A digitális aláírás szerepe az oktatásban


Számos oktató úgy véli, hogy a tanár-diák viszonyt és az oktatás módját illető átrendeződés hosszú távon is megmarad és a tanítás főként az online térben fog zajlani függetlenül a járvány jövőbeli alakulásától és attól, hogy feloldják-e az összes korlátozást.


Az USA oktatási rendszere hatalmas változáson ment keresztül az elmúlt évben. A világjárvány az amerikai iskolák felét arra kényszerítette, hogy teljes mértékben online oktatásra álljanak át, míg 20 százalékuk hibrid rendszert vezetett be. 

Most, hogy sok tanár, diák és egyéb iskolai dolgozó is távolról teszi a dolgát, a papíralapú ügyintézés még a korábbinál is fenntarthatatlanabbá vált. Az eddigi rendszer körülményességét jelzi, hogy például az aláírások csak akkor számítanak hitelesnek, ha személyesen történt az aláírás. Egy ilyen folyamat napokig, vagy akár hetekig is elhúzódhatott, ezen kívül sokkal nagyobb az iratok elkeveredésének, vagy megrongálódásának esélye.

Ezekre a problémákra válaszul egyre több iskola építi be a mindennapi működésébe a digitális aláírási rendszert. Ennek eredményeként ezek az oktatási intézmények jelentős mértékben csökkentik az iratokkal kapcsolatos ügyintézésre fordított időt. Ennek hatása pedig azonnal érezhető.

Íme, hogyan építik be a digitális aláírást az iskolák az oktatási rendszerükbe:

 

3_3.jpg

 

Miért lett hirtelen hasznos a digitális aláírás?

Az oktatási rendszerrel kapcsolatos elvárások az elmúlt egy évben minden eddiginél gyorsabban változtak. Egy aktuális IDC – mely az Adobe Document Cloud partnere – kutatás azt mutatja, hogy az amerikai szülők 63%-a aggódik, hogy gyermeke az iskolában megfertőződik és ezen szülők egy része szeretné, hogy a virtuális tanítás lehetősége a vírushelyzet után is elérhető maradjon.

Az ehhez hasonló felmérésekre reagálva az amerikai iskolák 70%-a növelte a fókuszát ezen a területen. Az általános- és középiskolák, valamint az egyetemek 39%-a nyilatkozott úgy, hogy jelenleg aktívan dolgoznak a rendszerük digitális átalakításán, míg 65% arról számol be, hogy hajlandók kockázatosabb újításokat is meglépni a következőkben annak érdekében, hogy előnyhöz jussanak versenytársaikkal szemben.

Ez a digitális átalakítás kifejezetten fontos a különböző iratok feldolgozásának területén. 2020-ban az USA oktatási intézményeiben hetente átlagosan 85 000 aláírt dokumentumot dolgoznak fel és az iskolák 35%-a kalkulál úgy, hogy a feldolgozandó iratok száma emelkedni fog a következő 18-21 hónapban és mivel az amerikai ügyintézési folyamatok nagyjából 77%-a tartalmaz valamilyen papírt igénylő lépést, ha nő az iratok száma, az óriási papírhegyeket eredményezhet majd.

Egy digitális aláírási rendszer használata azonban csökkenti a papíralapú ügyintézési rendszerből fakadó költségeket, időigényt és kockázatot. Ezeket az előnyöket nem egy oktatási intézmény tapasztalta az elmúlt nehéz év során.

 

2_7.png

 

A rendszer használata a gyakorlatban

Mikor 2020 elején megváltoztak az oktatási viszonyok, az Új-Mexikói Egyetem (The University of New Mexico – UNM) vezetői nem hezitáltak, gyorsan bevezettek a digitális oktatási rendszer keretein belül egy elektronikus aláírási rendszert, melyet szinte minden ügyintézési folyamatban használnak a tandíj fizetéstől, az ösztöndíj igénylésén át a kérelmek elbírálásáig.

A digitálisan aláírt PDF-ek lehetővé teszik, hogy az ügyintézés ne akadjon meg egy adott fázisban, hanem folyamatos legyen, így rengeteg időt takaríthatnak meg. Az újonnan bevezetett rendszer segítségével például a különböző befizetett díjak egy központosított helyen követhetők nyomon.

Az Új-Mexikói egyetem számos területen profitált az új rendszerből, és mivel az rendkívül könnyen konvertálhatónak tűnik az egyes területek között, elhatározták, hogy az egyetem minden részlegén bevezetik a digitális aláírást. Ezen kívül új fajta formanyomtatványokat is fejlesztenek, melyek célja, hogy még inkább meggyorsítsa, biztonságosabbá tegye és a lehető legjobban automatizálja az iratok kezelésének folyamatát.

 

1_1.jpeg

 

A digitális aláírás beépítése egy már meglévő struktúrába

Még azon iskolák számára is hatalmas változást jelenthet egy ilyen rendszer használata, melyekbe nem jár több ezer diák. A digitális aláírási rendszert használó oktatási intézmények 62%-a állítja, hogy biztonságosabban lehet kezelni a különböző dokumentumokat, mióta ilyen aláírási rendszert használnak, míg 34% rövidebb átfutási időről, 26% pedig arról számol be, hogy könnyebben be tudják tartani az iratok aláírásával kapcsolatos jogi szabályozásokat.

A digitális aláírás használata a járványhelyzet utáni időkben is ugyanúgy rugalmasabbá és gyorsabbá teheti a mindennapi teendőket egy szervezet életében, változzon szinte akárhogy a munkakörnyezet. Segítségével például egy egyetem esetében könnyen megoldható, hogy minden tanár és diák egyszerűen hozzáférhessen a számára fontos dolgokhoz.

Az már tisztán látszik, hogy a digitális aláírás a koronavírus után is velünk marad majd, sőt az ilyen és ehhez hasonló rendszerek használata minden bizonnyal exponenciálisan emelkedni fog majd.

A témához kapcsolódó Adobe Sign részletes termékleírását itt találod!

 

(Adobe Blog)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram