Shade

Hatékony 3D modellező és renderelő szoftver

ÁTTEKINTÉS

A Shade 8 elsősorban a tervezők, grafikusok, építészek, lakberendezők 3D-s grafikai eszközrendszere. A Professional változatban a legkorszerűbb eszközökkel dolgozhatunk beleértve a Radiosity opcióval segített Scanline renderelést, a Callisto2 render motort és különböző speciális utóhatás hozzáadásának lehetőségét (füst, köd, ragyogás, mélységélesség stb. ).

A Shade 8 elsősorban a tervezők, grafikusok, építészek, lakberendezők 3D-s grafikai eszközrendszere. A Professional változatban a legkorszerűbb eszközökkel dolgozhatunk beleértve a Radiosity opcióval segített Scanline renderelést, a Callisto2 render motort és különböző speciális utóhatás hozzáadásának lehetőségét (füst, köd, ragyogás, mélységélesség stb. ).




RENDSZERKÖVETELMÉNYEK
Apple:

Rendszer Mac OS 10.4
Processzor Intel dual mag/Power PC G4
Memória 512 MB
Tárhely 500 MB
Képernyő 1024 x 768 - 16 bit
Egyéb

|Mac OS 10.4|Intel dual mag/Power PC G4|1024 x 768 - 16 bit|512 MByte|500 MByte|1||

Windows:

Rendszer Windows 2000/XP
Processzor Intel III 800 MHz, AMD Athlon, EM64T Intel
Memória 512 MB
Tárhely 500 MB
Képernyő 1280 x 768 - 16 bit
Egyéb

|Windows 2000/XP|Intel III 800 MHz, AMD Athlon, EM64T Intel|1280 x 768 - 16 bit|512 MByte|500 MByte|1|

  • A program problémamentes futásához legalább 500 MB-os virtuális memóriát és 5 GB-os tárhelyet ajánlunk.
  • Támogatott videokártyák: NVIDIA GeForce FX 5200, GeForce FX 5600, GeForce FX 5800; ATI RADEON 9000
  • Támogatja a 64 bites Windows operációs rendszert.

|

  • A program problémamentes futásához legalább 500 MB-os virtuális memóriát és 5 GB-os tárhelyet ajánlunk.
  • Támogatott videokártyák: NVIDIA GeForce FX 5200, GeForce FX 5600, GeForce FX 5800; ATI RADEON 9000
  • Támogatja a 64 bites Windows operációs rendszert.

FUNKCIÓK

Modellezés Bézier-görbék segítségével  A Bézier alapú modellezés ugyanolyan zökkenőmentes, mintha 2D-ben rajzolnánk.

  • Létrehozhatunk egy síkbeli sokszöget (nyitottat vagy zártat), ami modellezésünk alapjául fog szolgálni. Amint létrehoztuk a vonalat, azonnal szerkeszthetjük és módosíthatjuk, vezérpontok és kezelők segítségével.
  • A síkbeli vonalat nyújthatjuk, formázhatjuk, és olyan alakzatokat hozhatunk létre, amelyek segítségével térbeli tárgyakat készíthetünk, amelyek a későbbi munkánk alapjául szolgálnak.
  •  

Polygon Mesh szerkesztés Az új Mesh szerkesztőeszközök segítségével könnyedén módosíthatjuk a polygon mesh-t, amely könnyedén elérhető a Mesh eszköztárból.

  • Váltogathatunk a Vertex, Edge és Face Selection módok között, amelyek segítségével szerkeszthetjük polygonunkat.
  • A Belt és a Loop eszközök segítségével gyors polygon-átalakítási műveleteket hajthatunk végre.
  • Csupán pár kattintással elérhető a mesh szerkesztőeszközök széles köre. Választhatunk az Offset, Extrude, Detach, Copy, Mirror menüpontok közül.
  • Szintén néhány kattintással merge faces és vertices, flip normals, subdivide surfaces műveleteket végezhetünk el.
  •  

Meta Meshes és Meta Elements MetaMesh-eket automatikusan létrehozhatunk a Shade segítségével. Ezzel rengeteg időt takaríthatunk meg egy összetett objektum létrehozásánál. A Shade programban megtalálhatók a MetaBall, MetaCube, MetaCylinder és MetaPolygon funkciók.

  • MetaBalls, Cubes és Cylinders kombinálásával létrehozhatunk nem definiált (anamorf) alakzatokat, ami a bal oldali képen is látható.
  • Metapolygon segítségével gyorsan létrehozhatunk nagy, ismétlődő szerkezeteket, mint például a tető, vagy a lépcső.
  •  

Létrehozhatunk építészeti tereket, vagy akár 3D-s szövegeket is.

  • A Shade szoftver RoomPlanner funkciójával létrehozhatunk építészeti elemeket, vagy akár egy egész épületet is. Lépésről lépésre végigkísérhetjük az egyes feladatrészeket szükség szerint, és szinte azonnal létrehozhatunk épületeket és szobákat is.
  • A TextEffector segítségével 3D-s szövegeket készíthetünk. Könnyedén kezelhetünk vele egyszerű, vagy akár sokkal bonyolultabb térbeli szövegeket is munkánk során.
  •  

Hozzáadhatunk vagy kivonhatunk alakzatokat a Boole-operátorok (Boolean Operations) segítségével Az alakzatokat kombinálhatjuk is, kivonhatjuk őket egymásból, hozzáadhatjuk őket egymáshoz, de akár használhatjuk az egyik alakzatot vágóeszközként is, amivel lecsökkenthetünk egy másik alakzatot. Lehetőségünk van arra is, hogy a kivágott alakzatra látványos effekteket alkalmazzunk, és két különböző objektum tulajdonságait egyesíthetjük is.

 

 

 

Továbbfejlesztett renderelőeszközök A látványos effektek tulajdonságait beállíthatjuk a Surface Window segítségével: Color and transparency mapping, image mapping, surface and bump mapping, reflection and diffuse sliders, metallic renders, refraction and specular settings, blending and turbulence mapping, és ez csak egy része a Shade rendelelő eszköztárának. Van egy renderelőszerver, a ShareGrid, amelynek a segítségével megoszthatjuk renderelési számításainkat számos hálózatban lévő géppel, így lényegesen lecsökkenthetjük a rederelési időt és munkafolyamat időigényét. A Shade automatikusan megkeresi az összes elérhető számítógépet, amelyen fut a ShareGrid, és megjeleníti az IP címeket a Preferences (Beállítások) párbeszédablakban. Így könnyedén kiválaszthatjuk, kivel szeretnénk megosztani munkánkat.

(A Professional verzióban korlátlan számú felhasználó engedélyezett). A Calisto renderer erősségei:

  • új fémhatású és áttetsző árnyékolási lehetőségek
  • támogatja a HDRI-t
  • támogatja a háttérképek leképezését
  • tükröződés

A Radiosity erősségei:

  • gyorsabb számításokat tesz lehetővé
  • támogatja a görbe felületek kezelését

A renderelt képek támogatják a 32, 64, és 128 bites színmélységet. A program kibővült az OpenGL legújabb funkcióival, UV textúra leképezéssel, és támogatja a pbuffert is. Az új ShadowCatcher segítségével külön-külön renderelhetünk árnyékokat, amiket a későbbiekben el tudunk választani az objektumtól. Az Area Rendering segítségével kiválaszthatjuk a jelenetnek egy olyan területét, amelyet renderelni szeretnénk, ezenkívül mozgathatjuk, méretezhetjük és elmenthetjük, ezáltal könnyen irányíthatjuk renderelésünket, és gyorsabb eredményt érhetünk el. Választhatunk számos renderelési méret között a Rendering Options-ben, vagy létrehozhatunk egy személyre szabott felbontást is. (A Professional verzióban korlátlan a maximális renderelési méret). A programban a Fish-eye torzítás és a sztereó renderelés is megtalálható.

 

Különböző mozgásokat adhatunk animációs eszközeinkhez

  • Létrehozhatunk egyedi illesztéseket, amelyek abban segítenek, hogy a bonyolultabb alkatrészek kapcsolatait könnyebben átláthassuk. Választhatunk a Rotator, Slider, Scale, Ball, Light, Path és Morph funkciók közül.
  • A 3D-s hangok és animációk hozzáadása segít abban, hogy akár komplett filmfájlokat is létrehozhassunk (wav, au, aif, aiff).
  • Az új SmartKinematics és az Inverse Kinematics (IK) funkciók precízen átvizsgálják az összetett illeszkedések pontos helyzetét.
  • Az új AimConstraints funkcióval lekorlátozhatjuk a koodinátarendszerekre való mozgatást, így az objektumot egyszerre csak egy irányba mozgathatjuk.
  • Használhatjuk az Enhanced Motion ablakot továbbfejlesztett animációnk visszajátszásához, ha létre szeretnénk hozni a következő animációt.
  • A Path Constraints plug-in segítségével könnyedén összekapcsolhatjuk a különböző mozgásokat is.
  • A QuickTime Object Movies segítségével létrehozhatunk webalapú előadásokat is. Megforgathatjuk objektumainkat, mint például kocsikat, eszközöket, vagy más alakzatokat.
  • A QuickTime filmeket panorámában forgathatjuk akár 360 fokban is, és így minden egyes szögben megtekinthetjük.
  •  

Készítsünk 3D-s tartalmakat Poserhez A PoserFusion 2 funkció számos lehetőséget nyújt a Poser használatához, mint például alakzat létrehozása vagy animációkészítés. Ezenkívül kombinálhatjuk Poser fájljainkat a Shade kiváló modellezési, renderelési és animációs képességeivel is. Például egy építészeti üzletközpontot megtervezünk Shade-ben, Poserből pedig átexportáljuk hozzá az animációs emberi alakokat, akik az üzletekben sétálgatnak, leülnek a padokra, és így tovább. Kifejező és helyes testtartásban levő karaktereket nagyon nehéz és időigényes lemodellezni, főleg akkor, ha a jelenetben egynél több karakter is jelen van, amelyek mindegyikének egyedinek kell látszania. A Poser programban rengeteg előre elkészített alakzatot tölthetünk be, számos ruházati elemet választhatunk ki, alapmozgásokat állíthatunk be, így nagyon jó eredményeket érhetünk el rövid idő alatt.

 

 

 

Melyek az előnyei? Néhány példán keresztül bemutatjuk, hogy a Poser programon belül milyen könnyedén alkalmazhatunk rendereléseket, effekteket.

  • Egy újszerű irodai bútort szeretnénk megtervezni. Ehhez nem kell mást tennünk, mint hogy hozzáadjuk a Poser alakzatokat a munkánkhoz. Ezek biztosítják számunkra azokat a stílusokat és ergonómiai funkciókat, amikre szükségünk van.
  • Le szeretnénk modellezni egy űrhajót, ahogy egy pilóta ül a vezetőfülkében. Hozzáadjuk a számunkra megfelelő Poser alakzatot néhány kellékkel, ami gondoskodik róla, hogy a pilótafülke élethű legyen.
  • Létre szeretnénk hozni egy animált mozit, és annak egyik jelenetét modellezni és renderelni. A PoserFusion segítségével hozzáadhatunk Poser kulcsképkockájú animációkat, amelyeket könnyedén integrálhatunk végső munkánkba. Ezáltal a Poser és a Shade renderelési motorjával profi eredményeket érhetünk el.

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram