After Effects segédanyag: Animációkészítés


Ebben a cikkben megmutatjuk, hogy hogyan hozhatunk létre rajzfilmeket anélkül, hogy kézzel meg kellene rajzolnunk az összes filmkockát.


Sokan közülünk szeretnek animációt készíteni kézzel történő rajzolással, azonban erre néha nincsen elegendő idő. De igazából erre nincs is szükség, mert az Adobe Illustrator és az After Effects nagyszerű lehetőségeket biztosít az animációkészítéshez.

Ebből az oktatóanyagból megtanulhatjuk, hogyan állítsuk be rajzoláshoz az Illustratort, ezután pedig a rétegeket, billentyűket és arckifejezéseket, annak érdekében, hogy rajzszerű kinézetet kapjunk. 

hand-drawn-animation-opener2.jpg

1. Lépés

Indítsuk el az Illustratort, hozzunk létre egy központi karaktert – ebben az esetben egy méhecskét – valamint körök sorozatát a háttérben. Bizonyosodjunk meg róla, hogy a karakterek és más elemek ecsetvonásokat és kitöltéseket tartalmaznak - még akkor is, ha az egy fekete kitöltés fekete ecsetvonással. Ez maximális, kézzel rajzolt hatást biztosít a későbbiekben. 

Tipp: Időt spórolhatunk meg rajzolás során, ha valami szimmetrikusat rajzolunk, majd lemásoljuk és ráhúzzuk az új rétegre. 

Step1.JPG

2. Lépés

A legelején rajzoljunk mindent ugyanarra a rétegre. Ha elkészültünk, csoportosítsuk őket, válasszuk ki a csoportot. A Rétegek / Layers panelen kattintsunk a hamburger menüre, majd pedig válasszuk a Küldés a Rétegekbe (Felépítés)Release to Layers (Build) lehetőséget.

Tipp: Nevezzük át a rétegeket, adjunk nekik beszédes elnevezést. Ezzel a későbbiekben rengeteg idegeskedéstől kímélhetjük meg magunkat, ha a karakter bizonyos részét szeretnénk kiválasztani.

Step2.JPG

3. Lépés

Nyissuk meg az Adobe After Effects-et és importáljuk be az Illustrator fájlt. Az Importálás másként lenyíló listában állítsuk be a következőt: Rétegméretek Megtartása - Retain Layer Sizes. Ez lehetővé teszi, hogy hozzáférjünk az összes réteghez és animálhatjuk őket.

step3_0.jpg

4. Lépés

Azzal szeretném kezdeni, hogy létrehozom és animálom a hátteret, ami elsősorban pontokból áll. Hozzunk létre egy új kompozíciót / composition, nevezzük el ‘dot’-nak, majd másoljuk és illesszük be a köröket a fő kompozícióból.

Válasszuk ki az összes kört, majd pedig kattintsunk jobb egérgombbal rájuk, és válasszuk az Alakzatok Létrehozása Vektorrétegből / Create Shapes from Vector Layer lehetőséget.

step4_0.jpg

5. Lépés

Válasszuk ki az egyik alakzatot. Válasszuk ki a réteget és keressük meg az Add fly-out menüt. Válasszuk ki a Wiggle Paths a megjelenő listából.

A megfelelő pontméret érdekében, a Méret / Size paramétert 2.0-ra és a Részletek / Detail paramétert pedig 3.0-ra állítottam be. 

Step5.JPG

6. Lépés

Növeljük meg a wiggles másodpercenkénti értékét 10.0-re. Olyan gyorsnak kell kinéznie, hogy egyedi képkockának látszódjanak, de ne legyenek olyan gyorsak hogy elveszítsék a durva vonzerejüket. 

Ezután másoljuk a Wiggle Paths hatást az összes pont alakzatot tartalmazó rétegre. 

Az a cél, hogy valamennyi alakzat ugyanolyan egyenetlennek, kézzel rajzoltnak nézzen ki.

Step6.JPG

7. Lépés

Menjünk egy lépéssel tovább és adjunk egy kicsit ideges / jittery mozgást az alakzatokhoz. Alt + click a stopperórán, majd pedig írjuk be az expression wiggle-t(10,1).

Ismételjük meg ezt a lépést az összes rétegen (a folyamatot felgyorsíthatjuk a wiggle expression másolásával és beillesztésével.)

step7_0.jpg

8. Lépés

Ezután pontok kis csoportjai állnak rendelkezésünkre. 

Hozzunk létre egy új kompozíciót, az általunk kívánt méretben. Én az 1920 x 1080-as felbontást választottam. Ezután fogjuk meg, másoljuk, forgassuk és mozgassuk őket egészen addig, amíg egyenlő távolságra kerülnek egymástól. 

step8_0.jpg

9. Lépés

Hozzáadtam egy halványsárga háttérszínt, aztán lemásoltam a ‘dots’ precompot.

