Új eljárással streamelne játékokat a Microsoft


A játékok streamelésében jelenleg a Gaikai felvásárlását követően a Sony áll az élen. Maga a PlayStation Now már működik Észak-Amerikában, az Egyesült Királyságban pedig bétatesztelés alatt áll. A Microsoft egyelőre nem mutatott fel konkurens szolgáltatást, azonban azt régóta tudjuk, hogy a cég fejleszt különböző eljárásokat, melyek ehhez kapcsolódnak.


A Microsoft a Duke Universityvel közösen dolgozott ki most egy új technológiát, melynek neve Kahawai (ami hawaii nyelven a streamelést jelenti), és a célja, hogy jelentősen visszafogja a streameléshez szükséges adatforgalmat, és adott esetben tudja csökkenteni még a késleltetést is.

A jelenlegi szolgáltatások, és így a PlayStation Now is úgy működnek, hogy minden számítás, feldolgozás és adat kívülről, a szerverek felől érkezik. Ezzel szemben a Kahawai lényege, hogy bizonyos számításokat helyben végez el az eszköz grafikus processzora, amivel jelentősen csökkenthető a sávszélesség-igény és az adatforgalom. A számítások javát persze továbbra is a szerverek végzik, így például az árnyékokat, a textúrák mappolását, és a legtöbb grafikai effektust is azok számolják, azonban a helyi GPU besegít olyan dolgokban, mint például a pálya alapjainak kirajzolása. A kutatási csapat erre úgy hivatkozik, hogy a helyi GPU rajzolja fel a dolgokat "vázlatosan", a részletek pedig a szerverektől jönnek.

A tapasztalatok alapján ezzel a technológiával akár 80%-kal csökkenthető a streamelés sávszélesség-igénye, miközben a kirajzolt képben nincs különbség - ezt a Doom 3-mal bizonyították is, amit 60fps-sel streameltek, és nem volt látható különbség a Kahawai nélkül, és az azzal streamelt képfolyamban.

A jövőre tekintve az egyik nagy kérdés lehet, hogy ez a technológia mennyire skálázható. Az tudjuk, hogy a Microsoft egyébként is komolyan tervez építeni a felhő által feljavított játékélményre, többek között az új Crackdown is ezt használja majd. Elképzelhető, hogy olyan, erősebb hardvereknél, mint mondjuk az Xbox One, kevesebb munkát végez a felhő, és inkább egyéb számításokat végez (például a Crackdown esetében a rombolási fizikát), míg mondjuk egy tabletnél vagy telefonnál a GPU tényleg csak a vázat adja, a munka java részét pedig a felhős szerver végzi el.

 

(iPon)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram