Modo

A 3D-s tartalomelőállítás következő generációja

ÁTTEKINTÉS

A Modo elhozza a 3D modellező, animációs, sculpting és effekt eszközök következő generációját egy nagy teljesítményű, integrált csomagban.

A Modo egy nagy teljesítmény és rugalmas modellező, textúrázó és renderelő eszköztár, ami lehetővé teszi az alkotók számára, hogy komolyabb technikai ismeretek nélkül is képesek legyenek megvalósítani az elképzeléseiket. A Modo az első állomása egy kreatív felfedezőútnak!

 




RENDSZERKÖVETELMÉNYEK
Apple:

Rendszer Mac OS X 10.12 vagy újabb
Processzor Intel Core i3 vagy jobb
Memória 4 GB
Tárhely 10 GB
Képernyő 1280x800
Egyéb
  • OpenGL 3.2 kompatibilis videokártya legalább 1 GB VRAM-mal
  • Internet kapcsolat

Windows:

Rendszer Windows 7, Windows 8.x, Windows 10 (64 bit)
Processzor Intel Core i3 vagy jobb
Memória 4 GB
Tárhely 10 GB
Képernyő 1280x800
Egyéb
  • OpenGL 3.2 kompatibilis videokártya legalább 1 GB VRAM-mal
  • Internet kapcsolat

Egyéb:

Rendszer 64 bites Linux (CentOS/RHEL 7+)
Processzor Intel Core i3 vagy jobb
Memória 4 GB
Tárhely 10 GB
Képernyő 1280x800
Egyéb
  • OpenGL 3.2 kompatibilis videokártya legalább 1 GB VRAM-mal
  • Internet kapcsolat

FUNKCIÓK

Modellezés Gyorsaság és kreativitás. Ezek voltak a jelszavak, mikor megalkották a Modo rugalmas modellező eszköztárát, mely korábban sosem látott szabadságot biztosít a modellek megalkotásához. A Modo egy különleges kombinációját kínálja a kategórián felüli modellező eszközöknek és egy robusztus és rugalmas procedurális modellező rendszernek. Ezen felül a Modo tartalmazza a díjnyertes MeshFusion eszközöket, integrált sculpting és újratopologizáló funkcionalitással.

UV munkafolyamatok A Modo piacvezető UV eszközparkja szorosan kapcsolódik a modellező és sculpting funkciókhoz, egy olyan munkakörnyezetet biztosítva, amiben könnyedén hozhatunk létre és szerkeszthetünk optimális UV-kat. A rendelkezésre álló rendkívül hatékony eszköztárral kényelmesebbé tehetjük a fárasztó UV létrehozási folyamatokat, mivel számos automatizálási lehetőséggel rendelkezik, ráadásul támogatja az UDIM munkafolyamatokat is.

Offline GPU renderelés az  AMD Radeon Pro Render technológiájával Az AMD GPU gyorsítású path-tracer technológiája, a Radeon Pro Render is része mostantól a Modo renderelési megoldásainak. A fejlesztéseknek hála rugalmasabb renderelési technikák és fejlettebb API-k állnak a felhasználók rendelkezésére.

KitFusing A Modo része a KitFusing is, amivel az alkotóknak lehetőségük nyílik arra, hogy egy meshnek csupán egy része legyen felhasználva kétértékű műveletekre. A Relax Edge és a Find Shortest Path Selection funkciókkal pedig gyorsabb munkafolyamatokat hozhatunk létre.

Fejlettebb animációs munkafolyamatok Az Animation Layers funkció segítségével non-destruktív szerkesztéseket végezhetünk az egyes rétegeken.

Rugalmasabb felhasználói felület A Modo felhasználói felülete lehetőséget ad arra, hogy az alkotók teljes jeleneteket rántsanak be a preset böngészőből, referencia vagy poxy tárgyként, lehetővé téve az elemek rugalmasabb újbóli felhasználását.

Unity támogatás A Modo Bridge Unity kiegészítőjével elérhetővé válik az Unreal Bridge teljes funkcionalitása, így könnyebbé válik a valós  idejű jelenetkészítés a megosztott felhasználói felületen.

glTF export Facebookra A Facebook új 3D Posts funkciójára támaszkodva, a művészek a Modo-ban létrehozott 3D-s objektumokat megoszthatják a közösségi oldalon is. Ezzel a technológiával a művészek egy olyan eszközt a kezükbe, amivel hatásos és felhasználóbarát tartalmakat állíthatnak elő.

Sculpting A Modo intuitív és teljes egészében integrált ecset-alapú sculpting eszköztárával művészi szintre emelhetjük a 3D modellezést, több szinten kialakítva és a lehető leggyorsabban a finom részleteket.

Shade-elés Felgyorsíthatjuk és áttekinthetőbbé tehetjük a munkafolyamatokat a rugalmas, layer alapú és csomóponti shading rendszerrel, amivel könnyedén hozhatunk létre kifinomult és meggyőző anyagokat. A ragadd meg és vidd beállításokkal gyorsan létrehozhatjuk az óhajtott megjelenéseket, vagy választhatunk számos rendkívül élethű anyag közül.

Renderelés A Modo rendering engine-je már bebizonyította, hogy elképesztő sebességgel képes előállítani lenyűgözően fotórealisztikus képeket, melyek képesek felvenni a versenyt az iparág legjobbjaival mind a sebesség, mind a minőség terén. Természetesen hálózati rendelésre is van lehetőség.

Mesh Paint fejlesztések A Mesh Paint a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően még gyorsabban adhatunk ki modelleket és környezeteket. Mostantól véletlenszerű beállításokkal is rajzolhatunk, a munkákhoz használt elemeket egy új és izgalmas felületen rendezhetjük el, a tömbösített rajz módokkal pedig egyszerűbbé válik a gyűjteményekbe rendezett objektumokkal való munka.

Baking A textúrák minőségét folyamatosan felülvizsgálhatjuk megalkotásuk során. A Modo arra is lehetőséget ad, hogy végső renderelés előtt finomítsunk a beállításokon és változtassunk a felületeken. A kész textúrák megfelelnek a Unity és az Unreal szabványainak, amihez nincs szükség extra eszközök alkalmazására.

Riggelés A Modo integrált és moduláris riggelő rendszerével összetett csontváz-animációkat hozhatunk létre, amiket szabadon szerkeszthetünk, és menthetünk el későbbi felhasználás céljából. A rendelkezésre álló non-destruktív és non-lineáris eszközparkkal valamint a teljesen integrált munkafolyamattal a Modo-val könnyedén állíthatunk elő, szerkeszthetünk és menedzselhetünk összetett karakter rigeket.

Animáció A Modo animációs keretrendszere egészen innovatív módon adja kezünkbe a hagyományos technikákat, és rendkívül könnyen alkalmazkodik a legösszetettebb produkciók igényeihez.

Fejlettebb modellezés és tervezés A Jitter eszköz most már olyan opciókkal is rendelkezik, melyek lehetővé teszik a pozíció véletlenszerűsítését és a méretezést, forgatás egy kapcsolt geometriának egyetlen elemen belül. A Jitter az összekapcsolt kijelölésekkel is képes dolgozni, így jóval egyszerűbben tehetjük a korábban sok fáradtsággal járó jeleneteket élethűvé. Egy új funkcióval bővült a Vertex Slide eszköz is, ami miatt nagyobb kontrollt tud gyakorolni a háló csúcsai felett.

Effektek A Modo szabály alapú, irányítható részecske effektjei tökéletes összhangban vannak a merev és rugalmas body és procedurális shatterig hatásokkal, így lehetőség van a látványos és élethű dinamika szimulációkra.

Haj és szőrzet A Modo lehetővé teszi, hogy élethű hajat, szőrzetet és tollakat alkothassunk. Az aktuális geometriák formázása, shade-elése és renderelése megoldható közvetlenül a jeleneten belül.

Beállítások A Modo rugalmas és hatékony beállításai lehetővé teszik, hogy elmentsük a munkafolyamatok bizonyos részeit, amiket később újból alkalmazhatunk, de meg is oszthatunk a kreatív csapat többi résztvevőjével. Plusz arra is lehetőség van, hogy a sorrendbe helyezett procedurális modellezési műveletekből egy új, specializált eszközt hozzunk létre, amit megoszthatunk a többiekkel.

Együttműködés és személyre szabhatóság A Unity in-viewport támogatással, a Unreal kompatibilis PBR anyagokkal és a beépített exportálási eszközökkel a Modo egy igaz WYSIWYG eszköz játékokhoz és VR tartalmakhoz. A Modo számos, iparági szabványnak számító formátumot támogat, a Python és makró scripteléssel pedig könnyedén beilleszthető nagyobb pipeline-okba.

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram