Minden, ami a 3D festéshez szükséges.ÁTTEKINTÉS
A MAXON BodyPaint 3D tökéletes eszköz a kiváló minőségű textúrák és egyedi szobrok megalkotásához.
Intsünk búcsút az UV szegélyeknek, a pontatlan textúrázásnak, a 2D-s képszerkesztőknek, és köszöntsük a MAXON BodyPaint 3D-t, amellyel közvetlenül láthatjuk el a 3D-s objektumokat textúrákkal.
A MAXON BodyPaint 3D ezen felül rendelkezik egy átfogó szobrász eszköztárral is, mellyel egy egyszerű objektumból műalkotást készíthetünk.
A BodyPaint 3D rendelkezik az összes olyan eszközzel, amely a textúrák megalkotásához szükséges. Ecsetek, lasszók, szűrők, radírok és sok minden más. A MAXON BodyPaint 3D még az Adobe Photoshop .abr ecseteit is képes kezelni. A tabletek (például Wacom) teljeskörű támogatásának hála pedig a festés pont olyan természetes, mint a népszerű 2D-s képszerkesztők esetében. A MAXON BodyPaint 3D természetesen megbírkózik akár a 16k méretű képekkel is, legyenek azok 16 vagy 32 bites színmélységűek.
A 2D-s festéssel összehasonlítva a MAXON BodyPaint 3D legizgalmasabb funkciója a projection painting. Ezzel a különleges módszerrel nincs szükségünk arra, hogy órákat töltsünk a UV map-ek megalkotásával. Egyszerűen csak készítsük el azt a képet, amit a 3D-s modellhez szeretnénk adni, igazítsuk ki a kiszögelléseket, a MAXON BodyPaint 3D pedig gondoskodik arról, hogy a kép tökéletesen illeszkedjen az UV-khez.
A MAXON BodyPaint 3D-t a 3D-s művészek igényeihez igazítva alkották meg, és rendelkezik az összes olyan kiegészítővel, amelyekkel megoldható az együttműködés az Autodesk 3ds Max, az Autodesk Maya és az Autodesk Softimage szoftverekkel.
A textúrák kiegészíthetik, de meg is törhetik a 3D-s képet és a tapasztalt művészek tudják, hogy ez a probléma fennáll, ha 2D-s alkalmazással készítjük a textúrákat a 3D-s képünkhöz.
Újdonságok
Reflectance Channel Az új Reflectance channel lehetővé teszi, hogy lélegzetelállító minőségben hozhassunk létre többrétegű anyagokat és felületeket. Számos új lehetőségét fedezhetjük fel az összetett felületek létrehozásának, legyen szó egy autófényezéséről vagy textíliáról.
Motion Tracker A kameramozgás pontos rekonstrukciója alapvető fontosságú, ha 3D-s elemeket szeretnénk kombinálni élő felvételekkel. Az új Motion Tracker-rel ez csupán néhány egérkattintással elérhető.
Poly Pen Az újonnan kifejleszett, többfunkciós Poly Pen eszközzel - a modellezők svájci bicskájával - intuitív módon rajzolhatunk polygonokat a 3D-s térben.
Sculpting A Sculpting eszközkészletben az R17-es széria sok javítást és újdonságot hozott, amely még rugalmasabbá és könnyen irányíthatóvá tette ezt a funkciót. A nagy felbontású szemek importálhatók külső alkalmazásokból is és könnyedén átalakíthatók kis felbontású CINEMA 4D objektumokká anélkül, hogy elvesznénk a részletekben.
Rendszer | Apple Mac OS X 10.6.8 vagy újabb |
Processzor | Intel Core 2 Solo |
Memória | 1 GB |
Tárhely | 7 GB |
Képernyő | 1024x768 |
Egyéb |
|
Windows:
Rendszer | Windows 8 64 bit, Windows 7 64 bit, Windows Vista 64 bit, Windows 2008 Server 64 bit, Windows 2012 Server 64 bit |
Processzor | Intel Pentium 4, Athlon 64 Sempron |
Memória | 1 GB |
Tárhely | 7 GB |
Képernyő | 1024x768 |
Egyéb |
|
Azonnali visszajelzés a 2D-re tervezett grafikus alkalmazások nem veszik figyelembe a jelenetek megvilágítását, vagy a különböző anyaghatásokat. A MAXON BodyPaint 3D-nél ilyen probléma nem fordul elő, köszönhetően a RayBrush eszköznek. Ahelyett, hogy elmentené, újratöltené, majd renderelné a textúrákat, valós időben festhet egy renderelt képet és rögtön láthatja az eredményét, átlátszóságát, stb.
Textúrák Több mint 200 különböző beállítás és eszköz áll a rendelkezésünkre a textúrák megalkotásához. Clone, Smear, Sponge, Dodge and Burn, Gradient, Magic Wand, Transform eszközök, és sok minden más egy modern, átlátható felhasználói felületen.
Festészeti eszközök Az összes közkedvelt eszköz megtalálható a MAXON BodyPaint 3D-ben, mint például a Clone, a Smear, a Sponge, a Dodge és a Burn. A hagyományos ecsetek paraméterei között ott van a nyomás, a keménység, a méret, a bitmap, a torzítás és a forgatás. A lehetőségek és variációk száma végtelen!
Torzítás nélküli festés Nem számít, mennyire igyekszik és próbálja, az UV sosem lesz tökéletes. Egyes részek elméretezettek, mások torzak lesznek, mert nem sikerül a 2D-s felületen 3D-be konvertálni azokat. Ráadásul ezt fejben kell tartani, miközben a textúráit festi 2D-ben. Ez a procedúra olykor kiszámíthatatlan eredményeket produkál. A MAXON BodyPaint 3D mindezt figyelembe veszi és kivetíti textúráira azt, ahogy jelenlegi tervek szerint kinéz majd a 3D-s képe.
A MAXON CINEMA 4D által támogatott fájlformátumokat tartalmazó táblázatot ITT találja.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.