Saját társasjáték készítése az MI segítségével | AI sorozat 41. rész

2025-04-11 09:00
Van egy jó elképzelésed, de egy saját társasjáték készítése túl bonyolultnak ígérkezik? Pi és PixelRita megmutatja, hogyan tudod megvalósítani!
Saját társasjáték készítése az MI segítségével

Az AI Sorozat előző részében fejtegettük Rejtő Jenő: A három testőr Afrikában című könyvét. Az egyik, cikkben felhasznált kép hasonlított egy társasjátékra. A sorozat szerzőjének (Pi) innen jött az ötlet: Mi lenne, ha a ChatGPT-nek feladatul egy komlett társasjáték készítése lenne kitűzve? AI segítőjével, PixelRitával el is készítették!

A játékhoz az említett könyv került feldolgozásra. A történet eseményit követve juthatunk majd el a célhoz.

Ez a bejegyzés egy ötletadó. Egy társasjáték kidolgozása több időt és több részletet igényel. Mindebben óriási segítség lehet a ChatGPT, mint ötletadásban, mint a szabályok kidolgozásában, de még a rajzolásban is. A bejegyzésben található képek többszöri kísérlet eredményei.

Játékszabályok

Elsőnek írjuk le a ChatGPT-nek, hogy milyen játékot is szeretnénk. Minél részletesebben adjuk meg, miről szóljon a történet, mi a cél, kik játszanak. Legfontosabb, hogy legyenek meg a konkrét szabályok, amik alapján tudunk a továbbiakban dolgozni.

ChatGPT, készítsd el a játékszabályokat!

  • Játék célja: A játékosok célja, hogy elsőként érjék el a végső célt, ahol a történet véget ér: a sikeres szökés Észak-Afrikából. Ehhez végig kell haladniuk a történet főbb állomásain, miközben különféle kihívásokkal és akadályokkal kell megküzdeniük.
  • Játékosok száma: 2-4 játékos
  • Korosztály: 12 éves kortól
  • Játékidő: 45-60 perc

Játéktábla leírása:

- Kezdőhely: A játék a távoli sivatagi erődben (Rakhmár) indul, ahol a történet kezdődik.
- Útvonal: A játéktábla egyetlen fő útvonalból áll, amely különböző szakaszokra van osztva, amelyek a történet különböző eseményeit jelképezik. A játékosok az erődből indulnak, és haladnak tovább oázisokon, sivatagi dűnéken, falvakon keresztül, míg végül elérik a vasútállomást, amely a szabadulást jelenti.
- Eseménymezők: Az útvonal mentén vannak speciális mezők, ahol a játékosoknak különböző akciókat kell végrehajtaniuk (pl. harc beduinokkal, víz keresése, stb.).

Játékelemek:

- Játéktábla: A fő útvonalat és a történet eseményeit ábrázoló tábla.

- Játékosfigurák: Minden játékosnak van egy figura, amelyet az úton mozgat.

- Kártyák: Kétféle kártya van: Eseménykártyák és Kihíváskártyák.

- Dobókocka: A játékosok dobókockával mozognak előre az úton.

Játékmenet:

Kezdés:
Minden játékos választ egy figurát, és azt a kezdőhelyre, az erődhöz helyezi. A játékosok eldöntik, ki kezdi a játékot (például kockadobással).
Mozgás:
Minden körben a játékos dob a kockával, és annyi mezőt lép előre, amennyit dobott.
Ha a játékos olyan mezőre lép, amelyen egy eseményszimbólum található, fel kell húznia egy Eseménykártyát és végre kell hajtania az utasításokat.
Eseménykártyák:
Az Eseménykártyák olyan helyzeteket jelenítenek meg, amelyek a történet fontosabb eseményeire utalnak (pl. harc beduinokkal, víz keresése, csapda elkerülése). A kártyán szereplő utasításokat követve a játékos döntéseket hoz (pl. harcol, elkerül valamit, vagy visszalép néhány mezőt).
Kihíváskártyák:
Bizonyos mezőkön a játékos Kihíváskártyát húz, ahol különféle feladatokat kell megoldania. Ezek lehetnek logikai feladványok, gyors döntések, vagy kockadobás eredményeként végrehajtandó akciók. Ha sikerül megoldani a kihívást, a játékos előre léphet, ha nem, vissza kell lépnie.
Különleges mezők:
- Oázis: A játékos itt pihenhet, egy körből kimarad, viszont felkészülhet a következő lépésre.

- Veszélyes terület: Ha a játékos egy veszélyes mezőre lép, akkor egy Kihíváskártyát kell húznia, és meg kell oldania az adott helyzetet (pl. Beduin támadás kivédése).
Győzelem:
A játék akkor ér véget, amikor az első játékos eléri a vasútállomást, és sikeresen megszökik Észak-Afrikából. Ez a játékos nyeri a játékot.

További szabályok:

- Csapdák: Bizonyos mezőkön csapdák lehetnek elrejtve, amelyek visszatartják a játékost egy vagy több körre.

- Szövetségek: A játékosok a játék során szövetségeket köthetnek, de ezek bármikor felbonthatók.

- Visszalépés: Ha egy játékos nem old meg egy Esemény- vagy Kihíváskártyát, vissza kell lépnie egy korábbi biztonságos mezőre.

Ez a szabályrendszer követi a regény történetét, és lehetővé teszi, hogy a játékosok átéljék a "Három testőr Afrikában" kalandjait. Jó szórakozást a játékhoz!

Játéktábla készítése

Most, hogy megkaptuk a szabályokat, elkészíthetjük a játéktáblát. A ChatGPT-be beépített Dall-E elég jó rajzot készít nekünk. Igaz, ez is többszöri próbálkozásra sikerült. Tehát ne adjuk fel!

