A ZBrush a digitális szobrászat és festés iparági szabványát jelenti. Funkciói lehetővé teszik, hogy testreszabható ecsetekkel alakítsunk, textúrázzunk és fessen virtuális agyagokat egy valós idejű környezetben, amely azonnali visszajelzést biztosít.
Ha a ZBrush-t használjuk, ugyanazokat az eszközöket használhatjuk, amelyeket filmstúdiók, játékfejlesztők, játék- és gyűjteményes tárgyak készítői, ékszertervezők, autó- és repülőgép-tervezők, illusztrátorok, reklámszakemberek, tudósok és más művészek világszerte alkalmaznak.
Röviden, a ZBrush egy művészek által, művészeknek készített művészeti eszköz. Lehetővé teszi, hogy modelleket és illusztrációkat hozzunk létre, amelyeknek csak a képzelet szab határt, olyan sebességgel, amellyel kitűnhetünk a versenytársak közül.
Vértezzük fel magunkat a világ vezető digitális szobrászati megoldása által. A ZBrush erőteljes rendszereit úgy tervezték, hogy megszüntessék a hagyományos modellezés korlátait, és lehetővé tegyék, hogy szabadon alkothassunk, akárcsak az agyaggal.
Ha készen állunk arra, hogy 3D-s szobrát animációs, renderelési vagy 3D-s nyomtatási pipeline-ba helyezze, az ehhez szükséges eszközök mind kéznél vannak.
Mivel a ZBrush több tízmillió poligonnal dolgozik valós időben, közvetlenül a modell felületére festhetünk anélkül, hogy először textúratérképet vagy UV-t kellene hozzárendelnünk. Ez jelentős előnyökkel jár a hagyományos munkafolyamathoz képest. A textúratérkép felbontását nem kell előre eldöntenünk. Szabadon vizualizálhatunk, fedezhetünk és hozhatunk textúrákat 3D-ben, méghozzá valós időben.
Akár önmagában mint illusztrációs eszközként használjuk a ZBrush-t, akár egy animációs produkciós pipeline részeként, egy bizonyos ponton meg akarjuk majd mutatni a munkát másoknak. A ZBrush ezt a BPR (Best Preview Render) nevű hatékony renderelési rendszerrel teszi lehetővé.
A ZBrush intuitív megközelítése nem ér véget a szobrászattal és a festéssel. Az interoperabilitás a legfontosabb fájlformátumok támogatásával és a számos népszerű szoftvercsomaggal való valós idejű integrációval szintén kéznél van.
Rendszer | macOS 10.14 vagy újabb |
Processzor | Core2duo SSE2 technológiával |
Memória | 4 GB |
Tárhely | 8 GB |
Képernyő | 1280x1024 |
Egyéb |
|
Windows:
Rendszer | Windows 10 vagy Windows 11 |
Processzor | Core2duo vagy annak megfelelő AMD SSE2 technológiával |
Memória | 4 GB |
Tárhely | 8 GB |
Képernyő | 1280x1024 |
Egyéb |
|
Base Mesh létrehozása A ZBrush olyan eszközök arzenálját kínálja, amelyek segítségével a következő szintre emelhetjük a modelleket.
Ecsetrendszer Használjuk úgy a grafikus táblagépét, hogy átélhessük az agyaggal való munka természetes érzését és pontos irányítását egy valódi ecsettel vagy szobrász szerszámmal.
Poligon modellezés A ZBrush képességei nem korlátozódnak az organikus szobrászatra: Használhatjuk alacsony poliritmusú, kemény felületű modellek intuitív létrehozására is.
Remeshing lehetőségek Ne kezdjünk el aggódni a modell topológiáján, hanem egyszerűen kezdjünk el alkotni. A ZBrush szinte azonnal képes a szobrot tiszta alaphálóvá alakítani.
Rugalmas munkafolyamatok Kombináljunk több szobrot egymással, húzzuk össze, fújjuk fel, eresszük le azokat vagy drapírozzunk bármely felületet a gravitációval, vagy töltsünk fel a modelleket insztenszelt geometriával.
PolyPaint A polifestés nagyobb rugalmasságot kínál a standard munkafolyamathoz képest - kezdjünk el dolgozni a textúrákon még azelőtt, hogy a végleges alacsony felbontású háló elkészült volna.
UV Master Az UV Master egyetlen kattintással UV-koordinátákat generál a modelljeidhez, aminek eredményeképpen egy optimalizált, emberi szemmel is érthető UV-térképet kapunk.
Spotlight A SpotLight egy vetítési textúrázó rendszer, amellyel közvetlenül a ZBrushban készíthetjük el a forrástextúrákat, majd 3D-ben festhetjük meg velük a modellt.
Haladó festés és textúrázás Morpholjunk egy 3D hálót a lapos UV héjába, hogy hosszú, folyamatos vonalakat festhessünk a MorphUV segítségével, vagy használjuk a ZColor-t a konzisztens színezési eredmények eléréséhez.
Renderelés A BPR-ral (Best Preview Render) gyorsan renderelhetünk bármely modellt szerkesztési módban árnyékokkal, 3D szálakkal, Ambient Occlusionnal, átlátszó alszerszámokkal vagy HD geometriával.
LightCap® rendszer A LightCap® segítségével valós időben hozhatunk létre anyagokat vagy Matcap®-okat egyaránt, közvetlenül az általuk szimulált fények manipulálásával.
Térkép generálás A ZBrush többféle leképezést kínál a 3D modellek legdinamikusabb felületeinek létrehozásához, beleértve a textúra, az elmozdulásos és a normál leképezést.
Egyéni anyagok Készíthetünk saját anyagokat, vagy beszerezhetünk újakat a ZBrushCentralból, a Pixologic MatCap Libraryből és máshonnan.
Támogatott formátumok A ZBrush különböző formátumokat támogat a 3D geometria importálásához és exportálásához, valamint a legtöbb iparági szabványos képformátumot a textúrázáshoz.
Univerzális kamera A ZBrush univerzális kamerája egy fizikailag pontos kamera, amely más 3D alkalmazásokból is importálható vagy exportálható.