Ezek az idei év legmenőbb vizuális trendjei - Adobe Stock


Az Adobe Stock csapata utána járt, milyen típusú képek voltak a legnépszerűbbek az oldalon. A cég ezzel megkönnyíteni és támogatni szeretné az alkotók és designerek munkáját, összegyűjteni a trendeket, és nagyobb rálátást adni a fogyasztók elvárásaira.


adobestock_lead.jpg

 

Egy intenzíven vizuális világban élünk, ami azt jelenti, hogy a képek a fogyasztókkal való kapcsolatteremtés egyik legfontosabb módja. Ezt a cégek és a designerek is tudják és ez az oka annak, hogy fontossá vált a képek gördülékeny használata és a képesség, hogy felismerjük a vizuális trendeket és megértsük mit is jelentenek a fogyasztónak. Ezt szeretné megkönnyíteni az Adobe Stock vizuális trendjelentése is.

2019-ben már sokkal többről szól a vizuális háttér, mint megosztásokról és lájkvadászatról. A Stock oldal munkatársai, most összegyűjtötték azokat a fotókat az alkotók és cégek számára, melyek a legtöbb pozitív hozzászólást, illetve vitát indítottak, egyszóval megmozgattak valamit a fogyasztókban.

A csapat végig vette a divatfotóktól kezdve a művészi alkotásokon át, az üzleti világ, a popkultúra és a social media fotókon keresztül az összes témakört, mindezt azzal a céllal, hogy feltárja a jelent alakító vizuális trendeket.

Lássuk a 2019-es év előrejelzését!

 

kep01_12.jpg

Természetközeliség

 

Mivel mindennapi életünk szerves részévé vált a digitális világ és a technológia, egyre inkább távolodunk a természettől. Ez a távolodás pedig tudatosan vagy tudat alatt arra serkenti az embereket, hogy törekedjenek a természetközeliségre. Ez a vágy komoly hatással van a fogyasztói magatartásra is. Például az NPD Group szerint az Egyesült Államokban a vásárlók közel fele keres természetes összetevőket az általuk választott termékekben. Ennek hatására pedig megfigyelhető, hogy a márkák igyekeznek olyan brandet kiépíteni, mely tudatosan tartalmazza a természet elemeit, így hatva a fogyasztókra.

 

kep02_11.jpg

Vizuális demokrácia

 

A másik jellemző tendencia, hogy a cégek azt sugallják, hogy saját képedre tudod formálni az általuk kínált terméket. Manapság már nem várjuk el, hogy egy márka határozzon meg minket, mikor naponta 95 millió fotó kerül fel az Instagramra, és 100 millió órányi videót tartalmaz a Facebook. Erre pedig a cégek le is csapnak, és olyan módszereket építenek ki, melyek kihasználják a saját képeink létrehozására vonatkozó vágyainkat. Például az American Eagle ruházati cég, elindította a #aeriereal kampányát, melyben felkérte a női fogyasztókat, hogy töltsenek fel saját magukról képeket, ezzel is erősítve a pozitív testképet. 

A vásárló bevonása egyfajta kreatív demokráciát eredményez, vizuálisan pedig lényege a sokszínűség, a természetes, nem profi benyomását keltő képalkotás, világos színek és változatos témák.

 

kep03_9.jpg

Vizuális lázadás

 

Abban a korban élünk mikor az emberek készek felvállalni a véleményüket, és ezt vizuálisan is kommunikálják. Hallatni szeretnénk a hangunkat, legyen szó kreatív önmegvalósításról, vagy akár szélsőséges politikai véleménykinyilvánításról. Ezt a lázadó magatartást pedig szintén magukra formálják a cégek, és a kirakatok berendezéseiben, csomagolásokban és arculatoknak köszön vissza a fogyasztók tüntető magatartása.

Ez az irány, vizuális kontextusban az identitás széles skáláját tárja elénk, a félelem nélküli egyéniséget hirdeti, és az erő, a magabiztosság és az intenzitás jellemzi.

 

kep04_3.jpg

Nemes ügy

 

Manapság már sok esetben nem elég egy jól felépített arculat. A márkáknak olyan jelentősebb, koherens társadalmi célokat kell közölniük, mint például a természetvédelem, vagy a társadalmi igazságosság. Vizuális területen ez azt jelenti, hogy olyan témájú fotókat kell használniuk, amelyek globális szinten népszerű témákat ábrázolnak, vagy felhívja a figyelmet a földünket érintő problémákra.

Az Adobe tervezi, hogy az év folyamán mindegyik új trendet közelről vizsgálni fogja, gyökereiket nyomon követi, megkeresi a kapcsolatot a trendek és a fogyasztók között, és megadja a designerek és a márkák számára azokat a kontextusokat, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy egy fogyasztóbarát, saját brandet alakíthassanak ki.

További tippekért kattintsatok IDE vagy nézzétek meg hivatalos Adobe termékleírásainkat!

 

(Adobe Blog)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram