A következő táblázat segít eligazodni a MAXON CINEMA 4D szoftverei közt. A lista az összes fellelhető funkciót tartalmazza.ÁTTEKINTÉS
A következő táblázat segít eligazodni a MAXON CINEMA 4D szoftverei közt. A lista az összes fellelhető funkciót tartalmazza.
| A lila háttér jelzi az új funkciót | |||||
| Felület | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Cross-platform-os támogatás Mac & Windows felületen | x | x | x | x | x |
| 64 bites architektúra | x | x | x | x | x |
| OpenGL 3.0 támogatás | x | x | x | x | x |
| Extensive API: C++, Python, C.O.F.F.E.E. | x | x | x | x | |
| Munkafolyamat | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Kontextus érzékeny, teljes kereshetőségű HTML támogatás | x | x | x | x | x |
| Parancsok | x | x | x | x | x |
| Teendők | x | x | x | x | x |
| Többszörös feladatkezelés | x | x | x | x | x |
| Személyre szabható eszköztár/ rétegek/ menük | x | x | x | x | x |
| Világos és sötét sémák | x | x | x | x | x |
| Korlátlan számú ablakok | x | x | x | x | x |
| Heads-up megjelenítés | x | x | x | x | x |
| Személyre szabható előreugró menük | x | x | x | x | x |
| Non-modális eszközök valós idejű visszajelzéssel | x | x | x | x | x |
| Összecsukható vezérlők és paletták | x | x | x | x | x |
| Kiválasztható/elrejthető szűrők | x | x | x | x | x |
| Egyéni felhasználói adatok objektumonként | x | x | x | x | x |
| Nézetablakba írható megjegyzések | x | x | x | x | |
| Réteg rendszer tárgy- és anyagkezeléshez | x | x | x | x | x |
| XRef | x | x | x | x | |
| Táblatámogatás Wacom és egyéb tablet rendszerekhez | x | x | x | x | x |
| 3dconnexion, 3DMouse támogatás | x | x | x | x | |
| Stereo kijelző nézetablakban | x | x | x | x | |
| OpenGL nézetablak | x | x | x | x | x |
| Tárgy kiemelés | x | x | x | x | x |
| 11 nyelvű kezelőfelület | x | x | x | x | x |
| Arab felület támogatás | x | x | x | x | |
| OS X Lion teljes képernyős támogatás | x | x | x | x | |
| Retina ikonok | x | x | x | x | |
| Solo gomb | x | x | x | x | |
| Komment címke | x | x | x | x | |
| Felhasználói Részvétel | x | x | x | x | |
| Összeomlás kezelés | x | x | x | x | |
| Munkafolyamat fejlesztések | x | x | x | x | |
| Take System | x | x | x | x | |
| Új színválasztó | x | x | x | x | x |
| Kamera | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Kamera, Target Kamera, Sztereó Kamera | x | x | x | x | x |
| Jelenet kamera | x | x | x | ||
| Kompozíció-segítő camera | x | x | x | x | x |
| Fókusz kamera | x | x | x | x | x |
| Kamera kalibrátor | x | x | |||
| Morph kamera | x | x | x | ||
| Kameraemelő | x | x | x | ||
| Adatcsere/ Formátum támogatás | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| QuickTime | x | x | x | x | x |
| AVI | Win | Win | Win | Win | Win |
| PSD, TIFF, OpenEXR (rétegekkel) | x | x | x | x | x |
| HDR, DPX, RLA, RPF | x | x | x | x | x |
| BMP, IFF, JPG, PICT, PNG, TARGA | x | x | x | x | x |
| Quicktime VR objektumok, panoráma | x | x | x | x | x |
| CINEWARE kompatibilitás | x | x | x | x | x |
| After Effects compositing exchange - 3D adatokkal | x | x | x | x | |
| Nuke exchange | x | x | x | x | |
| Photoshop exchange | x | x | x | x | x |
| Apple Motion compositing exchange - 3D adatokkal | x | x | x | x | |
| Apple Final Cut Pro compositing exchange | Mac | Mac | Mac | Mac | |
| Digital Fusion compositing exchange | Win | Win | Win | Win | |
| Shake compositing exchange | x | x | x | x | |
| Houdini Engine Támogatás | x | ||||
| SketchUp Importer | x | x | |||
| DXF, DWG, 3DS, DAE, FBX, DEM, LWS, STL, VRML2, OBJ, COLLADA, Alembic - támogatás | x* | x | x | x | x |
| IGES importer | x | x | |||
| Okino csatlakozás - tökéletes CAD fájl importálás opcionális PolyTrans szoftverrel (Windows) | x | x | |||
| BodyPaint 3D exchange - 3ds Max, Maya, Softimage ésLightwave | x | x | x | x | |
| A legújabb FBX és Alembic formátumok támogatása (FBX 2014 és Alembic 1.5) | x | x | x | x | |
| * csak importálás | |||||
| Modellező eszközök | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Parametrikus objektív primitívek | x | x | x | x | x |
| Jelenet objektumok: talaj, ég, környezet, színpad, előtér, háttér | x | x | x | x | x |
| Parametrikus spline primitívek | x | x | x | x | x |
| Extrude, Lathe, Loft, Sweep | x | x | x | x | x |
| Sokszög-modellező eszközök N-gon támogatással | x | x | x | x | x |
| Felület felosztás | x | x | x | x | x |
| Modellezés generátorok:Metaball, Boolean, Symmetry, Array, Atom Array, Instance, Connect, Spline Mask, Python | x | x | x | x | x |
| PolyPen | x | x | x | x | |
| Spline (Toll, Vázlat, Simítás, Ív és Logikai parancsok) | x | x | x | x | |
| Bevel Deformer | x | x | x | x | |
| Továbbfejlesztett Fogaskerék | x | x | x | x | |
| Továbbfejlesztett Szimmetrikus Objektum | x | x | x | x | |
| Deformer Falloff | x | x | x | x | |
| Mesh Check | x | x | x | x | |
| Torzítók: Bend, Twist, Bulge, Shear, Taper, FFD, Formula, Wind, Explosion, Melt, Shatter, Wrap, Polygon Reduction, Spherify, Spline Rail, Spline, Displacer, Collision, Camera, Smoothing, Spline Wrap, Shrink Wrap, Mesh, Squash&Stretch, Explosion FX, Correction, Jiggle, Morph, Surface | x | x | x | x | x |
| Munkalapok | x | x | x | x | x |
| Dinamikus útmutatók | x | x | x | x | x |
| Tárgymutatók | x | x | x | x | x |
| 2D & 3D csatolás | x | x | x | x | x |
| Raycast kiválasztás | x | x | x | x | x |
| Typo eszközök (Kerning, Tracking, Baseline Shift) | x | x | x | x | |
| Új él-, szögcsúsztatás | x | x | x | x | |
| * Csak: Array, Boole, Spline Mask, Instance | |||||
| ** Csak Bend, Bulge, Sheer, Tape, Twist, Explosion FX, Formula, Wind | |||||
| Formázás | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Funkcionális formázás | x | ||||
| Ecsetek formázása | x | ||||
| Baking | x | ||||
| C++ Sculpt Brush API | x | ||||
| Python Support for lib_sculpt | x | ||||
| PoseMorph | x | ||||
| R17 Formázás | x | ||||
| UV szerkesztés | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| UV szerkesztő | x | x | x | x | |
| Interaktív UV térképezés vetülettípusokhoz | x | x | x | x | |
| Optimalizált UV térképezésvarratok automatikus eltávolításához | x | x | x | x | |
| LSCM kicsomagolás és tárolás | x | x | x | x | |
| ABF kicsomagolás és tárolás | x | x | x | x | |
| UV Peeler | x | x | x | x | |
| UVs for Caps | x | x | x | x | |
| UV Fejlesztések | x | x | x | x | |
| Anyagok és texúrák | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| 13 standard anyagcsatorna: Color, Diffusion, Luminance, Transparency, Reflection, Environment, Fog, Bump, Normal, Alpha, Specular, Glow, Displacement | x | x | x | x | x |
| Átlátszóság (absorption), teljes belső reflekciók, külső reflekciók | x | x | x | x | x |
| Homályos reflekciók és transzparensek | x | x | x | x | x |
| Normal maps: tangent, object or world | x | x | x | x | x |
| Elmozdulás: intenzitás (központosított), piros/zöld, RGB | x | x | x | x | x |
| Photoshop PSD rétegek használatonként | x | x | x | x | x |
| Animált textúrák (MOV, AVI, sequence) minta előnézettel | x | x | x | x | x |
| Választható nézetablak felbontás és csatorna kijelzés anyagonként | x | x | x | x | x |
| Modell árnyékolás: Phong, Blinn, Oren-Nayar | x | x | x | x | x |
| Fresnel Shader incl. physically correct IOR | x | x | x | x | x |
| Zajárnyékolás 32 különböző zaj algoritmussal | x | x | x | x | x |
| Réteg árnyékolás | x | x | x | x | x |
| Proximity-alapú Proximal árnyékoló | x | x | x | x | x |
| Eljárási felület árnyékolók | x | x | x | x | x |
| Textúra összeolvasztás: surface color, illumination, Ambient Occlusion, Normals, displacement and more | x | x | x | x | x |
| Sub-polygon elmozdulás | x | x | |||
| Sub-Surface szórás | x | x | x | ||
| Terrain Mask shader | x | x | |||
| Brick, Wood, Weathering, Pavement, Normalizer árnyékolók | x | x | x | x | |
| Sketch & Toon Art, Hatch, Spot (halftone) árnyékolók | x | x | |||
| 3D Painting a rétegekkel, az összes keverési mód Photoshop fájl kompatibilis | x | x | x | x | x |
| Többcsatornás multi-brush festés egyetlen simítással | x | x | x | x | x |
| Raybrush festés közvetlenül a renderelt eredményen | x | x | x | x | x |
| Projekt festés | x | x | x | x | x |
| Exchange előrejelzés Photoshop-ban | x | x | x | x | x |
| Camera Mapping | x | x | x | x | x |
| ProjectionMan camera mapping workflow tool | x | x | x | x | x |
| Texture Manager | x | x | x | x | |
| Grass Material árnyékoló | x | x | |||
| Brick Shader Enhancements | x | x | x | x | |
| Visszatükröződő Csatorna | x | x | x | x | |
| Formula árnyékoló | x | ||||
| Váltakozó árnyékoló | x | x | |||
| Világítás | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Világítás típusok: Omni, Spot, Infinite, Area, Square Spot, Parallel Spot, Square Parallel Spot | x | x | x | x | x |
| Kemény, lágy, terület árnyékok | x | x | x | x | x |
| Láthatóság, volumetrikus és inverz volumetrikus világítás | x | x | x | x | x |
| Belső zaj megvilágítás vagy láthatóság | x | x | x | x | x |
| Belső/külső fényszóró, magasfény, árnyék tárgyanként | x | x | x | x | x |
| Egyéni lencseszélességek | x | x | x | x | x |
| Maróanyagok | x | x | |||
| Színhőmérséklet (Kelvin) | x | x | x | x | x |
| Photometrikus fényerő beállítás (Candela, Lumen) | x | x | x | x | x |
| Support of IES light data | x | x | |||
| Renderelés | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Renderelés 128,000 pixel szélességtől (32 bits/pixel) | 800*600 | x | x | x | x |
| Bucket renderelés | x | x | x | x | x |
| Instance renderelés | x | x | x | x | x |
| Színprofil támogatás | x | x | x | x | x |
| Kamera fehéregyensúly | x | x | x | x | x |
| Lineáris munkafelület | x | x | x | x | x |
| Adaptív élsimítás | x | x | x | x | x |
| Multi-Pass output | x* | x | x | x | x |
| Tárgy pufferek - egyedi alfa-csatornák specifikálása csatornánként | x* | x | x | x | x |
| Ambient Occlusion | x | x | x | x | x |
| Global Illumination (IR 2.0, QMC, mixed) | x | x | x | x | |
| Fizikai Renderer fizikai kamerával, kíváló minőségű mélységélesség, kíváló minőségű motion blur | x | x | x | ||
| Stereo renderelés | x | x | x | x | |
| Mélységélesség post effect | Engedélyezve | x | x | ||
| Vector Motion Blur post effect | Engedélyezve | x | x | ||
| Pozíció engedélyezés | x | x | x | x | x |
| CineMan Renderman-compliant bridge | x | x | |||
| Vázlat és rajz non-fotorealisztikus renderelése | x | x | |||
| Pyrocluster volumetrikus részecske renderelés | x | x | |||
| Physical Sky | x | x | |||
| 3D Hang renderelés | x | x | x | x | x |
| Képnézegető: RAM lejátszó, színkorrekció, image merge, anaglyph előnézet, stb. | x | x | x | x | x |
| Vízjel post effect | x | x | x | x | |
| Render Queue batch rendering system | x | x | x | x | |
| Universal Sampler (GI-QMC) | x | x | x | x | |
| Radiosity maps | x | x | x | x | |
| Subsurface-Scatering | x | x | x | ||
| Team Render (Number of Nodes) | x (3) | x (3) | x (unlimited) | ||
| Embree integráció | x | x | x | ||
| Light Mapping | x | x | x | x | |
| Normal Pass | x | x | x | x | |
| Team Render Server (Number of Nodes) | x (3) | x (3) | x (unlimited) | ||
| BiRender - Nem Fotórealisztikus Renderelés | x | x | |||
| Global Material Override | x | x | x | x | |
| * Csak AE CINEMA 4D Layer-ben elérhető | |||||
| Animáció | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Egyszerű egykattintásos felvétel-gomb a Keyframe pozíciókhoz, méretekhez, forgatáshoz, pont-réteg animációkhoz és felhasználó által megadott paraméterekhez | x | x | x | x | x |
| Minden animálható paraméterhez feltével | x | x | x | x | x |
| Automatikus keyframe-ek | x | x | x | x | x |
| Cappucino - valós idejű keyframe-ezés | x | ||||
| PowerSlider animációs eszköztár a visszajátszáshoz és keyframe manipulációhoz | x | x | x | x | x |
| Timeline - akár négy Timeline ablak testraszabaható pályakijelzővel és dobesheet, vagy F-Curve megjelenítési mód | x* | x | x | x | x |
| F-Curve Snapshot és kisebb módosítási görbék | x | x | x | x | |
| Állandó sebességű opció sávonként | x | x | x | x | x |
| Keyframe csökkenés | x | x | x | x | |
| Keyframe baking | x | x | x | x | |
| ASCII animáció importálás | x | x | x | x | |
| Non-lineáris animáció/ mozgás keverő rendszer | x | x | x | x | |
| Korlátok: PSR, Up-Vector, Clamp, Mirror, Parent, Aim, Spring | x | x | x | x | |
| Driver tag | x | ||||
| XPresso - node-alapú Expression szerkesztő | x** | x | x | x | x |
| Virtuális végigjátszás eszköz - első személyű jelenet navigáció és animáció | x | x | |||
| Interakciós Címke | x | x | x | x | |
| Animációs Pontok | x | x | x | x | |
| Mozgáskövető | x | ||||
| Grafikai Nézet a Mozgáskövetőhöz | x | ||||
| Lencse Torzítási Támogatás a Mozgáskövetőhöz | x | ||||
| * Csak egy Timeline ablak | |||||
| ** Python Node-ot nem tartalmazza | |||||
| Dinamikus animáció | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Alapvető részecske rendszer | x | x | x | x | |
| Node-alapú részecske rendszer | x | ||||
| Merev test dinamika MoGraph tárgyakhoz | x | x | |||
| Merev test dinamika | x | ||||
| Joints, Springs, Motors | x | ||||
| Laza test dinamika | x | ||||
| Aerodinamikai erők | x | ||||
| Plastic & Breaking Springs | x | ||||
| Breaking csatlakozók | x | ||||
| Ruha dinamika és öltöztető funkciók | x | ||||
| Hajdinamika | x | ||||
| Spline dinamika | x | ||||
| MoGraph eszközök | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Cloner objektum | x | x | |||
| Törés objektum | x* | x | x | ||
| Mátrix objektum | x | x | |||
| MoInstance objektum | x | x | |||
| MoText objektum | x | x | |||
| Tracer objektum | x | x | |||
| Spline Mask objektum | x | x | x | x | |
| MoSpline parametrikus spline generátor L-system funkciókkal | x | x | |||
| Effektorok a következőkhöz: Position, Scale, Rotation, Color, Time using Falloff, Shader, Random, Formula, Delay, C.O.F.F.E.E., Python, Inheritance, Sound, Spline, Step, Target, Time/ Volume effectors | x* | x | x | ||
| PolyFX polygon törés deformer | x | x | |||
| MoGraph Selection tag | x | x | |||
| Beat Shader | x | x | |||
| MoGraph Multi-shader | x | x | |||
| MoExtrude | x | x | |||
| * Fracture Object, Plain és Random Effectors csak regisztráció után | |||||
| Karakter animációs eszközök | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Karakter objektum/autorigger | x | ||||
| CMotion - parametrikus walk system | x | ||||
| Kötések full dinamikás IK-val | x | x | x | x | |
| Skin Deformer - lineáris, gömb és keverten deformált kötések támogatása | x | x | x | x | |
| Súly menedzser eszközök | x | x | x | x | |
| Auto súlyozás | x | x | x | x | |
| PoseMorph morphing és hierarchikus keverő rendszer | x | ||||
| Tükör, elnevező és festő eszközök | x | x | x | x | |
| Súly effektor | x | x | x | x | |
| VAMP eszköz: súly transzformátor, morph-ok, kiválasztás, textúrák, Uv-k és vertex maps | x | ||||
| Tension tag | x | ||||
| Quaternion tag | x | ||||
| Point Cache tag | x | x | x | x | |
| Izom deformer | x | ||||
| Vizuális kiválasztó | x | ||||
| Hajszimuláció és renderelés | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Guide-alapú hajrendszer | x | ||||
| Hajminták | x | ||||
| Toll objektumok | x | ||||
| Szőrme rendszer | x | ||||
| Haj stílus eszközök: Move, Scale, Rotate, Brush, Comb, Clump, Curl, Cut, Push, Straighten, Add Guides, Mirror, Set Roots | x | ||||
| Hajdinamika | x | ||||
| Haj árnyékoló rendszer | x | ||||
| Tartalom | Lite | Prime | Broadcast | Visualize | Studio |
| Alapvető beállítások és demo jelenetek | x | x | x | x | x |
| Javasolt beállítások és demo jelenetek | x | ||||
| Broadcast Könyvtár, beleértve anyagok, kamerák és objektumok | x | x | |||
| Visualization Könyvtár, beleértve anyagok, beállítások és építészeti objektumok | x | x | |||
| Lite Könyvtár, beleértve anyagok, kamerák és objektumok | x | x | |||
| Teljesen átdolgozott Tartalom Könyvtár | x | x | x | x | |
Forrás: Maxon
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.