Az Adobe lehet a következő 10 milliárdos szoftvervállalat

    Az Adobe a Salesforce nyomába eredt.

     

    Az Adobe kiadta a Q2 2018-as pénzügyi jelentését, ami nagyszerű jelent és még bíztatóbb jövőt jósol a cégnek. A cég 2.2 milliárd dolláros bevételt jelentett erre a negyedévre, ami 24 %-al nagyobb az előző év ugyanezen időszakához képest. Ez így összesen 8.8 milliárd USD éves szinten, így rövidesen az Adobe is beléphet a 10 milliárd USD bevételű szoftvergyártók sorába.

    A bevétel az összes üzleti vonalon emelkedett, de ebben már régóta nincs semmi meglepetés, ahogy abban sem, hogy ezt a cég elsősorban a húzótermékeinek köszönheti: a Photoshopnak, az InDesignak és a Dreamweavernek. A digitális média, amibe beleértendő a Creative Cloud és a Document Cloud összesen 1.55 milliárd USD-vel járult hozzá a 2.2 milliárdos összbevételhez. Ennek is nagy része, 1.3 milliárd a kreatív szoftverektől érkezett, a maradékhoz a Document Cloud tette hozzá 243 millió USD értékben.

    Bár az Adobe régóta elsősorban a kreatív szoftverek gyártójaként ismert, az utóbbi időkben erőteljesen megvetette a lábát a marketing, az analitika és a hirdetések területén. Legutóbb pedig a Magento 1.6 milliárd USD-s felvásárlával megerősítette az ecommerce-beli pozícióit is. Az Adobe jelenleg elsősorban az egyik legjelentősebb konkurenciájára, a Salesforce-re koncentrál, mely szintén renkívül erős marketing pozíciókat birtokol, s talán nem véletlenül szintén nemrég lépett a 10 milliárdos cégek klubjába.

    Erősítés az e-kereskedelem területén

    Shantanu Narayen, az Adobe CEO-ja elemzőknek adott interjújában a Magento-t kulcsszereplőként említi abban a folyamatban, ahol a vásárlókat megérthetjük a vásárlási ciklusban: “A Magento akvizíciójaval az Adobe lesz az egyetlen olyan vállalat, amely a tartalomgyártás, a marketing, a hirdetések, az analitika és most már az e-commerce területén képes valósidejű személyre szabott ügyfélélményt kínálni, legyen szó webről, mobilról, közösségi médiáról vagy fizikai áruházról. Úgy gondoljuk, hogy a Magento kibővíti a piaci lehetőségeinket, teljessé teszi a termékportfoliónkat és a legelhanyagoltabb vásárlói igényeket is kielégíti.” - mondta Narayen.

    A cég folyamatosan növekszik, átlagosan évi 18%-al, és úgy tűnik, hogy a Magento felvásárlásával ez a potenciál még tovább növekszik, így Narayen joggal feltételezi hogy a Magentora költött pénz segíteni fogja a növekedést.

    Harc a Salesforce-al

    A bevételi adatok bejelentésével egyidőben a rivális Salesforce megtartotta a Salesforce Connection Conference-t Chicago-ban. Mindkét cég hasonló marketing stratégiát használ, bár a Salesforce elsősorban a vásárlókra koncentrál beleértve a CRM-et és a szolgáltatások nyújtását. Az Adobe pedig elősorban a tartalommal különbözteti meg magát, ami az összehasonlításban a bevételének a többségét hozza.

    A két cég hasonló pályán is növekszik, a Salesforce az utóbbi öt év gyors bővüléseként elérte a 3 milliárdos negyedéves eredményt a legutóbbi negyedévben, míg a 2 milliárdot tavaly Novemberben. A 2013-ban bevezetett előfizetéses modell bevezetése előtt, az Adobe 995 millió USD-s bevétellel számolhatott (ez pontosan 2013 augusztusi szám). Az előfizetéses rendszer előnyeit folyamatosan élvezik, azóta is stabil és kiszámítható a növekedés.

    A cégek akvizíciós stratégiája is hasonló: a Crunchbase adatai szerint 2013 óta a Salesforce 27 céget vásárolt fel, míg az Adobe jelenleg 13-nál tart. Mindketten vásároltak fel jelentős e-commerce szereplőket: az Adobe idén a Magento-t, míg a Salesforce a Demandware-t két évvel ezelőtt.

    Az Adobe jelenlegi marketing oldali eszköztára lehetővé teszi a folyamatos üzleit növekedést. Valószínűleg sosem éri el a kreatív terület bevételeit, de pont ez a terület járulhat hozzá jelentősen az Adobe elképesztő méretű növekedéséhez.