Ellensúlyozzuk az alsó réteget és módosítsuk a felső réteg blending módját. Egy fantasztikusan kinéző kézzel rajzolt kinézetű kört kaptam. 

Állítsuk be a rétegeket és a blending módokat egészen addig, amíg azok megfelelőek nem lesznek a számunkra. 

step9_0.jpg

10. Lépés

Ezután behúztam a korábban létrehozott méhecske kompozíciót, letöröltem a korábban már animált köröket róla.

Mivel kompozícióként importáltuk, meg tudjuk fogni az egész rajzot és a későbbekben csak akkor kell belekattintanunk, ha szeretnénk egyedi rétegeket animálni. 

Megkaptam a fő repülő mozdulatokat, mielőtt hozzáadtam volna a kézzel rajzolt részleteket. 

step10_0.jpg

11. Lépés

Válasszuk ki a Pan Behind (Anchor Point) eszközt és mozgassuk azokat a rögzítőpontokat ahol szeretnénk a réteget forgatni. 

Ismételjük meg a korábbi lépést - alakítsuk át az összes AI (Illustrator) réteget Alakzat Rétegekké (Shape Layers). Ne hozzunk létre mindent a Wiggle Path használatával, mivel a mozdulatok hozzáadása a méhecskéhez sokkal nehezebb lesz a wiggling segítségével. 

step11_0.jpg

12. Lépés

A fejjel és a testtel kezdtem, hozzáadtam néhány igen finom forgást a wiggle használatával (0.5,10). Ez azt jelenti, hogy egy 10 fokos forgást hoztam létre, két másodpercenként. 

A szárnyak csapkodásának animálása az egyik oldalon, majd pedig tükrözése a Flip Horizontal használatával sokkal gyorsabb, mintha külön-külön állítanánk be mind a négy szárnyon.

step12_0.jpg

13. Lépés

Amikor a szárnyakhoz értem, eldöntöttem milyen kiterjedésű legyen a méhecske repülő illetve mozdulatlan helyzetben, és egyszerűen lemásoltam azokat a rétegeket amelyek nem tartalmazták a csapkodó kifejezést. Miután elkészültünk a méhecske valamennyi szükséges mozdulatával elkezdhetjük hozzáadni a Wiggle Paths hatást, annak érdekében, hogy minden kézzel rajzoltnak tűnjön.

step13_0.jpg

14. Lépés

Befejezésként, szerettem volna egy szöveget megjeleníteni. Ehhez a Montana betűtípust használtam, de használhatunk más betűtípust is. 

Válasszuk ki a Toll eszközt (Pen tool) és írjuk meg a kívánt szöveget a kiválasztott betűtípussal. 

step14_0.jpg

15. Lépés

Ha elkésztültünk menjünk a következő menüpontra: Effect > Generate > Stroke. Ez egy stroke / simító hatást fog biztosítani, amellyel előhívhatjuk a beírt szöveget. 

Az Effect Controls panelnél (Effect Vezérlőpanel), módosítsuk a Festés Stílusát / Paint Style az Eredeti Képről / Original Image az Eredeti Kép Előhívására / Reveal Original Image. Növeljük meg az ecset méretét annyira, hogy az egész szöveg látható legyen. A szöveg megjelenítéséhez beállíthatunk gyorsbillentyűket is. Ha a "Vége" jellemző / “End” property értéke 100% az egész szöveget látni fogjuk. 

step15_0.jpg

16. Lépés

Ezzel a módszerrel és a bemutatott technikákkal gyorsan készíthetünk kézzel rajzoltnak látszó grafikákat és animációkat az idő törtésze alatt.

step16.gif

Tipp: Használjuk Elrejtéshez a Shy-t

Ha alakzatokat hozunk létre Vektor Rétegekből (4. Lépés), próbáljuk meg beállítani az összes, eredeti Illustrator réteget Shy-ra, majd pedig kapcsolgassuk ki és be a Shy kapcsolót. Ez segítséget fog nyújtani a megfelelő szervezettséghez, és nem kell megszabadulnunk semmitől, amire esetleg később szükségünk lenne.

tip1_0.jpg

Tipp: A megfelelő mennyiségű Wiggle Room

A Wiggle kifejezésnél, az első szám a másodpercenként megtett mozdulatok számát jelenti. A második szám egy meghatározott irányba megtett mozdulatok mennyiségét jelöli.
Például ha leírjuk a következő kifejezést wiggle(10,1) ez azt jelenti, hogy a dolog 10-szer fog megmozdulni másodpercenként, és mindegyik mozdulat 1 képpont távolságra lesz a kezdőponttól.

tip2.jpg

(Digitalartsonline.co.uk)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram