vagy egy csatatér katonáiról.

  • Layout tool: Testreszabhatod és beállíthatod a karaktereket a Maya nézetablakában anélkül, hogy megváltoztatnád a szimulációkat.
  • Procedurális animációs motor: Egyszerre több karakter irányítása.
  • Interoperabilitás: Szimulációk átvitele Maya-ból 3ds Max, Houdini, Unreal vagy Katana környezetbe, a dedikált pluginek segítségével.
  • Támogatott formátumok: A legfontosabb iparági formátumok, beleértve az OpenUSD-t is, támogatása, így egyszerűsítve a munka menetét az eszközök között.

Flow animáció a kontextusban

A narratív folytonosság fejlesztése

A Flow animáció a kontextusban Maya-ban olyan eszközként szolgál, amely segít a jelenetek összefüggésének megértésében. Ez az eszköz a Flow Production Tracking (korábban ShotGrid) folyamatából származó környező felvételeket integrálja a Maya idővonalába, lehetővé téve az animátoroknak és a layout művészeknek, hogy megalapozott kreatív döntéseket hozzanak.

  • Jelenetek közötti gyorsböngészés: Zökkenőmentesen mozoghatsz a saját munkád és a környező felvételek között.
  • Pipeline-integráció: Váltás a layout vagy FX csővezeték lépései között, hogy a vágás egyes részeire koncentrálhass.

AI és Bifrost innovációk

A hatékonyság növelése AI-val

Az Autodesk számos AI eszközt vezet be az interaktív munkafolyamatok javítása érdekében.

  • Machine Learning deformer: 40-szer gyorsabban töltődik be, és 80%-kal kevesebb lemezterületet használ.
  • Bifrost folyadékok: Procedurális folyadékszimulációs funkció mostantól elérhető Maya-ban, adaptív felbontással, részecske alapú habbal és továbbfejlesztett sebességbecsléssel.
  • FLIP megoldó: Ideális nagy léptékű, nem viszkozus folyadékszimulációkhoz, lehetővé téve a színes folyadékok kibocsátását és keverését.

Volume Booleans egységesítés

A 3D modellezés egyszerűsítése

A térfogati Booleans eszköz mostantól mind a Maya, mind a 3ds Max platformon elérhető, egységesebb Boolean motorral. Ez az eszköz lehetővé teszi a szabad formájú alakzatok felfedezését és összetett organikus formák létrehozását egyszerű primitívekből.

OpenUSD és OpenPBR fejlesztések

A művészi kontroll és integráció javítása

Az Autodesk tovább fejleszti az OpenUSD-t a Maya és 3ds Max programokban új funkciókkal:

  • Tengely és skála beállítások: Támogatott a Maya-ban.
  • Attribútum szerkesztő: Elérhető a 3ds Max-ban.
  • Light linking: Nagyobb irányítást biztosít a renderelés felett mindkét programban.
  • OpenPBR: Mostantól az alapértelmezett árnyékolási beállítás javítja az anyagok pontos megjelenítését és a szoftverek közötti cserét.

Összefoglalás

Ezekkel a frissítésekkel az Autodesk biztosítja, hogy a Maya és a 3ds Max továbbra is az animáció és a 3D modellezés élvonalában maradjon. Akár AI által vezérelt eszközökről, tömegjelenet szimulációs pluginokról, vagy átfogó platformfejlesztésekről van szó, a művészek továbbra is legkreatívabb és legsokoldalúbb lehetőségekre számíthatnak.

Forrás: Autodesk shakes up Maya and 3ds Max with new AI tools and plugins | Creative Bloq

Maya és 3ds Max árakért és további információért keresd fel viszonteladóink egyikét! Ha kérdésed van, ügyfélszolgálatunk is készségesen a rendelkezésedre áll!

Termékek
Tanfolyamok

Olvass tovább

, ,
Hódít az AI a Maya és a 3ds Max alkalmazásokban

Az Autodesk Maya és 3ds Max további AI eszközökkel bővülnek új távlatokat nyitva ezáltal a 3D és az animációk világában.

, ,
Megérkeztek a Snagit és a Camtasia 2025-ös fejlesztései

Megérkezett a Snagit és a Camtasia legújab, 2025-ös frissítése, és rengeteg új, izgalmas funkciók kerültek bemutatásra.


Kevesebb stressz, több eredmény: 7 tipp a hatékony munkához

A hatékonyság növelése kulcsfontosságú az életünkben. De hogyan érjünk el jobb teljesítményt kevesebb stresszfaktorral?

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram