3D az egész világnak
A MAXON Cinema 4D igazán hatékony eszközöket ad a 3D grafikusok kezébe, és bárki számára elérhetővé teszi a VFX munkafolyamatokat. Élvezd az új lehetőségeket, legyen szó modellezésről, animációról, vagy látványtervezésről. A Cinema 4D új szintre emeli a művészetet. Professzionális munkaeszköz profiknak.
Egyszerű használni
Gyakorlatilag berobbansz a 3D világába, mivel nagyon gyorsan igazán nagyszerű képeket tudsz létrehozni. A Cinema 4D intuitív, átlátható és könnyen kezelhető rendszere lehetővé teszi a kezdők számára is, hogy azonnal belevágjanak az alkotásba. A számtalan oktatóanyag, valamint a világméretű, magasan képzett közösség is hozzásegíti a kezdőket ahhoz, hogy minél hamarabb professzionális szintre kerülhessenek.
Intuitív kezelőfelület
A Cinema 4D hatékony segítséget nyújt a mindennapi munkafolyamatokban. A logikus elrendezés lehetővé teszi az új funkciók megtalálását, valamint azok könnyű kezelését. A kezelőfelület személyre szabható, és a későbbi munkákhoz elmenthető.
Stabilitás
A Cinema 4D stabilitása nem csak a felhasználók körében ismert, hanem azon kívül is. Minden új funkciót alapos tesztelésnek vetünk alá, mielőtt kiadnánk, valamint a rendszeresen megjelenő szervizcsomagok tovább optimalizálják a működésüket.
Hatékony súgó rendszer
Egy adott funkcióra vonatkozó kérdéseid azonnal megválaszolásra kerülnek, ha jobb gombbal rákattintasz, és a show help funkciót választod.
Procedurális munkafolyamatok
Maradj rugalmas az elejétől a végéig! Megtarthatod a változtatás lehetőségét a legutolsó pillanatig, mindegy, milyen munkafolyamatban vagy. Erre a Cinema 4D számos lehetőséget kínál: parametrikus modellek, procedurális árnyalók, textúrák, és így tovább. A Take System lehetővé teszi a jelenet több változatának elmentését egyetlen fájlban anélkül, hogy bármit véglegesítened kellene.
A MAXON Cinema 4D karakteranimációs eszközeivel könnyedén készíthetünk animációkat és karakter rigeket. A szőrzet és haj kezelése talán még sose volt olyan egyszerű, mint most. Meghatározhatjuk a stílust, a hajszálak irányát, a hosszt és természetesen az animációt. A fizikai engine-nel egyszerű feladat összetett ütközések és interakciók modellezése, legyen szó pár objektumról, vagy több százról. A hálózati renderelés segítségével az összes rendelkezésre álló számítógépet befoghatjuk a renderelés elvégzésére.
Annak ellenére, hogy a MAXON Cinema 4D elsősorban szakembereknek készült, és rendkívül fejlett eszköztárral rendelkezik, használata mégis barátságos és intuitív. Az olyan összetett animációk készítése, mint például a haj mozgatása is meglepően könnyű és gyors, mivel a MAXON Cinema 4D elvégzi helyettünk a munka dandárját.
Rendszer | macOS 11.7.7 vagy újabb |
Processzor | Intel AVX támogatással vagy Apple M1 |
Memória | 16 GB |
Tárhely | 7 GB |
Képernyő | 1920x1080 |
VGA | Metal v2, Apple 7 vagy újabb |
Windows:
Rendszer | Windows 11, Windows 10 (64 bit) |
Processzor | 64 bites Intel vagy 64 bites AMD AVX támogatással |
Memória | 8 GB |
Tárhely | 7 GB |
Képernyő | 1920x1080 |
VGA | NVIDIA Maxwell GPU vagy AMD Polaris (AMD GCN 4) vagy Intel Kaby Layke processzor DirectX 12 feature level 11.0 támogatással |
Modellezés
A legtöbb 3D-s projekt a modellezéssel kezdődik.
Egyszerű geometriai formák állnak rendelkezésedre a Cinema 4D-n belül "parametrikus primitívek" formájában. A Parametrikus objektumok olyan állítható térbeli sokszögek, amelyek bonyolultabb modellek alapjául szolgálhatnak. Számos deformáló, módosító és generátor áll rendelkezésedre a könnyű és gyors modellezéshez. A spline (vonal) objektumok, kiegészülve az extrude, lathe, loft és sweep objekumokkal alkalmasak rendkívül összetett alakzatok létrehozására, amelyek valós időben állíthatók, vagy akár animálhatók is.
ZRemesher
A 3D objektumok létrehozása még soha nem volt ilyen egyszerű az új procedurális és interaktív modellező eszközök széles választékának köszönhetően. Automatikusan átalakíthatjuk bármely háló topológiáját a ZRemesher segítségével. Hozzunk létre teljesen új alakzatokat a rengeteg új, hatékony interaktív modellező eszközzel, amelyek közül sok procedurálisan is alkalmazható a Node Capsules segítségével. A továbbfejlesztett spline csomópontok új kapszula lehetőségeket tesznek lehetővé, míg a továbbfejlesztett Vektorimport-támogatás minden eddiginél könnyebbé teszi az Illustrator és SVG fájlokkal való munkát.
Poly Pen - forradalom a modellezésben
Soha nem volt még ilyen egyszerű az organikus modellek létrehozása, vagy a retopológia, köszönhetően az új fejlesztésű Poly Pen-nek. Ez az eszköz egyesíti az összes szükséges funkciót ahhoz, hogy úgy alkoss 3D-s modelleket, mintha csak egy tollal rajzolnál. Klónozz, vágj szét, vagy hegessz össze pontokat, vonalakat, lapokat a 3D-s modelleden! Használd a subdividion-t a sarkok lekerekítéséhez! Engedélyezd a snap funkciót, hogy még pontosabban tudj rajzolni! Mindezt egyetlen eszközzel, és így lesz a modellezés gyorsabb és egyszerűbb, mint valaha!
Egyszerű formázás
A Cinema 4D számos polygon tool-t tartalmaz, amelyekkel valós időben alakíthatod a modelledet. A sokoldalú Knife (kés) eszközzel lyukakat vághatsz, tárgyakat köthetsz össze, vagy újabb pontokat adhatsz hozzá a modelledhez. A Stitch and Sew (varrás, öltés) eszköz segítségével pedig könnyedén eltüntetheted a felesleges lyukakat a modellről. A Brush és Magnet (ecset és mágnes) eszközökkel pedig egyszerűen vihetsz fel organikus formákat, vagy szabálytalanságokat a felületre. Akár valós, akár egy kitalált jelenetet szeretnél létrehozni, a Cinema 4D erőteljes eszközei biztosítják az alapot elképzeléseidhez!
UV szerkesztése
A Maxon Cinema 4D eszközök tömegét kínálja az UV szerkesztéshez, amellyel több rétegben is fel tudod vinni a felületi színeket, mintákat a modellre. Az UV szerkesztés elengedhetetlen a minőségi textúrázáshoz és a sikeres festéshez a 3D-ben. Akár egy alacsonyabb felbontású játékról van szó, akár egy magas minőségű matte painting-ről, a Cinema 4D hatékony eszközöket ad a kezedbe.
Új karakter animációs eszközök
Új Character Solver és Delta Mush munkafolyamatok, és természetesen új Pose Manager és Toon/Face rigek is bővítik a rendelkezésre álló eszközök választékát.
Anyagok létrehozása a Cinema 4D-ben
Legyen szó mesterséges vagy természetes hatású anyagokról, a MAXON Cinema 4D anyagmodellező rendszere teljes kontrollt ad a 3D-s objektumok felületének létrehozása felett. A legtöbb channel alapja egy textúra, vagy egy shader. A textúrák jobb kezelése érdekében a MAXON Cinema 4D támogatja a legtöbb elterjedt és népszerű formátumot, így a rétegelt .PSD fájlokat is. A széleskörűen használható 2D és 3D volumetrikus árnyalókkal könnyedén hozhatsz létre üveg, fa, vagy fém hatást. Különböző szűrőkkel és rétegeléssel könnyedén kombinálhatsz képeket, árnyalókat, és effekteket is.
Ruha és kötél szimuláció
A teljesen új Cloth és Rope dinamikával még valósághűbb szimulációkat érhetünk el, amelyek több objektumot is tartalmaznak. Az egységesített funkció lehetővé teszi, hogy a szimulációkat a CPU vagy a GPU számítsa ki, és nagymértékben többszálú, így nagyobb teljesítményt nyújt a komplex ruhaszimulációkhoz.
Reflectance channel
Valósághű tükröződést hozhatsz létre a fényvisszaverődés és a tükröződés kombinálásával egyetlen csatornán belül. Adj a modellednek érdes, tükröződő, egyenetlen és színes felületet mindössze egy csatorna rétegeinek egyesítésével! Készíts több rétegű tükröződő felületet, mint a metál fényű autókon. Hozz létre valószerű fémfelületeket a fresnel és anisotrophy segítségével. Készíts élethű textil felületeket az Irawan-nal.
3D festés
A Maxon Cinema 4D teljes ellenőrzést tesz lehetővé a textúrák minden rétege felett, szűrő és felületi támogatással. Akár 10 csatornát is festhetsz egyszerre, és a RayBrush technológiának köszönhetően valós időben kísérheted figyelemmel a festés eredményét egy renderelt képen.
Animáció - Mozgásban a grafika
Kapcsolj negyedik dimenzióba a Maxon Cinema 4D-vel! A professzionális animáció létrehozása még soha nem volt ennyire könnyű és intuitív. A majdnem minden elem előtt megtalálható kis körrel villámgyorsan és egyszerűen adhatsz kulcspontokat az animációhoz. A modell bármelyik paraméterét is használhatod kulcspontként. A Power Slideren nyomon követheted az egyes elemekhez tartozó kulcspontokat, és akár módosíthatod is őket anélkül, hogy újra hozzá kellene adnod a jelenethez.
A Timeline még nagyobb szabadságot és áttekinthetőséget ad, mivel az egyes elemek kulcspontjait elkülönítve láthatjuk és szerkeszthetjük általa. A Master Tracks lehetővé teszi az egyszerű manipulációt minden keyframe-hez csatolt tárgy, vagy jelenet esetén, a Region tool eszköz pedig segít a könnyed mozgatásban.
Motion Tracker - Üdvözlünk a való világban!
Kombináld a 3D-s elemeket valódi kamerás felvétellel! A reális megjelenés érdekében a szoftver pontosan rekonstruálja a kamera mozgását. Az egyszerű kameramozgást a Cinema 4D egyetlen gomb lenyomásával leköveti. Bonyolultabb felvételeknél lehetőséged van manuálisan módosítani a kamera mozgását, vagy saját maszkokat hozzáadni a jelenethez.
Redshift integráció
A Cinema 4D lehetővé teszi minden Cinema 4D előfizető számára, hogy fotórealisztikus képeket készítsen a Redshift segítségével, függetlenül attól, hogy milyen számítógépet használ. A Maxon One és a Redshift előfizetők kihasználhatjuk az Nvidia és az Apple GPU-k teljes teljesítményét, míg mindenki kihasználhatja a CPU renderelés előnyeit.
F-görbék
Használd az F-görbéket a kulcspontok részletesebb és finomabb módosításához. A görbék segítségével könnyen finomhangolhatjuk a jelenet egyes részleteit.
Non-Linear animation
Ezzel az eszközzel könnyű építeni, rétegezni, és hurkolni az apróbb mozgásokat, amely akár több száz keyframe-et is magába foglalhat. Könnyedén blokkolhatjuk az animációkat az előre meghatározott mozgások alapján, majd egymásra építhetjük őket újra, átírva a szükséges keyframe-ket és mozgásokat.
Animációs munkafolyamat
Jobb kulcspontozás, idővonalon alkalmazható szűrők, attribútumkezelő és sok minden más.
Audio support
Ha a képeidhez szükséges audio hatásokat is szinkronizálnál, könnyen importálhatsz hangot és nézheted meg azt a Timeline-on.
Részecskék
A Cinema 4D igen könnyen használható részecske rendszerrel is fel van szerelve. Bármilyen objektumot használhatunk részecskeként, amelyek mozgását aztán befolyásolhatjuk gravitáció, turbulencia, vagy szél hozzáadásával. Így lenyűgöző animációkat tudunk létrehozni.
Magic Bullet Looks integráció
Könnyedén alkalmazhatjuk a 200 előre beállított filmes megjelenést, LUT-okat importálhatunk, színkorrekciókat végezhetünk, és természetesen kijavíthatjuk a kromatikus aberrációkat is.
Fejlett karakteranimáció
A karakter animátoroknak és riggelőknek egyaránt szükségük van könnyen használható eszközökre az élethű karakter mozgatáshoz.
Az új karakterobjektum
A különböző karakterobjektumok segítségével könnyedén csontozhatsz sokféle élőlényt, legyen az ember, négylábú, hal, madár, stb… Egyszerűen csak húzd rá az elkészült modellt a megfelelő karakterobjektumra, és automatikusan hozzáadódnak a mesh-hez a csontok, valamint a súlyozás.
Járásciklus CMotion-nel
Karaktereid automatikusan követik a talaj egyenetlenségeit járás közben, ha CMotion-t használsz. Megadhatsz neki egy egyszerű vonalat, amin végighalad, vagy bármilyen talajt, a karakter állandó kölcsönhatásban marad vele.
Hajszimuláció
A Cinema 4D Studio hajszimulációt nem csak haj, de szőrzet, toll, és még sok egyéb megalkotására is használhatod. Hihetetlenül gyorsan és intuitívan készíthetsz bármilyen szőrt, vághatod méretre, fésülheted, stb. Adhatsz hozzá bármilyen anyagot és textúrát, és animálhatod is. A hajszimuláció dinamikus hatásokkal van felruházva, automatikusan hat rá a gravitáció, szél, stb. Teljesen élethű hajat készíthetsz egy közepes teljesítményű számítógépen is, akár több millió hajszálat is villámgyorsan lerenderel a Cinema 4D.
Dinamikus hatások
A Cinema 4D tartalmaz egy speciális dinamikus rendszert, amelyben azt is meghatározhatjuk, hogy az adott test kemény, vagy puha.
Rigid Body (merev test) dinamika
Leesnek, összeütköznek, kölcsönhatásba kerülnek egymással és a környezettel. A Rigid Body lehetővé teszi, hogy olyan paramétereket adhassunk a modelleknek, mint például gravitáció, vagy tömeg. A Cinema 4D-nek nem okoz gondot akár több ezer modell fizikai szimulációja, vagy több millió poligonból álló modellek dinamikus mozgásának kiszámolása.
Soft Body (lágy test) dinamika
Ha a kölcsönhatás eredményeként valamely tárgynak deformálódnia kell, arra a Soft Body dinamika használható.
Aerodinamikus erőhatások
Animálni a levegő segítségével? A Cinema 4D-vel lehetséges. Hozz létre egyszerűen légáramlatokat, és hagyd, hogy a haj, a toll, vagy könnyebb modellek behódoljanak neki.
Világítás
A Cinema 4D számos eszközt kínál a jelenetek bevilágítására, természetesen Global Illumination-nel.
Különböző típusú fényforrások biztosítják a rendkívül hatékony bevilágítási rendszert. Könnyedén állítható a fényerő, a fény színe, faloff, és egyéb tulajdonságok. Készíthetsz látható, vagy volumetrikus fényeket, adhatsz hozzá zajt, színes árnyékot, és még sok mást.
Global Illumination
A globális megvilágítás figyelembe veszi, hogy a tárgyak nem csak a fényforrásból kapnak fényt, hanem a környezet által visszaverődött fény is megvilágítja őket. Ezáltal sokkal élethűbb eredmény hozható létre. A Global Illumination HDRI bevilágítással együtt kiváló képminőséget eredményez.
Határ a csillagos ég!
A Cinema 4D büszkélkedhet egy komplett SKY (ég) eszközzel is, amelyben egyszerűen létrehozhatunk felhőket, ködöt, atmoszférát, és még globális helymeghatározást is tartalmaz. Ezen kívül az adatbázisból előre elmentett ég szimulációkat és időjárási elemeket is behívhatunk.
IES fények
Sok gyártó kínál ingyenesen letölthető IES adatokat különböző lámpák fényének valóságos szimulálásához. Ezek már tartalmazzák többek között a fényerőt, színhőmérsékletet, vagy a falloff értékeket, amelyekkel teljesen élethű lámpa-világítás hozható létre. A Cinema 4D tartalmaz számos ilyen előre meghatározott értékekkel ellátott lámpát.
Fénytörés
A Cinema 4D képes olyan fényhatásokat is szimulálni, mint például egy óra számlapjára, vagy egy medence aljára vetülő fény, mivel pontosan megjeleníti a fénytörést is átlátszó anyagok környezetében.
Renderelés
A Cinema 4D kiemelkedő teljesítményt nyújt a képszámítás területén is, köszönhetően a lineáris munkafolyamatnak, és a többmagos processzor-, valamint a hyper treading támogatásnak. A multi-pass render lehetővé teszi, hogy külön rétegekbe mentsük ki például az árnyékokat, a tükröződést, és egyéb hatásokat, hogy aztán Photoshopban, vagy After Effects-ben könnyedén a jelenethez igazítsuk őket.
Fizikai render motor
A realizmus felső határát feszegeti a Cinema 4D új fizikai render motorja. Mintha egy valódi kamerát használnál, beállíthatod a záridőt, rekeszértéket, mélységélességet, motion blur-t, és így tovább.
A MAXON CINEMA 4D által támogatott fájlformátumokat tartalmazó táblázatot ITT találja.