A "jövőbeli termék" még jobban képes lesz a hardver erőforrásokat kihasználni.
Az alábbi Adobe TV videóban Dave Helmly az úgynevezett Mercury Playback Engine-t mutatja be egy “jövőbeli” terméken, ami első ránézésre nem lehet más természetesen mint az Adobe Premiere CS5.
A Mercury Playback Engine lényege hogy a rendszer ki tudja használni a processzor (CPU) és a grafikus processzor (GPU) párhuzamos együttes teljesítményét. Ez valószínüleg tényleg az jelenti hogy a programnak csak 64 bites változata lesz (ahogy ezt előzőleg jeleztük), hisz ez csak ilyen típusú operációs rendszeren alatt tud tökéletesen megvalósulni.
Hogy mindezt ki tudjuk használni egy nagyon magas teljesítményű NVidia Cuda technológiával felvértezett Quadro FX szériás videokártyára van szükségünk - a videó esetében egy FX4800 volt - valamint egy 4 magos 64 bites Intel Quad Core processzorra.
Ha rendelkezünk egy ilyen erős processzoral és videokártyával - ahogy a demo is mutatja - sok, akár tízrétegű, effektekkel, színkorrekcióval ellátott, H264-es kodolású videót, szimultán, akár kép-a-kép-ben (PiP) tudunk kezelni. Az egyik legszámításigényesebb munkát a kulcsolás valósidejű kezelését is támogatja ez a rendszer. A bemutatóban láthatjuk hogy ez minden formátum esetében működik legyen az akár AVCHD-H264, DVCPRO HD vagy akár 4K-s RED anyag. A RED5 esetében egy multikamera vágást is bemutattak amivel eddig még soha nem találkozhattunk.
Sok új információt elárult a videó a felhasználók számára, de egy Adobe videós szakember számára még ennél is többet mondhat. Kulcsár Arthur blogjában beszámolt egyéb valószínűsíthető Premiere CS5 újdonságokról is amelyeket a videó lejátszása közben tapasztalt, többek között új formátumokról, kulcsolási effektről és kódolási lehetőségekről.
További részleteket a blogon olvashatunk.
(Kulcsár Arthur blogja)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.