Hozzunk létre egy 15x15 pixeles, 100 dpi (dot per inch) felbontású, fehér hátterû lapot!
|Állítsuk alaphelyzetbe a Toolbaron található Foreground és Background Colort a
D (Win/Mac) billentyû lenyomásával! Ezután a Paintbucket Tool (
) segítségével töltsük ki a területet fekete színnel! Nagyítsuk ki a képet a
Ctrl +
Alt +
+ (Win), ill. az
Alma +
Alt +
+ (Mac) billentyûkombinációval!
|Kattintsunk kétszer a Foreground Colorra és válasszuk ki a háló színét a Color Picker segítségével, majd gépeljük be a #0000FF kódot!
|Alkalmazzuk a Pencil Toolt (
) a háló elkészítéséhez! Az opció palettán állítsuk a vastagságot 2 pixelre, majd a négyzet bal felsõ sarkából húzzunk egy függõleges és egy vízszintes egyenest!
|Jelöljük ki a teljes layer tartalmát a Select > All, ill. a Kijelölés > Teljes kijelölés paranccsal vagy a
Ctrl +
A (Win), ill. az
Alma +
A (Mac) billentyûkombináció segítségével! Ezt követõen készítsünk mintát a képrõl az Edit > Define Pattern, ill. a Szerkesztés > Minta meghatározása opcióval!
Mentés nélkül lezárhatjuk a dokumentumot.|Most pedig hozzunk létre a
Ctrl +
N (Win), ill. az
Alma +
N (Mac) billentyûkombináció segítségével egy másik, 300x300 pixeles, 100 dpi felbontású, transparent (átlátszó) hátterû dokumentumot!|Lépjünk a Channels Palettára és hozzunk létre egy Alpha 1 csatornát a
gomb lenyomásával! Állítsuk vissza a feltöltõszínt alapállapotba a
D (Win/Mac) billentyû lenyomásával! Ezt követõen cseréljük meg a színek sorrendjét az
X (Win/Mac) billentyûvel!
|Keressük elõ a Paintbrush Toolt (
) a Toolbar panelrõl és az opció palettán állítsuk be az ecset tulajdonságait! Az ecsetméretet 45 pixelre, a Flow-t pedig 100%-ra állítsuk!
|Fessük az Alpha 1 csatornára a "3D" feliratot!
|Jelöljük ki az egész képet a
Ctrl +
A (Win), ill. az
Alma +
A (Mac) billentyûkombinációval, majd a
Ctrl +
C-vel (Win), ill. az
Alma +
C-vel (Mac) másoljuk ki az Alpha 1 csatorna teljes tartalmát! Ezt követõen hozzunk létre egy újabb dokumentumot a
Ctrl +
N (Win), ill. az
Alma +
N (Mac) billentyûkombinációval és másoljuk bele a csatorna teljes tartalmát!
|Az új dokumentumot mentsük el a File > Save as..., ill. a Fájl > Mentés másként... paranccsal, nevezzük el GridMap.psd-nek, majd zárjuk be a fájlt!|Térjünk vissza az eredeti fájlhoz! A Channels palettán állítsunk vissza mindent az eredeti állapotba, tehát RGB-re, majd térjünk át a Layers panelre! A háló elkészítéséhez alkalmazzuk a Paintbucket Toolt (
)! Az opció palettán állítsuk a kitöltést Patternra és válasszuk ki a Grid mintát! Ezt követõen töltsük ki a területet!
|Ebben a lépésben egy kevésbé ismert filtert fogunk használni (Displace). Ez a szûrõ mintegy felületi textúraként használja a PSD fájlt, azaz a felszínre "görbíti, simítja" a képet. Nyissuk meg a Filter > Distort > Displace, ill. a Szûrõ > Torzítás > Fénytörés szûrõt! Állítsuk a Horizonal és a Vertical Scale-t 4%-ra, a Displacement Mapet Stretch To Fitre, az Undefined Areas-t pedig Repeat Edge Pixels-re! Ezzel azt érjük el, hogy a GridMap.psd "ráfeszül" a hálóra.
|Nyomjuk meg az OK gombot és jelöljük be a GridMap.psd fájlt!
|Innentõl kezdve csak a látvánnyal törõdjünk! Nyissuk meg a Filter > Render > Lighting Effects, ill. a Szûrõ > Rendelerés > Megvilágítási effektusok szûrõt! Fontos, hogy a felületcsatorna, vagyis a Texture Channel Alfa 1-en álljon! A többi beállítást tetszés szerint alkalmazzuk! A kép már így is látványos, de még finomítsunk rajta egy kicsit!
|Helyezzük térbe a képet az Edit > Transform > Perspective, ill. a Szerkesztés > Alakítás > Perspektíva opció segítségével. Ha fokozni akarjuk a látványt, használjuk az Edit > Free Transform, ill. a Szerkesztés > Szabad alakítás opciót, amivel tetszõlegesen módosíthatjuk a képet!
|Ha elégedettek vagyunk a végeredménnyel, távolítsuk el a felesleges területet a Crop Tool (
) segítségével!
Jó munkát!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.