Kisantal Tibor: Blender – látvány és animáció

    Az FSF.hu Alapítvány kiadásában megjelent Kisantal Tibor: Blender – látvány és animáció c. könyve. Az elektronikus kiadvány bevezeti az olvasót a nyílt forrású programok talán legsokoldalúbb grafikus alkalmazása, a Blender 3D szoftver használatába.

    A Blender egymagában képes betölteni egy kisebb animációs filmstúdió minden igényét, lefedve a teljes produkciós folyamatot. Látványterv és próbafilm; modellezés, bevilágítás, agyagok és textúrák; animáció és szimuláció; renderelés, utómunka és vágás. Mindenre találunk megoldást ebben a szoftverben.

    S hogy mit ígér a könyv?

    Hatalmas képanyag segítségével, részletes magyarázatokkal suhanunk végig 40 egymásra épülő projekteken, begyakorolva a program kezelését és animációs alapkoncepcióit. A választott műfaj a motion graphics – a látványanimáció.

    cimlap.jpg

    Elképzeljük, milyen lett volna, ha George Lucas, Kölcsey Ferenc egyik verséből merít ihletet. Modellezünk design sakk-készletet, atomrácsot, televíziót és amőbát. Körbevilágítjuk Rodin gondolkodóját nagy dinamikatartományú fotókkal. Készítünk holografikus reklámfilmet, betűanimációt. Futtatunk látványos szimulációkat: tengert, tüzet, füstöt. Néha kikapcsoljuk a gravitációt, máskor láthatóvá tesszük a hangot. Mindennek végén gazdagodunk néhány filmecskével és ősz hajszállal, melyeket magunk kompozitálunk és vágunk.

    "Tankönyvet szerettem volna írni azoknak, akiket vonz a látvány, az első három és a negyedik dimenzió. Akik szívesen foglalkoznak a mozgókép határaival, akik világokat teremtenének saját örömükre. Nem könnyű út, tíz éve tanulom ezt a táncot, de talán tudok neked segíteni az első lépésekben" – mondja a szerző.

    A program, az 570 oldalas elektronikus kiadvány, s a mellékletek letölthetőek a blender.fsf.hu oldalról – ingyenesen. A kötet megjelenését az FSF.hu Alapítvány támogatta, mely a szerző előző, Inkscape – vektorgrafika mindenkinek c. könyvét is gondozta.