Tegyük fel, hogy reklámbannerünk animációját már elkészítettük – egy 120 x 240 pixel méretû színpadon. Az animáció legfelsõ rétege fölé hozzunk létre egy új réteget az Insert > Timeline > Layer menüpont segítségével.
|Az eszköztárból kiválasztva a téglalap eszközt, rajzoljunk egy tetszõleges körvonalú és kitöltésû téglalapot a színpadra.
|Jelöljük ki a megrajzolt négyszöget, majd üssük le az
F8 gyorsbillentyût, és a megjelenõ párbeszédablakban válasszuk ki a
Button szimbólumtípust. Az
OK gombra kattintva a megrajzolt grafikai képelembõl gomb típusú szimbólum jön létre.
|Az imént létrehozott gombra duplán kattintva szimbólum-szerkesztõ módban láthatjuk a gomb belsejét, így megjelennek elõttünk a gomb állapotait jelölõ kulcsképkockák.
Ezek az
Up (alapértelmezett), az
Over (ha a gomb fölé visszük az egeret), a
Down (ha a gombra kattiuntunk), illetve a számunkra jelen esetben lényeges
Hit (érzékeny területet jelzõ) állapotokat jelzõ kulcsképkockák.
Kattintsunk egyszer az Up kulcsképkockára, majd ragadjuk meg és húzzuk át a Hit állapotba. A mûvelet elvégzését követõen kattintsunk duplán a gombon kívül esõ területre, ezzel visszatérve fõ animációnk szerkesztéséhez.
|Ha mindent jól csináltunk, gombunk most világoskéken jelenik meg, ezzel utalva az átlátszóságra.
A Macintosh alatt
Command +
K, Windows alatt pedig
Ctrl +
K gyorsbillentyûvel megnyitott
Align panel segítségével gyorsan átméretezhetjük szimbólumunkat, mégpedig úgy, hogy bekapcsoljuk a
To stage jelölõt, majd sorban rákattintunk a
Match width and height, az
Align horizontal center, végül az
Align vertical center gombokra.
|Végül nyissuk meg az
Action panelt Macintosh alatt az
Option +
F9, Windows alatt pedig az
F9 gyorsbillentyû segítségével, és gépeljük be a gombhoz a következõ utasítást:
on (release) {
getURL("http://www.szoftver.hu,"_blank");
}
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.