Adobe: egyenlő munkáért egyenlő bért a nőknek

    Mostantól ugyanazt a bért kapják az Adobe-nál ugyanabban a munkakörben dolgozó nők és férfiak.

    Az Adobe nemrég bejelentette, hogy megvalósította az egyenlő fizetés elvét az ugyanazon munkát végző női és férfi alkalmazottai körében az USA-ban, továbbá még 2018-ban ezt globálisan is kiterjesztik az összes alkalmazottukra. Ezt megelőzően a nők ugyanazon pozíció betöltéséért kevesebbet kaptak, de az Adobe szerint ennek most vége. Ez jelentős lépésnek tekinthető a munkaerő differenciálása irányába, ehhez viszont az Adobe-nak a munkerőfelvétel területén még további lépéseket kell tennie.

    Az Adobe számos másik vállalattal (Facebook, Apple, Microsoft) együtt két évvel ezelőtt csatlakozott az Equal Pay Pledge mozgalomhoz, ahol a vállalat rögzítette: “Az Adobe büszkén csatlakozik azon vállalatokhoz, akik elkötelezettek az egyenlő bér fizetése iránt. A fizetések összege fontos, nem csak azért, mert ezek fedezik a munkavállalók és a családjuk megélhetési költségeit, de ez egyben az egyenlő, fair bánásmód fontos jelzése is. Senkinek a neme nem befolyásolhatja a fizetésével kapcsolatos döntést.”

    Ezek szép szavak, nagyon könnyű őket kimondani, de már sokkal nehezebb teljesíteni. Ezért is jó látni, hogy az Adobe ezt a feltételt teljesítette. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem maradt más tennivaló e téren. Ugyanazt a bért fizetni a nők és a férfiak számára hihetetlenül fontos, de a legutóbbi munkáltatói jelentés szerint a női munkaerő igencsak kisebbségben van az Adobe-nál, melyet az alábbi ábra szemléltet:

     

     

    Globális szinten 29%-a a munkavállalóknak nő, bár alacsonyabb a hasonló profilú nagyvállalatokhoz képest: Lyft (42%), Amazon (39 %), Twitter (37 %), Facebook (35 %), Apple (32 %), és Google (31 %), egyedül a Microsoft 26 %-a múlja alul az Adobe női foglalkoztatottjainak a számát.

    Az egyenlő bér fontos, ez vitathatatlan. De a jövőben az Adobe-nak a munkaerő felvételénél a nemek közötti egyenlőséget kiegyenlítésére is törekednie kell.