Ezentúl egy Google Play hirdetési irányelv megtiltja a zárképernyőn hirdetéseket megjelenítő alkalmazásokat. Néhány kivételes eset azonban így is lesz, de a zavaró megoldások várhatóan eltűnnek.
Nemsokára eltűnhet az androidos készülékekről a zárképernyőn különböző reklámokat megjelenítő alkalmazások jelentős része, mivel a Google Play megváltozott szabályzata szerint mostantól tilos lesz ezeknek a feltöltése az alkalmazásboltba. A jelenség nem teljesen új, már évek óta ezzel a módszerrel próbálják bizonyos fejlesztők rávenni a felhasználókat a reklámok megtekintésére. Az utóbbi hónapokban azonban jelentős mértékben elszaporodott ez a megoldás, ezért a Google a szabályozás mellett tette le a voksát.
Alapértelmezésben a zárképernyőn nem lehet hirdetéseket megjeleníteni, kivéve ha ahhoz egy üzenet is kapcsolódik. A fejlesztők emellett azt eljárást találták ki, hogy a letöltött alkalmazás a saját szolgáltatások mellett - a felhasználó külön engedélye nélkül - egy zárképernyőt is telepít, és automatikusan lecseréli azt a beépített megoldással. Az új képernyő pedig folyamatosan olyan reklámokat jelenít meg, amelyek a képernyő alsó részét teljesen kitakarják.
Az átlag felhasználó számára így nagyon nehéz kideríteni, hogy melyik alkalmazás is cserélte le a zárképernyőt, és hogyan lehet azt kiiktatni. A Google úgy oldotta meg ezt a problémát, hogy tiltott kategóriába helyezte a "lezárási képernyőhöz kapcsolódó bevételszerzést". Ebben a kategóriában szerepelnek még a megtévesztő hirdetések, a rendeltetésszerű használatot zavaró hirdetések vagy a célközönség számára nem megfelelő hirdetések.
A zárképernyőre vonatkozó irányelv azonban nem tiltja meg teljes mértékben a gyakorlatot, hanem bizonyos keretek közé szorítja: "Amennyiben az alkalmazásnak a kizárólagos funkciója nem a zárképernyő, az alkalmazások nem tartalmazhatnak olyan hirdetéseket és funkciókat, amelyek bevételt szereznek az eszköz lezárt képernyőjéből." - írja a szabályzat.
Tehát az irányelv szerint különböző okokból maradhatnak a mobilokon olyan alkalmazások, amelyek tartalmaznak hirdetéseket. Így előfordulhatnak olyan alkalmazások, amelyek nem a Google Play-ből kerültek a készülékre, hanem előre telepítettek. Az Amazon Prime Exclusive telefonjai például eleve beépítetten tartalmaznak teljes képernyős reklámokat, értesítésekként megjelenő hirdetéseket és nem eltávolítható appokat - jegyzi meg az Ars Technica. A szabály szerint a kifejezetten zárképernyőket megjelenítő, például időkijelző vagy képernyővédő alkalmazások a jövőben is megjeleníthetnek hirdetéseket a felhasználóknak, amelyek így továbbra is letölthetőek lesznek a Google Play Store-ból.
(Hwsw.hu)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.