A Gartner felmérése szerint a gyorsuló tablet-adaptáció a nyomtatott könyvek és sajtótermékek forgalmát is érezhetően csökkenti. Itt lenne az ideje, hogy a kiadók is figyelembe vegyék ezt a trendet.
A Gartner kedden kiadott kutatása szerint a táblagép-felhasználók több mint fele az elektronikus kiadványokat részesíti előnyben a hagyományos könyvekkel, újságokkal, folyóiratokkal szemben. „A média tabletek gyors adaptációja alapvető hatást gyakorol a fogyasztók tartalomfogyasztási, készítési és megosztási szokásaira” - nyilatkozta a felmérés kapcsán Carolina Milanesi, a piackutató elemzője.
Véleményét Meike Escherich, a Gartner egy másik, a kutatásban közreműködő munkatársa is osztotta. Az elemző hangsúlyozta: a kiadóknak „gyorsan újra kell gondolniuk”, hogyan szólítják meg a fogyasztókat.
A felmérés eredménye szerint a válaszadók több mint 50 százaléka olvassa inkább az elektronikus tartalmakat a nyomtatott termékek helyett. Escherich szerint ez az eredmény is jól mutatja, „hogy az e-olvasók mellett a tabletek is komoly fenyegetést jelentenek a nyomtatott médiára nézve.”
A válaszadók egyharmada táblagépeken, 13 százalékuk laptopokon, 7 százalékuk pedig okostelefonokon és hagyományos mobiltelefonokon olvassa az e-könyveket.
A kutatásban résztvevők egyik feladata az volt, hogy egy héten keresztül online naplót vezessenek arról, hogy mikor és milyen informatikai eszközöket – táblagépeket, mobiltelefonokat, asztali vagy hordozható PC-ket – használnak. A kutatást 2011 novemberében bonyolították le egyesült államokbeli, brit és ausztrál fogyasztók bevonásával.
Escherich hangsúlyozta: a Gartner nem tartja valószínűnek, hogy rövid időn elterjedhetnek a „teljesen papírmentes otthonok”. „Az azonban egyértelműen látható, hogy a háztartások egyre kevesebb papír alapú médiaterméket vásárolnak” - emelte ki az elemző.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.