Az eredmény közepes. Ezen még rengeteg utómunka van. Esetleg olyat képet kérjünk, ami csak egy üres tábla, a mezőket pedig majd mi rajzoljuk be utólag.

A három testőr Afrikában társasjáték
A három testőr Afrikában társasjáték

Játékos kártyák

A játékos kártyák esetében nagyobb szerencsénk van. Ezt a ChatGPT-be beépített Dall-e már sokkal jobban kezeli. Itt nagyobb is a szabadságunk. Igaz, a programot folyamatosan emlékeztetni kell, hogy a történet a XX. század elején észak-Afrikában a francia idegen légióban.

A kártyákra számos utómunka vár még. De egy kezdésnek nagyon jó, és rengeteg ötletet is meríthetünk belőlük.

Eseménykártya

A játékszabályok leírásánál a ChatGPT javasolta, hogy legyenek esemény kártyák: kérjünk rá néhány példát! Előtte érdemes kategóriákat is kérni, pl. jó, rossz, vagy semleges dolog történik a játékossal.

Eseménykártya: Beduin Támadás
- Leírás: Egy beduin csoport megtámadja a csapatot a sivatagban. Harcolnod kell, hogy továbbhaladhass.
- Akció: Ha van fegyvered, dobd a kockát. Ha 4 vagy magasabb számot dobsz, sikeresen visszavered a támadást, és haladhatsz 2 mezőt előre. Ha alacsonyabb számot dobsz, vissza kell lépned 1 mezőt.

Eseménykártya: Vízforrás
- Leírás: Találtatok egy rejtett oázist! Lehetőséged van feltölteni a vízkészleteidet.
- Akció: Ha van vizeskulacsod, töltsd fel, és haladj 1 mezőt előre. Ha nincs vizeskulacsod, kimaradsz egy körből, hogy pihenhess.

Eseménykártya: Ellenséges Kém
- Leírás: Egy ellenséges kém próbál beépülni a csapatba.
- Akció: Ha van térképed, azonnal felismered a kémet, és semlegesíted. Haladhatsz 2 mezőt előre. Ha nincs térképed, vissza kell lépned 1 mezőt, amíg megtisztítod a csapatot.

Kihíváskártya

A ChatGPT javasolta a Kihíváskártyákat is. Nézzünk rá példákat!

Kihíváskártya: Rejtvény az Erődben
- Leírás: Az erőd egyik szobájában egy régi térképre bukkansz, de a szöveg titkosírással van írva. Ki tudod-e fejteni a rejtvényt?
- Akció: Dobj a kockával. Ha 4 vagy magasabb számot dobsz, megfejted a rejtvényt, és haladhatsz 2 mezőt előre. Ha alacsonyabb számot dobsz, kimaradsz egy körből, amíg próbálod megérteni a térképet.

Kihíváskártya: Őrszem Kikerülése
- Leírás: Egy éjszakai őrjárat észrevesz. Ki kell kerülnöd az őrszemet anélkül, hogy észrevenne.
- Akció: Ha van álcázó eszközöd (pl. sál, köpönyeg), automatikusan sikerül a kihívás, és haladhatsz 2 mezőt előre. Ha nincs, dobd a kockát. Ha 5 vagy 6 számot dobsz, sikerül kikerülnöd az őrszemet, és haladhatsz 1 mezőt előre. Ha alacsonyabb számot dobsz, vissza kell lépned 1 mezőt.

Kihíváskártya: Csapda a Homokban
- Leírás: Egy rejtett csapdába lépsz, amit a homok rejtett el. Ki kell szabadulnod, mielőtt túl késő lenne.
- Akció: Ha van köteled, automatikusan kiszabadulsz, és haladhatsz 1 mezőt előre. Ha nincs, dobd a kockát. Ha 3 vagy magasabb számot dobsz, sikerül kiszabadulnod, de ha alacsonyabb számot dobsz, vissza kell lépned 1 mezőt.

További lehetőségek

Kimaradt valami?

A társasjáték teljes élményéhez a következő elemekre lehet még szükség:
1. Játékszabályzat
2. Játékostábla
3. Játékos Figurák
4. Dobókocka
5. Különleges Kártyák
6. Jelzők és Tokenek
7. Csomagolás
8. Pontozási Rendszer
A három testőr Afrikában társasjáték doboza
A három testőr Afrikában társasjáték doboza

Összegzés

Most épp, hogy elindult a társasjáték készítése, de a részletekbe nem mentünk be. Amennyiben tényleg szeretnénk egy komplett játékot készíteni, annak semmi akadálya nincs! Megkérhetjük a ChatGPT-t, hogy fejtse ki sokkal bővebben a szabályokat.

Teljes cikk: Három testőr Afrikában – Társasjáték

AI sorozat többi rész

Ha érdekel AI sorozutunk többi része, kattints ide és merülj el még jobban a mesterséges intelligencia világában!

Termékek
Tanfolyamok

Olvass tovább

,
Saját társasjáték készítése az MI segítségével | AI sorozat 41. rész

Van egy jó elképzelésed, de egy saját társasjáték készítése túl bonyolultnak ígérkezik? Pi és PixelRita megmutatja, hogyan tudod megvalósítani!


Adobe Sneaks 2025

Adobe Sneaks 2025: Az AI innovációk átalakítják az ügyfélélményt.

, ,
Hódít az AI a Maya és a 3ds Max alkalmazásokban

Az Autodesk Maya és 3ds Max további AI eszközökkel bővülnek új távlatokat nyitva ezáltal a 3D és az animációk világában.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram