The Foundry Modo 16.1

A 3D-s tartalomelőállítás következő generációja

ÁTTEKINTÉS

A Modo elhozza a 3D modellező, animációs, sculpting és effekt eszközök következő generációját egy nagy teljesítményű, integrált csomagban.

A Modo egy nagy teljesítményű és rugalmas modellező, textúrázó és renderelő eszköztár, ami lehetővé teszi az alkotók számára, hogy komolyabb technikai ismeretek nélkül is képesek legyenek megvalósítani az elképzeléseiket. A Modo az első állomása egy kreatív felfedezőútnak!




RENDSZERKÖVETELMÉNYEK
Apple:

RendszermacOS 10.15 vagy újabb
ProcesszorIntel Core i3 vagy jobb
Memória4 GB
Tárhely10 GB
Képernyő1280x800
Egyéb
  • OpenGL 3.2 kompatibilis videokártya legalább 1 GB VRAM-mal
  • Internet kapcsolat

Windows:

RendszerWindows 10, Windows 11 (64 bit)
ProcesszorIntel Core i3 vagy jobb
Memória4 GB
Tárhely10 GB
Képernyő1280x800
Egyéb
  • OpenGL 3.2 kompatibilis videokártya legalább 1 GB VRAM-mal
  • Internet kapcsolat

Egyéb:

Rendszer64 bites Linux (CentOS/RHEL 7.6+)
ProcesszorIntel Core i3 vagy jobb
Memória4 GB
Tárhely10 GB
Képernyő1280x800
Egyéb
  • OpenGL 3.2 kompatibilis videokártya legalább 1 GB VRAM-mal
  • Internet kapcsolat

FUNKCIÓK

Modellezés Gyorsaság és kreativitás. Ezek voltak a jelszavak, mikor létrehozták a Modo rugalmas modellező eszköztárát, mely korábban sosem látott szabadságot biztosít a modellek megalkotásához. A Modo egy különleges kombinációját kínálja a kategórián felüli modellező eszközöknek és egy robusztus és rugalmas procedurális modellező rendszernek. Ezen felül a Modo tartalmazza a díjnyertes MeshFusion eszközöket, integrált sculpting és újratopologizáló funkcionalitással.

Offline GPU renderelés az AMD Radeon Pro Render technológiájával Az AMD GPU gyorsítású path-tracer technológiája, a Radeon Pro Render is része mostantól a Modo renderelési megoldásainak. A fejlesztéseknek hála rugalmasabb renderelési technikák és fejlettebb API-k állnak a felhasználók rendelkezésére.

Közvetlen modellezés A Modo megmutatta, hogy milyen a jó modellezési munkafolyamat. Minden egyes új verzió nagyobb rugalmasságot és jobb teljesítményt hoz a felhasználóknak, akik pillanatok alatt hozhatnak létre és szerkeszthetnek új alakzatokat a rendelkezésre álló számtalan, tartalom érzékeny eszközzel. Olyan új fejlesztések segítik a munkát, mint az Unsubdivide, a fejlettebb Chamfer Edit és a logikai szigetek átfedése. 

KitFusing A Modo része a KitFusing is, amivel az alkotóknak lehetőségük nyílik arra, hogy egy meshnek csupán egy része legyen felhasználva kétértékű műveletekre. A Relax Edge és a Find Shortest Path Selection funkciókkal pedig gyorsabb munkafolyamatokat hozhatunk létre.

Fejlettebb animációs munkafolyamatok Az Animation Layers funkció segítségével non-destruktív szerkesztéseket végezhetünk az egyes rétegeken.

Rugalmasabb felhasználói felület A Modo felhasználói felülete lehetőséget ad arra, hogy az alkotók teljes jeleneteket rántsanak be a preset böngészőből, referencia vagy poxy tárgyként, lehetővé téve az elemek rugalmasabb újbóli felhasználását.

Procedurális modellezés Amikor a Modo új direkt modellező eszközzel bővült, az része lett a procedurális eszközparknak is. Ez egy olyan robosztus eszközkészlethez vezetett, amely a modellezési szakasz bármelyik pillanatában bevethető. Mostantól része ennek a gazdag funkcionalitásnak a Loop Slice és az Unsubdivide is. A Mesh Fusion munkafolyamat alapos átalakításon ment keresztül a könnyebb használat érdekében.

Unity támogatás A Modo Bridge Unity kiegészítőjével elérhetővé válik az Unreal Bridge teljes funkcionalitása, így könnyebbé válik a valós idejű jelenetkészítés a megosztott felhasználói felületen.

glTF export Facebookra A Facebook új 3D Posts funkciójára támaszkodva, a művészek a Modo-ban létrehozott 3D-s objektumokat megoszthatják a közösségi oldalakon is. Ezzel a technológiával a művészek egy olyan eszközt kapnak a kezükbe, amivel hatásos és felhasználóbarát tartalmakat állíthatnak elő.

Renderelés és árnyékolás A Modo mindig is híres volt az előnézeti megjelenítő ablakáról. Az mPath interactive az első lépés ennek a funkciónak a hozzáadásához az új, fizikailag megalapozott elérési útvonal-megjelenítőhöz. A felhasználók mostantól azonnali, kontextusbeli visszajelzést kaphatnak erről a renderelőről a legújabb verzióban.

Shade-elés Felgyorsíthatjuk és áttekinthetőbbé tehetjük a munkafolyamatokat a rugalmas, layer alapú és csomóponti shading rendszerrel, amivel könnyedén hozhatunk létre kifinomult és meggyőző anyagokat. A ragadd meg és vidd beállításokkal gyorsan létrehozhatjuk az óhajtott megjelenéseket, vagy választhatunk számos rendkívül élethű anyag közül.

UV munkafolyamatok A Modo piacvezető UV eszközparkja szorosan kapcsolódik a modellező és sculpting funkciókhoz, egy olyan munkakörnyezetet biztosítva, amiben könnyedén hozhatunk létre és szerkeszthetünk optimális UV-kat. A rendelkezésre álló rendkívül hatékony eszköztárral kényelmesebbé tehetjük a fárasztó UV létrehozási folyamatokat, mivel számos automatizálási lehetőséggel rendelkezik, ráadásul támogatja az UDIM munkafolyamatokat is.

Renderelés A Modo rendering engine-je már bebizonyította, hogy elképesztő sebességgel képes előállítani lenyűgözően fotórealisztikus képeket, melyek képesek felvenni a versenyt az iparág legjobbjaival mind a sebesség, mind a minőség terén. Természetesen hálózati renderelésre is van lehetőség.

Mesh Paint fejlesztések A Mesh Paint a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően még gyorsabban adhatunk ki modelleket és környezeteket. Mostantól véletlenszerű beállításokkal is rajzolhatunk, a munkákhoz használt elemeket egy új és izgalmas felületen rendezhetjük el, a tömbösített rajz módokkal pedig egyszerűbbé válik a gyűjteményekbe rendezett objektumokkal való munka.

Animáció és riggelés A riggelést és az animációt gyakran elszigetelt funkciókként kezelik. Ezzel szemben a Modo holisztikusabban kezeli ezeket az eszközöket, nagy hangsúlyt fektetve azok használatára az objektumok létrehozásában, a tervezés iterációjában és a kommunikációban. A Rig Clay lehetővé teszi a felhasználó által definiált gesztusvezérlést és támogatja a meshopok vezérlését. A Command Region-ök mostantól könnyebben használhatók, illetve kezelhetők, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a nézetablak interakcióin alapuló környezetet hozzanak létre.

Baking A textúrák minőségét folyamatosan felülvizsgálhatjuk megalkotásuk során. A Modo arra is lehetőséget ad, hogy végső renderelés előtt finomítsunk a beállításokon és változtassunk a felületeken. A kész textúrák megfelelnek a Unity és az Unreal szabványainak, amihez nincs szükség extra eszközök alkalmazására.

Riggelés A Modo integrált és moduláris riggelő rendszerével összetett csontváz-animációkat hozhatunk létre, amiket szabadon szerkeszthetünk, és menthetünk el későbbi felhasználás céljából. A rendelkezésre álló non-destruktív és non-lineáris eszközparkkal valamint a teljesen integrált munkafolyamattal a Modo-val könnyedén állíthatunk elő, szerkeszthetünk és menedzselhetünk összetett karakter rigeket.

Animáció A Modo animációs keretrendszere egészen innovatív módon adja kezünkbe a hagyományos technikákat, és rendkívül könnyen alkalmazkodik a legösszetettebb produkciók igényeihez.

Teljesítmény és folytonosság Mostantól támogatott a Python 3 és a QT5 is, így sokkal jobb lett a felhasználói felület és a scriptek teljesítménye. Ezenkívül hatékonyabbá vált a MeshFusion Workflow működése is mind munkafolyamat, mind teljesítmény szempontjából, a felhasználók legnagyobb örömére.

Fejlettebb modellezés és tervezés A Jitter eszköz most már olyan opciókkal is rendelkezik, melyek lehetővé teszik egy kapcsolt geometria egyetlen elemen belüli véletlenszerű pozicionálását, méretezését és forgatását. A Jitter az összekapcsolt kijelölésekkel is képes dolgozni, így jóval egyszerűbben tehetjük a korábban sok fáradtsággal járó jeleneteket élethűvé. Egy új funkcióval bővült a Vertex Slide eszköz is, ami miatt nagyobb kontrollt tud gyakorolni a háló csúcsai felett.

Sculpting A Modo intuitív és teljes egészében integrált ecset-alapú sculpting eszköztárával művészi szintre emelhetjük a 3D modellezést, több szinten kialakítva és a lehető leggyorsabban megalkotva a finom részleteket.

Effektek A Modo szabály alapú, irányítható részecske effektjei tökéletes összhangban vannak a merev és rugalmas body és procedurális shatterig hatásokkal, így lehetőség van a látványos és élethű dinamika szimulációkra.

Haj és szőrzet A Modo lehetővé teszi, hogy élethű hajat, szőrzetet és tollakat alkothassunk. Az aktuális geometriák formázása, shade-elése és renderelése megoldható közvetlenül a jeleneten belül.

Nézetablak A nézetablak sok 3D-s alkalmazásban gyors előnézeti renderelőként indult. A Modo viszont olyan szintre fejlesztette a nézetablakot, hogy az önálló és személyre szabható szerkesztőfelületként is képes megállni a helyét. A Command Region-ök és a Rig Clay fejlesztései is ezt a szándékot erősítik. A mélységélesség hozzáadása a bővített nézetablakhoz lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy interaktív módon finomítsák a kamera beállításait anélkül, hogy teljes renderelést kellene indítaniuk, az új MeshFusion munkafolyamat pedig a nézetablak-központú munkafolyamatokat hangsúlyozza, megalapozva a tartalomalkotás jövőjét.Beállítások A Modo rugalmas és hatékony beállításai lehetővé teszik, hogy elmentsük a munkafolyamatok bizonyos részeit, amiket később újból alkalmazhatunk, de meg is oszthatunk a kreatív csapat többi résztvevőjével. Plusz arra is lehetőség van, hogy a sorrendbe helyezett procedurális modellezési műveletekből egy új, specializált eszközt hozzunk létre, amit megoszthatunk a többiekkel.

Együttműködés és személyre szabhatóság A Unity in-viewport támogatással, a Unreal kompatibilis PBR anyagokkal és a beépített exportálási eszközökkel a Modo egy igazi WYSIWYG eszköz játékokhoz és VR tartalmakhoz. A Modo számos, iparági szabványnak számító formátumot támogat, a Python és makró scripteléssel pedig könnyedén beilleszthető nagyobb pipeline-okba.

Munkafolyamat és felhasználói élmény A Modo szolgáltatásait mindig a munkafolyamatok és a felhasználói élmény előtérbe helyezésével fejlesztették ki. A Modo legújabb verziója is számos finomítást és fejlesztést tartalmaz a felhasználói felületen. A továbbfejlesztett logikai funkcionalitás, a kibővített preset képességek és az új MeshFusion munkafolyamat egy teljesen új interakciós paradigmát vezet be, amely az alapja a modellezési munkafolyamat jövőjének meghatározásának.

Ha további információra van szüksége, kérem keresse fel viszonteladóink egyikét, illetve ügyfélszolgálatunk is készségesen rendelkezésére áll!

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram