Hogyan vált a Cinema 4D az orvosi illusztráció egyik nélkülözhetetlen eszközévé?

     Az alábbi írásban Nick Sorbin gyógyszertechnikus és digitális művész meséli el tapasztalatait cikksorozatával kapcsolatban, melyhez olyan szakemberekkel készített inerjúkat, akik együttesen alkalmazzák a tudományt és a 3D művészet világát. A cikkek írása közben feltűnt neki, hogy milyen sokan használják a Cinema 4D megoldásait. Ezeket ismerhetjük meg az alábbi összegzésben.

    bcells.jpg

    Számtalan módja van az orvosi animációk alkalmazásának és a lehetőségek száma folyamatosan növekszik. Mivel az egészségügyben dolgozom, számos orvosi illusztrációval és animációval találkoztam már. Éppen ezért indítottam egy cikksorozatot, melyben interjút készítek azokkal az emberekkel, akik profi szinten vegyítik a tudományt és a művészetet. A cikkek írása közben feltűnt, hogy mennyire sokan használják a Cinema 4D-t.

    Ha első megközelítésben nem lenne az olvasó számára egyértelmű, hogy miért is van ennek a munkának fontos szerepe (ami laikusként nem meglepő), akkor elmondjuk, hogy az orvosi illusztrátor és animátor feladata számos más dolog ellátása mellett, hogy a szervezetünk láthatatlan világát felderítse, akár oktatási céllal, vagy hogy orvosi eljárásokat és betegségek kialakulását elmagyarázza betegeknek. Mivel pedig a részletesség a legfontosabb ebben a munkában, a Cinema 4D egy remek segítség ezen a téren.

    A kreatív csapatok, például a Nucleus Medical Mediánál immár napi szinten támaszkodnak a Cinema 4D segítségére. Mikor a Nucleus Medical Media egyik oszlopos tagját, Nobles Green II-t kérdeztem a témáról, ezt mondta: „általában a Maxon Cinema 4D-t animálásra használjuk. Az olyan pluginek, mint az X-particles pedig lehetővé teszik számunkra, hogy lenyűgöző folyadék és gáz hatású mintákat hozzunk létre. A Cinema 4D könnyedsége és egyértelműsége nekem nagyon kézre állt…”

    A Nucleus ezen kívül összeállított egy bővített animációkat tartalmazó gyűjteményt a Cinema 4D segítségével, Nobels szerint „jelenleg több mint 250 animáció található benne, amelyen belül az orvosi körülmények és eljárások szemléltetésére hivatott animációk sokaságát találhatjuk meg”. Ezen felül remekül mutatja, milyen kiváló munkát végez a Cinema 4D, Heidi Sinsel és Elizabeth Mcdonald, a Nucleus Medical Media munkatársainak káprázatos közös munkája a Maxon Cinerversity oldalán. Az alkotás címe: Medical Storytelling: The Art of Cellular 3D Animation.

    ilc.jpg

    A Cineversity a Maxon által alkotott Cinema 4D központi oldala, ahol tengernyi forrás- és oktatóanyag található. Az oldalon megtalálhatók más remek orvosi animációk bemutatói, mint például a Medical MoGraph, a Vessel Studios kreatív igazgatójának, Thomas Brownnak a munkája.

    A MadMicrobe Studios egy másik kreatív csapat ezen a területen. Joel Dubinnal beszélgettem, aki készített egy stúdiódemót, mely a Wonders Within névre hallgat. Ez az alkotás rendkívüli példája annak, hogy milyen munkák készíthetők az orvoslásban a Cinema 4D segítségével.

    Joel a „Cinema 4D-t a tökéletes eszköznek találta orvosi animációk készítésére, elsősorban annak könnyedsége és a kézreálló munkafolyamata miatt. “Bár már sok éve vagyok a szakmában, a Cinema 4D volt az egyetlen 3D szoftvercsomag, amivel dolgoztam. Úgy van megalkotva, ahogyan egy művész is gondolkozik, de mégis engedi, hogy műszaki szempontból is mélyebbre ássunk”.

    Az egészségügyi animátor, Joel dicséri a Cinema 4D ütős MoGraph eszköztárát: „lehetővé teszi, hogy kitöltsünk egy adott teret, vagy hogy több tucat, vagy akár több száz alakzatot is kézben tartsunk. Például egy összetett és dinamikus vérfolyam megalkotása néhány perc alatt kivitelezhető a vérsejtek sokszorosításával, a MoGraph klónozó funkció segítségével, és az effektorok könnyedén hozzáadhatóak az animációhoz, keframe létrehozása nélkül. A számos elérhető deformálókomponens lehetővé teszi számomra, hogy szerves amorf formákat alkossak, melyek kifejezetten hétköznapiak az orvosi animációk terén, legyenek akár különböző sejtek, daganatok, vagy foltos molekulák”.

    A MadMicrobe weboldalán Joel bemutatja a Microfloaties-t, amit a MoGraph és a Xpresso eszközeiből rakott össze. A Microfloaties lehetővé teszi, hogy lebegő részecskéket adjunk hozzá egy területhez.

    Ha egészségügyi animációkkal foglalkozol, vagy érdekel a téma, a Cinema 4D mindent tartalmaz, amire csak szükséged lehet.

    A Cinema 4D minden frissítésével nagy újítások és káprázatos új eszközök érkeznek. A most megjelent R19 sem kivétel ez alól. A frissítésbe beletartozik a modellezés területeinek fejlesztése, a MoGraph, az animáció és a renderelés hatalmas mértékű javulása, valamint remek új funkciók.

    Verziók

    A Cinema 4D-nek számos verziója van, amelyek önmagukért beszélnek – a Prime a modellezőknek, a Broadcast az animátoroknak, a Visualize az építészeknek, a Bodypaint a textúra készítőknek készültek. A Studio pedig magában foglalja mindezeket. Ezen kívül mindegyik változathoz rengeteg, a megfelelő verzióhoz passzoló tartalom jár, például munkafelület beállítások, modellek, animált tartalmak, valamint anyagminták és textúrák. A Studioban természetesen ez mind megtalálható. Az ár egy kicsit húzós lehet, ha ez csak egy hobbi a számodra, de ha munkához keresel egy minden igényt kielégítő 3D csomagot, a Cinema 4D-t neked találták ki.

    A teljes verzió megvásárlása előtt érdemes lehet kipróbálnod a demót, töltsd ki a weboldalon lévő kérdőívet és válaszd ki, hogy a Cinema 4D-t, vagy a Bodypaint 3D-t szeretnéd kipróbálni.

    A Cinema 4D R19 különböző változatainak teljes összehasonlítását ITT találod.